כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

צפו: שריפת ענק בדולב; תושבים פונו מבתיהם

במקביל לפעולות הכיבוי באיזור זכרון יעקב, פרצה שריפת חורש בדולב שבמערב בנימין. השריפה התפשטה לעבר קו הבתים בשכונה העליונה. כוחות הכיבוי פינו תושבים מבתיהם. בהמשך, לקראת חצות, האש פרצה ונכנסה לתוך השכונה, כך שתושבים נוספים קיבלו דרישה להתפנות מבתיהם

השריפה באזור דולב
השריפה באזור דולב

במקביל לפעולות הכיבוי באיזור זכרון יעקב, פרצה שריפת חורש בדולב שבמערב בנימין. השריפה התפשטה לעבר קו הבתים בשכונה העליונה. כוחות הכיבוי פינו תושבים מבתיהם. בהמשך, לקראת חצות, האש פרצה ונכנסה לתוך השכונה, כך שתושבים נוספים קיבלו דרישה להתפנות מבתיהם.

לדברי אנשי המקום, בישוב שלושה מוקדים עיקריים המסכנים את המבנים הצמודים לגדר, שני קרוואנים בוערים כרגע וישנם מכלי גז בוערים ונשמעים פיצוצים. להבות אש בגובה 20 מטר בקו חזית האש.

15 צוותי כיבוי, בהם כ-50 לוחמי אש ומתנדבים, פועלים במקום. בחלקו העליון של הישוב מסתמנת שליטה חלקית בשריפה. בסמוך לשעה 23:00 זוהה מוקד שריפה נוסף דרומית לישוב, קו אש באורך 200 מטרים שתפס צמרות עצים, ותוך כשעה חצה את גבול הישוב והתושבים קיבלו הודעת חירום.

בעקבות הסכנה לתושבים בוצע עוד קודם לכן פינוי מיידי של כ-20 בתים תוך כדי שהשריפה מתעצמת עם הרוחות. כאמור, סמוך לחצות קיבלו התושבים המתגוררים בחלק העליון המזרחי של שכונת כרמי דולב, שנמצאת הכי קרוב לאולפנא, הודעת פינוי.



בשריפה שפרצה מוקדם יותר סמוך לשכונה העליונה היו להבות בעוצמה חזקה שאיימו להתפשט אל הישוב, התושבים מתבקשים להישמע להנחיות המשטרה וכוחות ההצלה. בשלב זה הרוחות בשטח מעט התמתנו והדליקה בדעיכה.

בסיום הערכת מצב שקיים מפקד תחנת משטרת בנימין עם גורמי כיבוי האש וגורמים מהמועצה, הוחלט כי בשלב זה התושבים שפונו לא יורשו לשוב לבתיהם מחשש להתלקחות השריפה עקב הרוחות העזות שמקשות על עבודת הכיבוי. בהמשך הלילה תתקיים הערכת מצב נוספת ויתקבלו החלטות בהתאם.

כוחות משטרה וכיבוי ממשיכים לפעול בשטח לכיבוי השריפה ולמתן סיוע לתושבים בישוב.

במקביל, בסיום הערכת מצב של המשטרה, כוחות הכיבוי וההצלה ונציגי המועצה המקומית בזכרון יעקב, אמר השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, כי לא ניתן לקבוע את הגורם לשריפה שפרצה באזור בשעות הצהריים. לדבריו, השריפה היא "אנו מקבלים כאן תזכורת מאוד לא נעימה שאסון כמו שהיה עלול לחזור", כשהוא מתכוון לאסון הכרמל בשנת 2010 יכול לחזור. "הנחתי את הכוחות שבכל מקום בו יש ספק אז אין ספק, יפונו הבתים לא יקוימו לימודים, כל הפתרונות שתזדקקו להם מהממשלה תקבלו ונעמיד מה שצריך".





דולב שריפה פינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד