כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

המחבלת פצעה ערבי ונשלחה ל-13 שנה בכלא

בית המשפט גזר 13.5 שנות מאסר על מחבלת בת 16 שביצעה את פיגוע המספריים בשוק מחנה יהודה בירושלים

המחבלות בפיגוע המספריים כפי שנקלטו במצלמות אבטחה
המחבלות בפיגוע המספריים כפי שנקלטו במצלמות אבטחה

כשנה אחר הפיגוע, בית משפט המחוזי בירושלים גזר עונש מאסר למשך 13.5 שנים על מחבלת בת 16 שביצעה את 'פיגוע המספריים' יחד עם מחבלת שחוסלה - בת דודתה בת ה-15, בסמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים. העונש החמור הושת על אף שכתוצאה מרצונן לפגע, הן, באופן ישיר, פצעו באורח קל בלבד ערבי כבן 70.

"הנאשמת הודתה בבית המשפט כי התכוונה לבצע פיגוע לאומני רצחני באמצעות מספריים יחד עם קרובת משפחתה בת ה-15 סמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים לפני שנה" אמרה עו"ד יפעת גפן, מפרקליטות מחוז ירושלים. "הנאשמת ביצעה את המעשים בעיצומו של גל הטרור, וכתוצאה ממעשיה נפצעו מספר עוברי אורח - חלקם מירי שבוצע לעבר התוקפות במטרה לנטרלן".

"הפרקליטות סבורה כי בשל גילם הצעיר של חלק גדול מהנאשמים בגל הטרור, הרי שאין מנוס מהטלת עונשי מאסר ממושכים נגד מי שנוטל חלק בפיגועים נגד חפים מפשע- גם כאשר הם קטינים".



הפיגוע אירע באוקטובר 2015 ברחוב יפו פינת רחוב יהודית, המחבלת הדיל ווג'יה עוואד (15) ובת דודתה נורהאן עוואד (16) ניגשה לספסל עליו ישב אותה עת יוסוף אלחרוב (72) מבית לחם. היא ניגשה מאחור, ודקרה את יוסוף בעורפו ובגבו באמצעות מספריים. הוא נמלט כשהוא מדמם והשתיים המשיכו בדרכן כשהן אוחזות ומניפות כל אחת מספריים בידה.

עוד עולה מעובדות כתב האישום, פרטים נוספים מהשתלשלות העניינים: א', בן 64, התקדם בריצה לכיוון האירוע. המחבלת הדיל פנתה לכיוונו, הניפה לעברו את המספריים וניסתה לדקור אותו בגופו, זאת בזמן שנורהאן עומדת לידה, מניפה את המספריים מעל ראשה בתנועת דקירה כלפי הסובבים.

אזרח שעובד לפרנסתו בקירבת מקום מיהר לכיוונה של נורהאן, היכה אותה באמצעות כיסא והיא נפלה לקרקע. הדיל הניפה את המספריים לעברו של א' עד לשלב בו ירה בה באמצעות אקדח שנשא עמו. שוטר שעבר במקום עם ניידת משטרתית, הצטרף ל-א' וירה לעבר השתיים.

המחבלת הדיל ווג'יה עוואד בת ה-14 חוסלה במקום, ואילו בת דודתה נורהאן עוואד בן 16 נפצעה, הוגש נגדה כתב אישום וכאמור היום גזרו עליה 13.5 שנות מאסר בפועל.
מחבלת נערה עונש חמור 13 שנה פיגוע המספריים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד