י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

דו"ח מיוחד חושף: מה באמת עושים בישיבה החילונית בירושלים והקשר למירה רגב

מחר יצטרכו הנציגים החרדים בעיריית ירושלים להחליט האם לאשר תמיכה בשיעורי "יהדות" דרך מסלול "התחדשות ישראלית" • דו"ח מיוחד שנחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים" מגלה מה באמת עושים בישיבה החילונית ומה הקשר למירה רגב

הישיבה החילונית בינה. למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה (הדס פרוש, פלאש 90)
הישיבה החילונית בינה. למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה (הדס פרוש, פלאש 90)

לאחר הפרסום הבוקר (רביעי) ב"בחדרי חרדים" על כך שמועצת העיר ירושלים תעלה מחר לאישור את הקריטריון לתמיכה בשיעורי "יהדות" דרך מסלול "התחדשות ישראלית" לשנת 2017, וההחלטה שצריכים הנציגים החרדים לקבל בנושא, מפרסם מרכז ליב"ה דו"ח מיוחד, שמתפרסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", המוכיח את הקשר בין הרפורמים למוסדות שמפעילים את אותם שיעורי "יהדות".

על פי הדו"ח, אחד המוסדות הוא הישיבה החילונית בינ"ה ששותף למיזם "תיקון עולם בתל אביב יפו" המשותף לארגונים רפורמים מובהקים - התנועה הרפורמית בארה"ב (The Union for Reform Judaism), ו"מרכזי דניאל ליהדות מתקדמת" בתל אביב.

בלו"ז הישיבה נכתב למשל כי תתקיים יחידת לימוד עם "הרבה" הרפורמית מירה רגב בנושא "הנקודה הפנימית והמעגלים המתפשטים - מסע חברתי-פנימי בספר ויקרא, ויחידת לימוד עם יאיא טוביאס – חבר בקהילה הרפורמית בקיבוץ יהל וראש המיזם של התנועה ליהדות מתקדמת (רפורמית).

בנוסף, תתקיים יחידת לימוד עם חנה בנדקובסקי – מנהלת תכניות במרכז ירושלים ליחסי יהודים ונוצרים בנושא "מבוא לנצרות ואסלאם - מפגש עם התרבויות והדתות השכנות". עוד עולה מסדר היום של הישיבה כי תתקיים יחידה עם שרון מייבסקי – עורכת טקסי חתונה אלטרנטיביים במסגרת מיזם "הוויה". מיזם זה קורא תיגר על מערך רישום הנישואין הממלכתי ומוביל לקיום טקסי חיים - חתונה, בר מצווה, אבילות - חילוניים לגמרי.

עוד נחשף שבינ"ה עורך שבתות לקציני צה"ל בנושאי זהות יהודית, המתקיימות במלון משכנות רות דניאל ביפו, המופעל על ידי המרכז ליהדות מתקדמת (רפורמית) "בית דניאל" ומהווה מרכז קהילתי של הקהילה הרפורמית "המתמקד בתרבות, ובחינוך לפלורליזם דתי, לדמוקרטיה וסובלנות". הגוף נתמך כצפוי ע"י הקרן לישראל החדשה. כך על פי הדו"ח.

הדו"ח מעלה שאלות קשות ביחס לרוח הנושבת בבית המדרש "אלול" ומוסדות נוספים, וכי הוא מטיל אחריות רבה על חברי המועצה שיידרשו מחר להציע בעד תיקצוב של מוסדות אלו.

כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", ההצבעה מחר מגיעה לאחר שהנציגים החרדים הצליחו לדחות את ההצבעה מישיבת המועצה הקודמת. בסדר היום של המועצה נכתב על אישור הקריטריון לתמיכה בשיעורי הרפורמים כי "הנושא נידון בוועדה המייעצת מס' 28 שהתקיימה ביום ראשון ז בתשרי תשע"ז... הוחלט להעביר את ההכרעה בנושא לישיבת המועצה הבאה. אישור הקריטריון מובא לדיון והכרעה".

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף כי קודם לכן ועדת התמיכות אישרה את הקריטריונים החדשים ברוב של שבעה חברי מועצה בעד וחמישה נגד וזאת בעקבות היעדרות של שלושה חברי מועצה חרדים ודתיים - חיים אפשטיין, יעקב הלפרין ודב קלמנוביץ.

החמישה שהצביעו נגד הקריטריונים הם - פיני עזרא, מיכאל מלכיאלי, ישראל קלרמן, אליעזר ראוכברגר ושלמה רוזנשטיין. הנציגה הדתית חגית משה, נציגת המגזר הדתי לאומי, הצביעה בעד הקריטריונים יחד עם חברי המועצה החילונים.
הישיבה החילונית בינה עיריית ירושלים רפורמים מרכז ליבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד