י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חשיפה: מורה בסמינר חרדי התגלתה מניחה טלית ותפילין בכותל

חשיפת 'בחדרי': מורה בסמינר חרדי התגלתה כמשתייכת לנשות הכותל, זאת לאחר שבנות הסמינר גילו את השתייכותה הבעייתית באמצעות סרטון בו נראתה מניחה טלית ותפילין בכותל. התלמידות פנו למנהל הסמינר בדרישה להדיחה מתפקידה • כל הפרטים

הקרב על הכותל (צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי)
הקרב על הכותל (צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי)

חובת הזהירות והצורך לבדוק אצל מי בדיוק לומדים ולומדות הנערים והנערות בחיידרים, בתי הספר והסמינרים עולה לאחרונה לכותרות ביתר שאת עם הפרסומים על מעשים שאינם הולמים שמבוצעים במקרים כאלו ואחרים.

אלא שכעת מתברר כי הסכנה יכולה לארוב מכיוונים נוספים. ל"בחדרי חרדים" נודע כי מורה בסמינר חרדי מוכר התגלתה כמשתייכת לקבוצת נשות הכותל, המעוררת פרובוקציות חדשות לבקרים בכותל המערבי.

מדובר במורה לאנגלית בשם אילנה רוזנסקי, שלימדה בסמינר לוסטיג ברמת גן. ל"בחדרי חרדים" נודע כי תלמידותיה של רוזנסקי גילו תיעוד וידאו של מורתם מניחה טלית ותפילין בכותל המערבי.

התלמידות המזועזעות פנו מיד למנהל הסמינר, הרב אילני צבי, בדרישה להדיח מתפקידה את המורה. הבנות הביעו בפניו את זעמם כי לא יתכן שאישה המשתייכת לנשות הכותל תלמד אותן.

מנהל הסמינר זימן את המורה רוזנסקי לשיחה, כאשר מספר ימים לאחר מכן היא עזבה את עבודתה בסמינר. ל"בחדרי חרדים" נודע כי רוזנסקי והנהלת הסמינר הגיעו להסכמה על הפסקת עבודתה. עם זאת, פרטי הסיכום נותרו חסויים.

ראש הקמפוס לוסטיג במרכז האקדמי לב, הרב אילני צבי, אישר ל"בחדרי חרדים" את הפרטים. לדברי גורם בכיר בסמינר, "בנות הסמינר פנו אל הרב אילני והביעו מחאה על כך שאי אפשר להתחנך אצל מורה המשתייכת לנשות הכותל, בטענה שזה יכול להשפיע עליהם ברוחניות".

לדבריו, "בדרך כלל אנחנו לא עושים צעד שכזה, אך הפעם, מאחר ומדובר במקרה חריג שנגע ברוחניות הבנות, החלטנו לעשות זאת, למרות שיש לנו סיכום עם המרכז האקדמי לב, שאחראי על המורות, שאנו לא מתערבים במינויים ופיטורים, אך כפי שאמרתי, הפעם לא היה מנוס".

המורה רוזנסקי מסרב בתגובה ל"בחדרי חרדים": "לא היו דברים מעולם. זה דמיון של מישהו. לא ביקשו ממני לעזוב. בסמינר לוסטיג הציעו לי ללמד גם השנה בסמינר, אך סירבתי בשל עומס עבודה. אני אף לימדתי תקופה במכון 'מבחר'. חבל מאוד שיש שנאת חינם בין נשות הכותל לציבור החרדי".
אילנה רוזנסקי לוסטיג נשות הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד