כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מטורף: כמה עולה אבטחת טראמפ בניו יורק

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ עדיין לא נכנס לבית הלבן ואת מרבית זמנו הוא מבלה בדירת הפאר שלו בניו יורק. במקביל, בעקבות ניצחונו, טראמפ מאובטח בדיוק כמו הנשיא. אז כמה עולה אבטחתו ואבטחת משפחתו בניו יורק

מאבטחים מחוץ ל'מגדלי טראמפ' (רויטרס)
מאבטחים מחוץ ל'מגדלי טראמפ' (רויטרס) צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ עדיין לא נכנס לבית הלבן ואת מרבית זמנו הוא מבלה בדירת הפאר שלו בניו יורק. במקביל, בעקבות ניצחונו, טראמפ מאובטח בדיוק כמו הנשיא. אז כמה עולה אבטחתו ואבטחת משפחתו למשלם המסים בניו יורק.

ובכן, לדברי שלושה מקורות בכירים במשטרת ניו יורק, עלות האבטחה היומית על משפחתו של טראמפ מגיעה למיליון דולר ביום(!).

הסיבה לעלויות הגבוהות נעוצה בעובדה שאשתו של טראמפ ובנם בן ה-10 נשארים לגור בסוויטה הנוכחית בניו יורק, לפחות עד תום שנת הלימודים הנוכחית. טראמפ גם הודיע כי בסופי שבוע הוא מתכוון לשוב לניו יורק למשפחתו.

ג'ון מילר, סגן נציב משטרת ניו יורק, אמר בראיון לרשת WCBS כי עלות האבטחה גבוהה בגלל הצורך באבטחת ילדיו ונכדיו של טראמפ, שכולם מתגוררים בניו יורק וזכאים לאבטחה צמודה, כמו גם מיקום מגוריו של הנשיא טראמפ שמתגורר בלב ליבה של מנהטן - המקום הכי עמוס ויוקרתי במנהטן, דבר שדורש הרבה יותר כוח אדם, מאחר ומדי יום עוברים באזור "מגדלי טראמפ" עשרות אלפי בני אדם, דבר שמחייב הצבת אבטחה מתוגברת.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, התייחס אף הוא לסוגיית האבטחה ובפגישה עם עיתונאים אמר כי "אף פעם בעבר לא היה לנו מצב שבו הנשיא מתגורר בניו יורק. אנחנו כרגע מתכננים את 65 הימים שנותרו עד ההשבעה של הנשיא, שבהם הנשיא מתגורר דרך קבע בניו יורק.

"לאחר מכן נראה מה אנחנו עושים בעתיד. אנחנו חייבים את זה לנשיא ולמשפחתו אבל אנחנו נצטרך תקצוב נוסף לנטל האבטחה הנוסף שנפל עלינו לתוספת השכר ולשעות הנוספות שנצטרך להוסיף לאנשי האבטחה. מדובר בהתחייבות משמעותית ביותר שידרוש משאבים רבים. אנחנו מתכוונים להתחיל כבר עכשיו בשיחות עם הממשל הפדראלי", אמר דה בלאזיו.

לדבריו, "האחריות העיקרית לאבטחת הנשיא, בני משפחתו והצוות שלו, יהיה מוטל רובו ככולו על השירות החשאי, אך גם המשטרה תיקח חלק בעניין. כרגע אנחנו מוכנים לאתגר ומשטרת ניו יורק ערוכה היטב לאבטח את הנשיא. בעבר קיבלנו תוספת תקציב עבור אבטחת ראשי ממשלות שהגיעו לניו יורק".

מאז בחירתו של טראמפ לנשיא חסמה המשטרה את רחוב 56 והקטע של השדרה החמישית - הרחוב בו מתגורר הנשיא. כוחות הביטחון נדרשים לסגור רחובות ומנהרות כשפמליית הנשיא נוסעת בהן.

"ביום שישי האחרון נאלצנו לסגור את "לינקולן טאנל" (מנהרת לינקולן) לפרק זמן, כי הנשיא נסע לניו ג'רזי" אמר דה בלאזיו. "זה היה ביום שישי בשעות העומס הקשות ביותר".

כאמור, העלויות העיקריות באבטחת הנשיא הנבחר, זאת מלבד השירות החשאי, נובעות בין היתר מהסטת נתיבי תנועה בזמן נסיעת שיירת הנשיא, הצבת שמירה על "מגדלי טראמפ", שמירה על ילדיו ורעייתו בניו יורק וסיוע לשירות החשאי בשמירה וניטור על התושבים המקומיים, כל זאת מבלי לחשב את אובדן שעות העבודה של התושבים המקומיים כשהם נתקעים בפקקים בגלל שיירת הנשיא.
אבטחה דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד