ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פרסום ראשון: דרעי דורש מבנט - ליישם ההסכם הקואליציוני

לאחר הראיון ב"בחדרי חרדים" עם סגן שר הפנים משולם נהרי והמתקפה נגד שר החינוך נפתלי בנט, שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי שיגר מכתב לבנט בו הוא דורש ממנו לקיים את ההסכם הקואליציוני ולא לעכב את תיקון התקנות בחוק נהרי

דרעי ובנט (יונתן זינדל, פלאש 90)
דרעי ובנט (יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר הראיון ב"בחדרי חרדים" עם סגן שר הפנים משולם נהרי והמתקפה נגד שר החינוך נפתלי בנט, שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי שיגר מכתב לבנט בו הוא דורש ממנו לקיים את ההסכם הקואליציוני ולא לעכב את תיקון התקנות בחוק נהרי - כפי שפורסם בהרחבה ב"בחדרי חרדים".

תחת הכותרת "עיכוב בלתי סביר ביישום ההסכם הקואליציוני" כתב דרעי לבנט, "בהסכם הקואליציוני לכינון הממשלה ה-34 בין סיעת ש"ס לסיעת הליכוד סוכם כי "במסגרת חוק ההסדרים הקרוב יבוטלו סעיפים 2-3 לחוק שינוי סדרי עדיפויות לאומיים ששינו את סעיף 11א' בחוק חינוך ממלכתי באופן שנוסחו של הסעיף יהיה לפי התיקון הנ"ל "כולל התקנות שהיו בתוקף ב-2012"".

דרעי ממשיך: "לאור האמור, ולאחר שבחוק ההסדרים תוקן החוק בכפוף להתחייבות הקואליציונית, לא נותר אלא להתקין את התקנות אשר היו בתוקף בשנת 2012" לדבריו של דרעי, "בתאריך 21/12/15 פנה סגני הרב משולם נהרי בפניה לכבודו בנושא. כמו כן, בתאריך 30/3/16 פנה בשנית סגני הנ"ל ועד כה לדבריו טרם קיבל מענה ואף לא התייחסות".

"בתאריך 2/8/16 קיימה ועדת החינוך של הכנסת ישיבה בנושא, לאור מצוקתם של מוסדות החינוך המוכרים שאינם רשמיים, ובמסקנותיה דרשה הוועדה משר החינוך להחזיר את נוסח התקנות חינוך ממלכתי כפי שהיו בתוקף בעבר ולבטל את התקנות שהותקנו ב-2014".

לסיום כתב שר הפנים, "אבקש כי תפעל ללא דיחוי לסיים את הטיפול בהתקנת התקנות, בהתאם למחויבות ולמען עשרות אלפי תלמידים הלומדים במוסדות המוכש"ר".





נהרי עצמו אמר בראיון ל"בחדרי חרדים" כי "החינוך החרדי לא מעניין את בנט, יש לו נושאים אחרים שהוא יותר טרוד בהם. החינוך החרדי לא בראש מעייניו, פה ושם הוא מבקר ומצטלם ואומר מילה טובה, אבל אני לא צריך שום מילה טובה – אלא שהכל יהיה מוסדר ושיחזיר את המצב כפי שהיה ב2012".

"אני מנסה להביא לפתרון על ידי לחץ מתון והידברות, אבל אני לא שולל שנאלץ להשתמש בכלים העומדים לרשותנו, בכדי להביא את ההסכם הקואליציוני לביצוע, אני מלווה את זה ולא ארפה מזה", הוסיף סגן השר ל'בחדרי חרדים'.
אריה דרעי נפתלי בנט משולם נהרי המוסדות החרדים משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד