כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

אש בנטף; התושבים פונו והחשמל נותק • תיעוד

שר הפנים הורה על התגייסות חירום עקב השריפות שפרצו אתמול והיום; צפו בתיעוד מחזית האש המשתוללת בהרי ירושלים

אש בנטף; התושבים פונו והחשמל נותק • תיעוד

אש בנטף, התושבים פונו: שמונה מטוסי כיבוי ו-25 צוותים פועלים בשריפה שפרצה סמוך לישוב נטף. עקב התפשטות האש ולאור הערכת מצב של מפקד תחנת הכיבוי והמשטרה, הוחלט על פינוי כלל תושבי היישוב מבתיהם מחשש לחייהם. כבאים במחוזות נוספים גויסו.



השריפה עדיין מתפשטת בחסות הרוחות לעבר נווה אילן ומבוא חורון, אך בשלב זה טרם הוחלט על פינוי. צוותי חברת החשמל הנמצאים בחפ״ק בנטף ניתקו את אספקת החשמל ליישוב עם התפשטות האש לבתים.

שר הפנים, אריה דרעי, הנחה את מינהל החרום במשרד הפנים לתת סיוע מיידי לרשויות שבתחומן ארעו אתמול והיום שריפות. הסיוע שהעניק משרד הפנים הוא בקליטת אזרחים ובסיוע לרשויות המקומיות במטרה לשמור על רציפות תפקודית. בהנחיית משרד הפנים הרשויות ממשיכות בסיוע הדדי כאשר מועצה אזורית חוף הכרמל מגישה סיוע למועצה מקומית זכרון יעקב ומועצה מקומית אבו גוש, מסייעת בקליטת אוכלוסיה מהישוב נטף באזור ירושלים.

השר דרעי: ״אני מודה לכוחות הכיבוי אשר עושים הכל כדי לכבות את השריפות. אני מקווה שבכוחות משותפים נצליח להקל ולו במעט על התושבים אשר נמצאים במוקד השריפות".

"בשלב ראשון עם ההבנה שנשקפת סכנה לבתי היישוב החלנו במאמצים ופעולות לפינוי כלל התושבים והנהגים מהאזור. שוטרים עברו מבית לבית ווידאו שכלל התושבים פונו. 2 מבתי הישוב נשרפו ונגרם נזק", אמר מפקד משטרת מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי שהגיע למקום. "בשלב זה לא נשקפת סכנה לבתי היישוב אך טרם הושגה שליטה על האש. אנחנו ממשיכים לפעול בשטח במאמצים עליונים להצלת חיים וחזרה בטוחה ומהירה לשגרה".

תמונות: דוברות המשטרה וכבאות והצלה ירושלים


















שריפה משתוללת אריה דרעי אש נטף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד