כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

כך שוכנע האדמו"ר: "אני נותן את ברכתי - זה לא חילול השם"

לקראת החתימה על הסדר הטיעון בין הפרקליטות לרב ברלנד, התנהלה שיחת שכנוע בין פרקליטו לאדמו"ר מספינקא שליווה את התיק: "אני לא מאמין שום הודאה שהרב כותב", אומר האדמו"ר לפרקליט, והוא מצידו נמנע מלציין את מלוא הסיבות להסדר • האזינו להקלטה

האדמו"ר והרב ברלנד. צילום: שובו בנים אינטרנשיונל
האדמו"ר והרב ברלנד. צילום: שובו בנים אינטרנשיונל

חשיפת ב'בחדרי חרדים': בין השיחות שניהלו מאחורי הקלעים צוות ההגנה של הרב ברלנד, טרם ההחלטה לחתום על הסדר טיעון, היו גם שיחות התייעצות עם מספר רבנים ואדמו"רים.

אחת השיחות שנחשפו היא זו שהתנהלה בין עורך הדין אפרים דמרי לבין האדמו"ר מספינקא בורו-פארק, המצוי בידידות קרובה וארוכת שנים עם הרב ברלנד.

האדמו"ר אף אירח את הרב ברלנד בביתו בארה"ב מספר פעמים. בשיחה נשמע האדמו"ר כמי שתחילה פקפק בעיסקה אך האישור שלו היה דרוש גם הוא. הפרקליט מנסה לשכנע את הרב להסכים לעיסקה עד שהצטרף ואישר.

לטענת חסידי הרב וכך גם נשמע בהקלטה, צידדו הרבנים בעיסקה מתוך רצון לראות במהירות את הרב מחוץ לכלא. אך עדיין הם חששו מ'חילול השם'.

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', הסיבה האמיתית בשלה המליצו פרקליטי הרב על העיסקה, הייתה בשל חשש מעדות קשה וחדשה, שאמורה הייתה להישמע במהלך המשפט, לו הרב לא היה מגיע לעיסקת טיעון. אך את הסיבה הזו, לא השמיע הפרקליט בשיחתו עם האדמו"ר.


ההקלטה באדיבות קו ברסלב 028008800

התמליל המלא
האדמו"ר: "אני רוצה להגיד לך משהו. אני רב אבל אני גם תלמיד של הרב. אני סומך על הרב על כל מה שהרב חושב וכל מה שהרב מחליט. ואני מתפלל כל יום לא 3 פעמים אולי 6 פעמים וכן 10 פעמים אני מתפלל כל יום שהרב יצא מאפילה לאורה. וכל רגע שהוא שם זה צער גדול מאוד, צער השכינה, צער כלל ישראל, צער כל עם ישראל. אני סומך על הרב על כל דבר, כבר 25-30 שנה שיש לי קשר הדוק הדוק עם הרב, וכל רז לא אניס ליה. בנגלה בנסתר בהלכה בהכל, והכל שקר, לא היה ולא נברא, כל מה שכתוב שמה לא היה ולא נברא".

עו"ד: "הרב ברלנד לעניות דעתי, ואני אומר את זה מאוד בזהירות, יש לו ראיה מאד מאד רחוקה, שאני לפחות מרגיש קטן מאוד לעומתו בבחינת הראיה שלו הרוחנית, ארוכת הטווח. מדינת ישראל השקיעה 10 מליון שקל כדי להביא אותו, וברגע שאני מוציא את מדינת ישראל בלי כלום זו סכנה מאוד גדולה, המדינה לא תוותר לנו, גם הפרקליטות, וגם השופטים. זה מדינת ישראל - מה לעשות? אצלינו אומרים אל תהיה צודק תהיה חכם. צדק יש רק אצל הקב"ה בבית דין של מעלה, פה אל תחפשו צדק, אני גם אמרתי את זה לרב ברלנד והרב ברלנד יודע את זה. כי אם היה צדק הרב ברלנד לא היה צריך לשבת אפילו יום אחד בבית הסוהר. אין צדק! ולכן זה המינימום שאפשר, אנחנו עומדים מול קבוצה גדולה של אנשים גם בפרקליטות וגם אויבים מתוך הקהילה. כי מי שגרם לנו לכל הנזקים הגדולים האלה זה אנשים בתוך הקהילה, שאני לא רוצה לומר את שמם, הרב בטח יודע את שמם, שלא מרפים דקה אחת, הם לא ינוחו עד שחס ושלום הם יגרמו נזקים גדולים לרב וזה אנחנו לא ניתן להם, חד וחלק הרב - לא ניתן להם!

"הרב גרוסמן היה בסוד העניינים והרב גרוסמן נתן לנו את ברכתו, כרגע אנחנו מחכים לברכתו של הרב".

האדמו"ר: "אני בטח נותן את ברכתי אם הרב מסכים, אם הרב רוצה את ההסכם הזה, בטח שאני נותן את ברכתי. אצלי זה לא חילול ה', אני לא מאמין שום הודאה שהרב כותב שמה".

עו"ד: "גם אני לא. אני יכול לומר לרב בוודאות שלא היה ולא נברא, נכון!".

האדמו"ר: "בטח שיש את ברכתי ואת הסכמתי. אין לי שום הרהור אחת שהרב עושה מה שהוא לא צריך. הוא אדם גדול מאוד, אדם גדול לא לפי דורנו. אני מברך כל מה שהרב לוקח על עצמו ואני נותן את ברכתי. דעתי מאד מאד קטן נגד דעת הרב ברלנד, מאד מאד קטן! ה' יעזור שיתרבה כבוד שמים שלא יהיה שום מכשול לכל כלל ישראל ושהרב יצא לחירות עוד מחר!"

עו"ד: "אמן ואמן כבוד הרב, אני מברך את כבוד הרב שיהיה שבוע טוב ומבורך".

האדמו"ר: "כל טוב"
.
עו"ד: "שלום, כבוד הרב, שלום".







אדמור מספינקא הרב אליעזר ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 68 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד