ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

אוקטובר בבתי המלון: יותר ישראלים, פחות תיירים

תל אביב היא העיר בעלת התפוסה הגבוהה ביותר בהסתכלות שנתית, ואילו באוקטובר מדובר בים המלח ואילת • על פי הנתונים, חלה עלייה בהיענות של הישראלים לנפוש בארץ

מלונות ים המלח. צילום: אדי ישראל, פלאש 90
מלונות ים המלח. צילום: אדי ישראל, פלאש 90



מספר הלינות במלונות בארץ הסתכם בחודש אוקטובר ב-1.9 מיליון לינות, מתוכן 749 אלף של תיירים, ו-1.2 מיליון לינות של ישראלים; כך לפי נתוני הלמ"ס שהתפרסמו היום. סך תפוסת החדרים במלונות בחודש אוקטובר הייתה 60%, כאשר בתל אביב מתחילת השנה חלה התפוסה הגדולה ביותר של חדרים, ואילו בחודש אוקטובר הביקושים הגבוהים ביותר נרשמו בים המלח (73%) ובאילת (68%). בלינות התיירים נרשמה מאז תחילת השנה עלייה של 1% לעומת הממוצע החודשי של 2015.

בהשוואה לאוקטובר הקודם, מדובר בעלייה של 10% בלינות הישראלים ובירידה של כ-22% בלינות התיירים. לפי מנכ"ל התאחדות המלונות, נועז בר ניר, "ריכוז חגי תשרי השנה באוקטובר משפיע והוא שיצר תמונת נתונים יוצאת דופן, שכן בחגי תשרי נרשמת באופן מסורתי ירידה בתיירות הנכנסת, מול עליה בתיירות הפנים". לפי התאחדות המלונות, תזמון החגים הוא הסיבה שבחודש ספטמבר, טרום החגים, דווח על עלייה בלינות התיירים בבתי המלון, ואילו כעת על ירידות.

בהתאחדות המלונות חיברו את נתוני ספטמבר - אוקטובר יחד, על מנת לנטרל את השפעת החגים, וניכר כי בלינות תיירים ישנה ירידה של 3% לעומת אשתקד. בלינות הישראלים, שמגדילים את חופשותיהם בחגים - נרשמה עליה של 3% לעומת אשתקד בשני החודשים - מה שמעיד על היענות לחופשה בארץ. "הנתונים החודשיים המצרפיים נותנים תמונה מהימנה יותר של מצב המלונאות בימים אלו. גם החודש נחזור ונאמר שהמפתח לשינוי הוא בשיווק, שמתבצע ע"י משרד התיירות בתקציב הטוב ביותר אי פעם". בר ניר משקף בדבריו התייחסות למגמה איזורית, כפי שפורסמה בדו"חות ארגון התיירות העולמית, שהצביעו על ירידה של 6% בתיירות הנכנסת למדינות המזרח התיכון מתחילת 2016.

אל מול ירידות מתחילת השנה בתפוסות בבתי המלון במצרים ובטורקיה - נראה שישראל לא מציגה עליות מרשימות - אך בולמת האטה בענף. במצרים ובירדן הוצעו לאורך חודש אוקטובר חבילות אטרקטיביות במיוחד בכדי למשוך אליהן תיירים ישראלים, ואכן נרשמה עלייה במספר הישראלים שחצו את הגבולות לנפוש במצרים ובירדן בסוכות האחרון.

קישורים:
''לתת העדפה ברורה לזוגות צעירים בדירות''
המלצות ליצמן: במבה בחוץ, סימון סוכר בפנים
''קידוחים חדשים? קודם תפתחו את מאגרי הגז שמצאתם''
תיירות בתי מלון תל אביב ים המלח אילת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד