כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

דרוקר מציג: "המייל שמוכיח את מעורבות שמרון בפרשת הצוללות"

הערב חשף רביב דרוקר בערוץ 10 מייל שנשלח לטענתו על ידי היועץ המשפטי של משרד הביטחון, שבו נכתב כי שמרון רצה לברר אם ייעצר מכרז הצוללות כפי שביקש נתניהו. שמרון: "לא היה לי שמץ של מושג על מעורבות ראש הממשלה"

דרוקר מציג: "המייל שמוכיח את מעורבות שמרון בפרשת הצוללות"



העיתונאי רביב דרוקר חשף הערב בחדשות 10 תכתובת מייל, שלטענתו מוכיחה כי פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, דוד שמרון, התערב בפרשת מכרז הצוללות, למען יצרנית הצוללות הגרמנית שאת נציגה בישראל הוא ייצג.

המייל שהציג דרוקר נשלח לטענתו מהיועץ המשפטי של משרד הביטחון, אחז בן-ארי, למנכ"ל המשרד דן הראל. במייל נכתב כי "התקשר אליי עו"ד דוד שמרון המייצג את החברה הגרמנית, וביקש לדעת האם אנחנו עוצרים את הליכי המכרז על מנת לשאת ולתת עם לקוחותיו, כפי שנתבקשנו על ידי ראש הממשלה".

לדברי דרוקר, המייל נשלח לאחר ששמרון התקשר ליועץ המשפטי של משרד הביטחון וביקש ממנו לפעול למען החברה הגרמנית.

מדוד שמרון נמסר בתגובה: "לא אמרתי לעו"ד אחז בן-ארי דבר על ראש הממשלה. גם לא ידעתי דבר על בקשת ראש הממשלה, שעליה אני למד רק עכשיו מהתקשורת, ועל חיבור הדברים על ידי בן-ארי. הפירוש היחיד האפשרי למייל זה, אם הציטוט על ידך נכון, הוא שאחז בן-ארי ידע על בקשת ראש הממשלה ושעליה לא היה לי שמץ של מושג. לא היה לי שמץ של מושג על מעורבות ראש הממשלה בעניין הספינות".

תגובת לשכת ראש הממשלה: "עו"ד דוד שמרון מעולם לא שוחח עם רה"מ נתניהו על המכרז הנ"ל. אחרי שמערכת הביטחון יצאה למכרז לרכישת ספינות שטח, ממשלת גרמניה התפשרה במחיר. לאור זאת, המליצו המל"ל ומשרד החוץ לרה"מ ושר הביטחון לבטל את המכרז ולקבל את ההצעה הגרמנית המשופרת, גם לאור חשיבות הקשר האסטרטגי עם גרמניה".

בתוך כך, הקונצרן הגרמני פתח בבדיקה משלו של העסקה. "אנחנו עושים כעת את מה שאנחנו תמיד עושים, כשמתקבלות אינדיקציות לאי־סדרים: נחקור את זה באופן מלא כדי לברר את העובדות", אמר היום (שלישי) אחד מבכירי הקונצרן, ד"ר דונאטוס קאופמן, לעיתון הגרמני "פרנקפורטר אלגמיינה צייטונג".

הוא הוסיף כי החברה למדה מהפרסומים בתקשורת בישראל על הטענות לאי־סדרים בהתנהלות ביחס לעסקת הצוללות, ולכן לא התייחסה לטענות באופן קונקרטי. ואולם, קאופמן מתח ביקורת על מעורבותו לכאורה בעסקה של גורם נוסף זולת נציג החברה בישראל, מיכאל גנור — כאשר הכוונה היא לעו"ד דוד שמרון. לדברי קאופמן, גנור היה הנציג היחיד מישראל עמו התקשרה החברה בחוזה והיה עליו ליידע אותה על מעורבותם של גורמים נוספים בעסקה.

דברים אלה באים לאחר שאתמול פרסם העיתון הגרמני "הנדלסבט" כי גנור יקבל עבור חלקו בעסקת הצוללות בין 10 ל–30 מיליון אירו (בין 40 ל–120 מיליון שקלים) וכי שמרון "היה מעורב בעבודתו של גנור מול Thyssen-Krupp". עוד דווח, כי "לפחות במקרה אחד שמרון נכח בפגישה של גנור עם הקונצרן מהעיר אסן". לפי הדיווח, גנור מייצג את Thyssen-Krupp בישראל מאז 2009 בעסקאות נשק וכן בעסקאות נוספות, קטנות יותר, אשר תוכנן לא פורט.

קישורים:
''לתת העדפה ברורה לזוגות צעירים בדירות''
המלצות ליצמן: במבה בחוץ, סימון סוכר בפנים
''קידוחים חדשים? קודם תפתחו את מאגרי הגז שמצאתם''
פרשת הצוללות בנימין נתניהו דוד שמרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד