י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המופת שמסעיר את מונסי: ילדי הכיתה התחייבו - חברם הצמח התעורר

לפני כשנה ומחצה נפצע באורח אנוש הילד אלטר שמעון יחזקאל בן רחל חנה, לאחר שנפגע בשעה שרכב על אופניו בשכונת מונסי. הרופאים נלחמו על חייו ומאז הוא הוגדר צמח. לאחר שחבריו לכיתה קיבלו על עצמם תפילה מתוך הסידור הוא התעורר באורח פלא

ילדים חסידים מתפללים. צילום אילוסטרציה: שוקי לרר
ילדים חסידים מתפללים. צילום אילוסטרציה: שוקי לרר

בימים האחרונים סוערת הקהילה החרדית במונסי בעקבות מופת שפורסם בקרב אנשי הקהילה. הסיפור החל לפני כשנה ומחצה, אז נמצא הילד שמעון יחזקאל בן רחל חנה שוכב על הכביש בפאתי העיירה מונסי (Myrtle Av cor maple) בניו יורק יחד עם אופניו, כשהוא במצב אנוש. במשך כשנה הוא נחשב כצמח ובימים האחרונים הוא התעורר בזכות קבלה של חבריו לכיתה. כך נודע ל"בחדרי חרדים".

כזכור, לאחר הפגיעה הקשה, הילד הובהל במהירות לבית החולים, שם נאבקו הרופאים על חייו. בהוראת הרבנים אף הוסיפו לו את השם אלטר כסגולה לרפואה. הרופאים בבית החולים הצליחו אמנם לייצב את מצבו, אך הוא נותר צמח, כאשר גופו לא הגיב כלל. במהלך השנה הוא נעשה בר מצווה אך כמובן לא יכל להניח תפילין ולקיים מצוות.

לפני יומיים, בהמלצת המלמד שמילא מקום בכיתת לימודו ומכיר היטב את הבחור, קיבלו על עצמם ילדי הכיתה להתאמץ ולהתפלל מנחה מילה במילה לרפואתו ללא הוצאת עיניים מהסידור.

"כעבור זמן קצר, באופן לא יאומן, הכל התהפך", מספר המלמד של הילד, שמעדיף להישאר בעילום שם. "אמש קיבלתי טלפון נרגש מאבי הבחור שסיפר בהתרגשות על הנס שבנו התעורר ומתקשר עם הסביבה בעיניו".

לדברי המלמד, "אמנם עדיין קשה עליו הדיבור, אך התאמצות ילדי הכיתה בוודאי עזרה מאוד והוא אף החל להניח תפילין".

לסיום אומר המלמד: "שימו לב כמה חשובה תפילתנו וכמה היא יכולה להועיל. אשריכם ישראל אשריכם ילדי הכיתה. המשיכו להתפלל טוב ובוודאי בס"ד נתבשר בקרוב בבשורות טובות נוספות".
מופת צמח תאונה במונסי קבלה תפילה מתוך סידור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד