י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חשיפה: כך תוקעים שרי הליכוד בניית אלפי יחידות דיור לחרדים

בעוד ראש הממשלה מצהיר כי יעשה הכל כדי להתמודד עם מצוקת הדיור הקשה במגזר החרדי, חושף 'בחדרי חרדים' את התנגדות השר אלקין לתכנית אותה הגיש השר גלנט בקבינט הדיור המתכננת אלפי דירות לחרדים • כל הפרטים

אלקין ונתניהו, צילום: פלאש90
אלקין ונתניהו, צילום: פלאש90



בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו מצהיר כי הממשלה תעשה הכל לפתרון מצוקת הדיור במגזר החרדי, מתברר כי דווקא מקורבו השר זאב אלקין פועל נגד אישור מאות יחידות דיור המיועדות למגזר החרדי ברכסים.

"בחדרי חרדים" חושף כי בישיבת קבינט הדיור שהתקיימה השבוע, אושרו כל התוכניות שעלו על השולחן, מלבד תכנית ל-1,600 יחידות דיור בגבעת הפרסה ברכסים. זאת לאחר שהשר אלקין, מתוקף תפקידו כשר להגנת הסביבה - הגיש ערר והצליח להוריד את הנושא מסדר היום.

הסיבה להתנגדות אלקין - טענת ארגוני הירוקים כי 60 מטר לאורך הגבעה דורשים שימור, מכיוון שהם משמשים כמעבר אקולוגי לחיות הבר הנמצאות באזור. מול אלקין עמד שר הבינוי והשיכון יואב גלנט ודרש להצביע בעד אישור התוכנית שתסייע רבות לפתרון מצוקת הדיור במגזר החרדי. "בשביל שתי איילות לא מבטלים מאות יחידות דיור למגזר החרדי", אמר גלנט בישיבה.

לבסוף, שר האוצר משה כחלון התערב בוויכוח וקבע כי הנושא ירד מסדר היום וכי הוא יעלה שוב בישיבה שלא מן המניין שתתקיים במיוחד לדיון ולהצבעה בנושא הזה, זאת לאחר שיבואו להסדר עם הארגונים הירוקים.

בשיחה עם ראש מועצת רכסים, הרב יצחק רייך הוא אומר ל"בחדרי חרדים" - "הגיע הזמן שתוכנית שמתגלגלת 28 שנה תאושר כבר". לדבריו, "במקור היה מדובר ב-3500 יחידות דיור וכבר אז חתמו כל הארגונים הירוקים לאישור הפרויקט, אלא שמאז התוכנית ירדה ל-1,600 יחידות, וכעת שוב הם מנסים לתקוע את זה, לאחר שהשר גלנט הבהיר כי עוד השנה יעלו טרקטורים על הגבעה".

רייך תוקף ומוסיף ל"בחדרי חרדים" - "אני פונה לראש הממשלה שמדבר כל הזמן על דיור למגזר החרדי - הנה יש לך כאן פתרון מיידי וזמין של 1,600 יחידות דיור לחרדים, אבל כנראה שיש דברים אחרים בשיקולי הדעת".

כזכור, וכפי שפורסם ב"בחדרי חרדים", בסיור שהתקיים השנה במקום, אמר השר גלנט כי "בחינות תכנית גבעת הפרסה שנמצאות בבדיקה כבר 25 שנה הסתיימו, אנחנו נמצאים כעת בשלב המימוש, כעת נדאג שהיא תצא לביצוע, אנחנו נעגן את זה בנספח החלטת הממשלה בנושא דיור לחרדים. אנחנו במשרד השיכון יחד עם שר האוצר ח"כ משה כחלון בדעה אחת, ומתכוונים לפעול בכל הכח לסייע בעניין זה. אנו מתכוונים לעשות הכל כדי לקדם פתרון אמיתי למצוקת הדיור בציבור החרדי, כמובן מתוך מאמץ לשמר את ערכי הטבע במסגרת אישורי התוכנית".

עוד ציין גלנט כי "כדי לשמור על הרצף בין השכונה החדשה - גבעת הפרסה, לבין השכונות הישנות, אתקצב בניית פארק עירוני שייתן מענה לילדי היישוב כולו. בנוסף אדאג לסייע לראש המועצה באיגוד המשאבים ולהשלים את התקציב על מנת לבנות במהירות האפשרית את המבנה הרב תכליתי החסר כל כך ברכסים".


שר השיכון מסייר ברכסים
גלנט אלקין רכסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד