ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הכל ביזנס: מי אתם החרדים החדשים שתדרכו על האברכים // דעה

חשוב שידע הציבור מה עומד מאחורי הנאורות וההטפה הזאת של החרדים החדשים להתגייסות לצה"ל. תעשיית החרדים וצה"ל משומנת ועסקית לכל דבר ועניין והרווח כולו של כולם. של אלה החרדים שמטיפים מוסר למה אתם לא מתגייסים, של המתגייסים, של המגייסים ושל המטיפים. עם המסלולים האלה הם אולי פראיירים שלא התגייסו, פראיירים - לא פרזיטים // דעה

שר הביטחון עם חייל חרדי. למצולמים אין קשר לנאמר
שר הביטחון עם חייל חרדי. למצולמים אין קשר לנאמר

כל הקלפים על השולחן. הגיע הזמן באמת. הגיע הזמן לומר את האמת לחרדים החדשים שהתחילו להטיף מוסר לחרדים 'ישנים' על הגיוס לצה"ל. יש היום ציבור הולך וגדל של חרדים חדשים שלא מוכנים לקבל את ה'השתמטות' החרדית. חילוני ממוצע יקבל בהבנה יתרה את לומדי התורה מאשר אותם חרדים.

ולכן חשוב שידע הציבור מה עומד מאחורי הנאורות וההטפה הזאת. תעשיית החרדים וצה"ל משומנת ועסקית לכל דבר ועניין והרווח כולו של כולם. של אלה (החרדים!) שמטיפים מוסר למה אתם לא מתגייסים של המתגייסים, של המגייסים ושל המטיפים (כן, גם הם, כמו כולם עושים על זה סיבוב) נגד הגיוס.

חייל שאינו חרדי מקבל דמי כיס של כמה מאות שקלים לעומת החייל חרדי שמקבל משכורת חמודה למדי ולימודי מקצוע שמסייעים לו למצוא עבודה בהמשך הדרך, המגייסים שלהם מקבלים משכורת מכובדת, ועל הדרך גם עושים קריירה של חרדיות נאורה ותורמת.

עיני איננה צרה בשכר של החיילים החרדיים חלילה וחס, זהו רק קול ההגיון שבי שתוהה בפומבי -היכן פה התרומה?! מאיפה החוצפה שלהם להטיף לחרדים שבוחרים שלא להתגייס, לקרוא להם פרזיטים?! עם חילוני שקורא לחרדי משתמט או פרזיט, עוד אפשר להתווכח. אבל החרדים שמתגייסים בשביל לסדר לעצמם לימודים ומשכורת, שהם יטיפו לאברך אחר מוסר?! הדבר האחרון שאפשר לומר על העשייה שלהם היא 'תרומה'. פרנסה זה מה שזה. לא תרומה! ולא שפרנסה זה לא חשוב. יחד עם זאת ההגינות חשובה לא פחות. צריך לקרוא לדברים בשמם.

בעבר הלא רחוק הייתי חבר בקבוצת וואטסאפ של גייסים ומתגייסים. שאלתי את המתגייסים ש'החליטו לתרום למדינה' האם הם מודעים לכך שהעלות שלהם עולה עשרות מונים על העלות של חייל שאינו חרדי. הם לא רק היו מודעים לכך, חלקם לא התביישו להודות שזה הטריגר היחיד והמרכזי שלהם להתגייס.

האלוף במיל' אלעזר שטרן היה חבר בקבוצה. הוא ניסה להוכיח בכל דרך שהצבא בא לקראת החרדים באופן יוצא דופן מכל הבחינות, תקציבית ודתית. כלומר, במילים אחרות, החייל החרדי הוא נטל על הצבא, לא תרומה. אם כן, אמרתי לו, השאלה היא לא כמה הצבא בא לקראת החרדים, אלא - למה.

חייל חרדי חזק יותר מהחילוני? פטריוטי יותר? אתם בונים על התורה שלמד? על התפילות? מה הערך המוסף של החייל החרדי על פני החייל החילוני שאתם כל כך באים לקראתו? לא הולך להכנס לדיון האם חרדים צריכים להתגייס לצבא חילוני. הרשת מפוצצת טרולים בשביל זה. רק דבר אחד בטוח. הם, המתגייסים החרדים במסלולים אטרקטיביים, לא יכולים להביט בחרדים שלא התגייסו ולצעוק פרזיטים.

עם המסלולים האלה הם אולי פראיירים שלא התגייסו, פראיירים - לא פרזיטים.
פרנסה חיילים חרדים גיוס לצה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד