כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

החלה מדיניות היד הקשה: צוות חקירה מיוחד לתוקפי חיילים חרדים

מעצרו של חרדי מבית שמש הבוקר בנתב"ג בעת שניסה להימלט מישראל - חושף מעט מדרך הפעילות החדשה של המשטרה בנוגע לתופעת תקיפת חיילים חרדים • גורם במשטרה ל'בחדרי': נגמרה החגיגה, יש לנו כעת צוות מיוחד שיגיע לכל אחד

צילום: יוסי גוטהולד. ארכיון
צילום: יוסי גוטהולד. ארכיון

אהרן דוידוביץ (25), חרדי קיצוני תושב בית שמש החשוד בתקיפת חייל - גם הוא חרדי, נעצר לפנות בוקר בנתב"ג בעת שניסה לעזוב את הארץ. זהו החשוד הרביעי שנעצר בפרשה, גם אחריו ניהלה המשטרה חיפושים והפעילה מודיעין כדי לעוצרו. במשטרה מרוצים: "פעולות החקירה של הצח"מ הובילו לאיתור זהות תוקפי לובשי המדים ומעצרם".

במשטרה החליטו להפעיל יד קשה בניסיון לדכא את הפעולות של הסיקריקים בבית-שמש, המפעילים את חיתתם באיזור, נגד כל מי שאינו נוהג כמותם ואינו ממושמע לכללים הנוקשים שהנהיגו בריכוזים שונים בעיר.

חלק מפעולות הסיקריקים כוללות תקיפת חיילים חרדים - אלו המכונים חרד"קים, יציאה להפגנות, התעמתות עם שוטרים, קריאות נאצה חמורות. פעולות גרילה ואלימות נגד תופעות הפוגעות בצניעות השכונה, וגם נגד מחזיקי סמארטפונים.

כחלק מההחלטה, במקרה האחרון בו הותקף חייל חרדי בבית שמש - הוחלט במשטרה להשקיע זמן מאמצים וכוחות כדי ללכוד את המעורבים. עד כדי כך הלכו רחוק במשטרה, שעבור תלונות אלו הוקם צח"מ - צוות חקירה מיוחד, הגדרה השמורה לחקירת פרשות חמורות במיוחד. כיוון שמדובר בתופעה מתמשכת, ובמשטרה סופגים ביקורת קשה על אוזלת יד במניעת התקיפות נגד החיילים החרדים - הוחלט על הצעד החריג.

בפעילות המיוחדת הופעלו הפעם אמצעי מודיעין מתוחכמים ונעשתה עבודת בילוש מקסימלית. וכפי שאנו רואים הבוקר, הפעילות אף כללה עדכון מעברי הגבול. שכן, החשוד הרביעי, שהבין ככל הנראה כי המשטרה בעקבותיו, נעצר בנמל התעופה, עת ניסה לצאת מהארץ. "נגמרה החגיגה, יש לנו כעת צוות מיוחד שיגיע לכל אחד", אומר ל'בחדרי' מקור משטרתי.

בכך הוא מצטרף לשלוש העצורים הנוספים בפרשה כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'. ביום ראשון השבוע נעצרו יעקב נתן ברזעסקי (18), יהונתן עהרנטל (60) ונער בן 14, גם הם תושבי בית שמש שנעצרו בחשד לתקיפת חייל צה"ל ושוטר בשני אירועים שונים שארעו בעיר במהלך השבועיים האחרונים. מעצרם של ברזעסקי ועהרנטל הוארך ביומיים ואתמול שוחררו בתנאים, בן ה-14 שוחרר בתום חקירתו.

החשוד שנעצר, אהרן דוידוביץ (25) מבית שמש לא שיתף פעולה עם חוקריו והכחיש את החשדות נגדו הכוללים חבלה ברכב ותקיפה. "לא סתם הוא ניסה לצאת מהארץ" אמר בדיון נציג המשטרה רס"ב אבי שבתאי, וביקש מבית המשפט להאריך את מעצרו בחמישה ימים תוך כדי שהוא מציין שבניסיון האחרון לעצר אותו הצליח להימלט. לטענת פרקליטו עו"ד גל נשרים, החשוד רכש כרטיס במועד סביר לפני ולא מדובר בניסיון בריחה מאימת הדין.

השופט דוד שאול גבאי-ריכטר ציין כי דוידוביץ חשוד בחבלה ברכב ותקיפה על ידי שניים או יותר. "לנוכח החשד ולנוכח האמור קיימת עילה של שיבוש והימלטות" והאריך את מעצרו עד ליום חמישי בשעה 10:00.

כאמור, עליית מדרגה ממשית מבחינת המשטרה בטיפול בתופעה. וכך נמסר: במשטרה רואים בחומרה רבה את תופעת ההסתה ותקיפת חיילים חובשי כיפה על רקע שירותם בצה"ל ותקיפת שוטרים. מקור משטרתי אף הוסיף, "המשטרה לא תהסס להמשיך ולנקוט ביד קשה כנגד כל מי שיתקוף לובש מדים ותפעל למיצוי ההליכים הפליליים והבאתם לדין".


מעצרם של החשודים הנוספים בפרשה

לפני כחודש וחצי בערב יום כיפור בשעות הצהריים, הותקף חייל חרדי לבוש מדי צה"ל שהלך לתומו בעיר בית שמש ע"י קבוצת מפגינים חרדים, זאת, על פי החשד, בשל היותו לובש מדים. קצין צה"ל חרדי שהיה לבוש "אזרחי" ונסע במקום עם משפחתו והבחין במעשה, יצא מרכבו והרחיק את החייל. משהבחינו בכך המפגינים החלו לתקוף אותו על מעשיו, ניסו למנוע ממנו לנסוע מהמקום ואף יידו לעברו אבנים. שבוע לפני כן, במהלך הפגנה בבית שמש על רקע מעצר בחור ישיבה, עשרות מפגינים חסמו צירים וידו אבנים לעבר השוטרים. שוטר נפגע מאבן וטופל במקום.
סיקריקים חרדקים נעצר בנתבג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד