כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

שריפת הענק בזכרון יעקב; תמונת מצב. צפו

שעות ארוכות לאחר פרוץ השריפה בסמוך לזכרון יעקב, טרם הושגה שליטה וצוותי הכיבוי פועלים במתכונת חירום, במשמרות של 24 שעות וביטול כל החופשות. האזרחים שפונו מבתיהם טרם הורשו לשוב לבתיהם והחשמל שניזוק טרם טופל • כל הפרטים

השריפה באזור גוש עציון, הלילה (ביטחון עציון)
השריפה באזור גוש עציון, הלילה (ביטחון עציון)

שעות ארוכות לאחר פרוץ השריפה בסמוך לזכרון יעקב, טרם הושגה שליטה וצוותי הכיבוי פועלים במתכונת חירום, עם משמרות של 24 שעות וביטול כל החופשות. האזרחים שפונו מבתיהם טרם הורשו לשוב לבתים וכבלי החשמל שניזוקו טרם טופלו, כאשר שכונות שלמות נותרו חשוכות לחלוטין.

צוותי הכיבוי הרבים מפעילים 13 מטוסים מתוך 14 שנמצאים בטייסת הכיבוי, למעלה מ-200 לוחמי אש שגייסו ממחוזות נוספים עם למעלה מ-60 כבאיות. כבישים רבים נחסמו לתנועה בעקבות השריפה, אך בשעה זו כולן נפתחו.


צילום : יוסי וייס, חברת החשמל

עד כה פונו עשרות בתים, ביניהם בית מלון חוות הברון, כמו כן פונו מאות תושבים.

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך אמר במסיבת עיתונאים בזכרון יעקב כי "במזג אוויר כזה יש פטונציאל חמור להתפתחות שריפות מכל דבר קטן, יש לזה משמעות מרחיקת לכת כפי שראינו היום. לצערי יש פגיעה משמעותית בבתים וברכוש. לשמחתנו אין נפגעים משמעותיים להוציא כמה נפגעים באורח קל משאיפת עשן כי הבתים פונו בזמן".

בסיום דבריו הוסיף כי "המשטרה מסתובבת שם כדי למנוע ביזה וכניסה של זרים, ועל התושבים להישמע להנחיות של המשטרה".

במסגרת פעילות המערך האווירי של משטרת ישראל עקב השריפות, הופעלו משעות הבוקר כלל מסוקי המשטרה ב-8 גיחות, במסגרתן ביצעו טייסי היחידה הכוונה של כוחות הכיבוי ומתן תמונת מצב עדכנית של התפשטות ומגמות תנועת האש לדרג מקבלי ההחלטות. בנוסף, הופעלה טייסת הכיבוי בשני המוקדים הגדולים - נווה שלום וזכרון יעקב.

על מנת לצמצם ולעכב את התפשטות האש בגזרות, במטרה לשמור על בטחון הנפש והרכוש, הוטלו עד כה 50 קוב חומר מעכב בעירה, 420 ליטר קצף ו-375 קוב נוזלים על מוקדי האש. המפכ"ל רב ניצב רוני אלשיך אמר: "אנחנו נערכים לאירוע ארוך. הכוחות ימשיכו להיות בכוננות מוגברת גם במהלך הלילה".

גם צוותי הרפואה לא נחים: חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו עד לשעה זו טיפול רפואי ל-13 נפגעים באורח קל, מהם פונו 11 נפגעים לבית החולים הלל יפה בחדרה, ילדה כבת 7, ילד כבן 4, ילדה כבת שנה ופעוט כבן 10 חודשים. פצוע נוסף פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה ונפגע אחד טופל במקום ולא נזקק לפינוי.

שני קווי מתח נפגעו מהשריפה. עובדי חברת החשמל נמצאים במקום ופועלים לתיקון אשר יימשך מספר שעות. ההחזרה תהייה הדרגתית. ישנם בתים שנותקו באופן יזום בשל בעיית בטיחות ורק לאחר תיקון ע"י חשמלאי פרטי, החברה תבצע בדיקת בטיחות ותחזיר את האספקה לאותם בתים.

השריפה המשתוללת באזור זכרון יעקב גורמת לעשן כבד מעל אזור המגורים, ואף ידוע על מספר נפגעי עשן שהגיעו לבית החולים. המשרד להגנת הסביבה ממליץ לציבור המתגורר באזור, העשוי להיחשף לעשן השריפה ושאנשי כיבוי והצלה לא ביקשו ממנו להתפנות - להסתגר בבתים ולסגור את פתחי האוורור. הציבור מתבקש להישמע להוראות כוחות ההצלה.

על פי התחזית, ממשיכים לשרור תנאי מזג אוויר קיצוניים ברחבי הארץ, שילוב של יובש ורוחות מזרחיות ערות. על כן קיים חשש להתפשטות שריפות. לאור זאת פרסם מ"מ נציב הכבאות וההצלה טפסר בכיר שמעון בן נר צו האוסר על הדלקת מדורות וגזם, לרבות אש בשטחים פתוחים בכל רחבי הארץ למעט באזור שמדרום לקו הגיאוגרפי של כביש 25 (כביש נחל עוז-צומת הערבה).

בכיבוי האש קוראים לציבור לנקוט משנה זהירות, לגלות ערנות ולהזעיק את שרותי הכבאות בטלפון 102 בכל מקרה של שריפה או זיהוי עשן.
שריפה זכרון יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד