י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שיא ישראלי: חרדית ילדה בניתוח קיסרי בפעם התשיעית

לפני כשבוע נשבר שיא ישראלי בבית החולים שיבא שבתל השומר. אישה חרדית בת 38 תושבת העיר מודיעין עילית, מורה ואשת מורה עברה שמונה ניתוחים קיסריים לפני הניתוח האחרון. כולם הסתיימו באופן תקין. נתון מעורר השראה

אילוסטרציה (משה קולטון)
אילוסטרציה (משה קולטון)

משפחות ברוכות ילדים הנן דבר שבשגרה בציבור שלנו. אין ספק שיצא לכם לראות באזורכם לא פעם - משפחות עם תשעה ילדים או יותר. דבר אחד בטוח, משפחה עם תשעה ילדים שכולם נולדו בניתוח קיסרי - טרם ראיתם.

לפני כשבוע נשבר שיא ישראלי בבית החולים שיבא שבתל השומר. אישה חרדית בת 38, תושבת העיר מודיעין עילית, מורה ואשת מורה, עברה שמונה ניתוחים קיסריים לפני הניתוח האחרון. כולם הסתיימו באופן תקין. נתון מעורר השראה.

נשים שיולדות בניתוחים קיסריים חוזרים, מוזהרות מפני הסכנות לאחר שלושה ניתוחים. אבל בתרבויות שונות, בהן יש ערך רב למשפחות גדולות, אזהרות אלו אינן נופלת על אוזניים קשובות.

מחקרים שנערכו מוכיחים כי הסכנות של מספר רב יותר של ניתוחים קיסריים אינן גדולות יותר מאשר במספר נמוך של ניתוחים, אולם קיימות סכנות בניתוחים חוזרים ויש להסביר ולהתריע מפניהם לנשים ההרות.

בראיון שנתן בעבר ד"ר חיים יפה מבית החולים ביקור חולים לעיתון "בשבע", הוא עונה על השאלות המתבקשות: פעם קיסרית, תמיד ניתוח?

שלפני כל ניתוח קיסרי מביאים הרופאים בחשבון שניתוח אחד עלול בהחלט לגרור אחריו עוד לידות בניתוח. היום כבר לא אומרים שפעם ניתוח – תמיד ניתוח.

ד"ר יפה מעיד: "אצלנו, בסביבות 90 אחוזים מהנשים שעברו ניתוח קיסרי אחד, יולדות בלידה רגילה אחר-כך".

ואם בכל זאת נקלעים לניתוחים חוזרים, כמה ניתוחים קיסריים מותר לאשה לעבור?

"אנחנו לא מגבילים במספר הניתוחים. בסוף כל ניתוח אנחנו מסכמים לעצמנו ולאישה מה מצב הרחם. בדרך כלל מספר הניתוחים הקיסריים המקסימלי שנשים עוברות הוא חמישה-שישה. שבעה או שמונה זה די המקסימום שאני זוכר".

באתר YNET שהביא היום (שלישי) את הידיעה ראיינו את היולדת הטרייה: "לא חששתי לקראת אף לידה קיסרית, סמכתי על הגניקולוג שלי שמלווה אותי במשך שנים, וידעתי שאני בידיים טובות, ושגם השם יהיה בעזרי כמו שעזר לי בפעמים הקודמות".
גניקולוג ניתוח קיסרי בית חולים שיבא תל השומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד