כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

כל הפרטים על Kangoo Power - האימון שמסעיר את נשי המגזר

אימון כושר על נעליים בגובה 18 ס"מ ובמשקל ק"ג וחצי לכל נעל - כיצד טרנד ה-Kangoo Power את המגזר החרדי וכיצד הוא עובד? • כיצד מתקבלים טרנדים חדשים בתחום הספורט בקרב הציבור החרדי? • כל הפרטים על האימון הכי מקפיץ שתפגשו

נעלי הקנגו - מתוך אימון בסטודיו אסאי בבני ברק
נעלי הקנגו - מתוך אימון בסטודיו אסאי בבני ברק



מגמת הספורט בעולם מתנועעת לא מעט בקצב הטרנד. אחת לתקופה פורץ אלינו טרנד ספורטיבי חדש ומדליק שסוחף אחריו מתאמנים רבים. זה כבר לא רק פילאטיס או אירובי, הרמת משקולות או ריצה על מכשירים. מדובר בטרנדים.

אימון אירובי חדש שצבר תאוצה במגזר הכללי במהלך השנתיים האחרונות, נכנס בשבועות האחרונים גם למגזר החרדי, אימון Kangoo power. האימון מתבצע כולו על נעליים מיוחדות המכונות Kangoo Jumps.

כששמעתי עליו מחברות, הרעיון נשמע לי מעניין, כייפי ומסקרן והרגשתי חובה לחוש מקרוב. בהזדמנות הראשונה ארגנתי לי תיק ויצאתי לבדוק בעצמי. מסתבר שהגעתי לשעה של הנאה צרופה. מוזיקה חזקה ומקפיצה, מאמנת וקבוצה אנרגטית, וכמובן - הנעליים.

נעלי הKangoo Jumps הן נעליים גבוהות ומשונות, הננעלות על הרגל כמו רולר בליידס ומוסיפות 18 ס"מ גובה של קפיץ ושלושה קילוגרמים נוספים – קילו וחצי לכל נעל. הנעליים הומצאו מלכתחילה בשלהי המאה ה-20 לצורך שיקום של ספורטאים מפציעות ברכיים. היתרון בשימוש בהן, היה היכולת לבלום זעזועים ולהקל על הלחץ ממפרקי הברכיים ועמוד השדרה.

הטרנד הקפיצי החדש כבר כאן

השימוש בנעליים בעלות המבנה והסוליה הייחודית מאמץ את שרירי הליבה ומחטב מאוד את שרירי הבטן. האימון מתאפיין בתנועות בסיסיות וקלות ללמידה, קל לעקוב אחריהן וניתן לבצע אותן בעוצמות שונות ללא קשר לרמת הכושר של המתאמנת.

"כאשר הוא נעשה בשילוב עם אימון אירובי הוא גם שורף כמות מכובדת מאוד של קלוריות, מאות קלוריות לאימון של שעה", אומרת המאמנת החרדית, יהודית נוימן לבי. היא בעצמה נחשפה לטרנד דרך סרטוני רשת ויצרה קשר עם ליזה חזן, שהביאה את הקנגו לארץ. "אני מורה לחינוך גופני ובריאות (בעלת תואר ראשון) כבר 15 שנה, וערה לטרנדים חדשים. את הקנגו למדתי בווינגייט. כמובן שלא כל אחת יכולה להעביר אימוני קנגו – זו צריכה להיות מאמנת אירובי מוסמכת", אומרת נוימן לבי, תושבת רחובות ואם לשני בנים. "אני אישית הגעתי לתחום הספורט כבר מגיל 11. סבלתי מקוצר נשימה כרוני שהפריע לי אפילו לריצה קלה. על אף הקושי נרשמתי ללימוד מקצועי וניצחתי את קוצר הנשימה ומאז אני שם – כי הבנתי כמה טוב זה עושה לי".

אימון הקנגו יכול להוות תחליף לאירובי וגם לעיצוב. הוא מיועד גם לילדים, ואסור לנשים בהריון.

כיצד מתקבלים טרנדים חדשים אצל נשים חרדיות?

"הציבור שלנו מחובר יותר, הן לעצמו והן למגזר הכללי", אומר מיקי חייט, מנכ"ל סטודיו אסאי, מי שפתח לראשונה את שערי הסטודיו בבני ברק, לאימון קנגו, ממש בשבועות האחרונים.

"יש צמא גדול לפעילויות חדשות, כיפיות, מאתגרות ומהנות. הציבור שלנו אינו מוכן בשום אופן להרגיש נחות או מקופח, ובצדק. כאשר מגיע לארץ טרנד, אך טבעי שבנות חרדיות ירצו אותו גם לעצמן, ובעיקר כשמדובר בכזו פעילות בריאה ומהנה. כיום, כשאנו כבר צעד אחד קדימה בתחום הספורט, וקבוצות ריצה וזומבה יש בכל מקום - גם הקנגו כבר כאן".

טרנד חולף או בשורה חדשה?

"ראינו כבר טרנדים באים ונעלמים", מציין חייט. "אימון 'דראמס אלייב', נכנס בקול רעש גדול אך לא שרד הרבה זמן, ולעומתו ראינו איך הזומבה מכה שורשים. על פי רוב למרבית הטרנדים לוקח זמן רב להגיע לתוככי המגזר החרדי, אולם ייתכן שבעקבות התפתחות הטכנולוגיה והחשיפה לסרטוני רשת רבים, יש צמצום משמעותי של מספר השנים שמפרידות ביננו לבין ארצות בעולם. אם לזומבה לקח שנים רבות להגיע למגזר ולהתקבע, לקנגו לקח שנתיים בלבד, אם כי, כאמור, הוא רק בקו ההתחלה. לרועץ עומד מחירו היקר של שיעור הקנגו פאוור - הנובע מעלות גבוהה של הנעליים ( 1150 – 1500 ₪ לזוג) מה שהופך את השיעורים לחוויה אקסקלוסיבית. האם הקנגו פה כדי להישאר? ימים יגידו".

קנגו פאוור Kangoo Power טרנד ספורט זומבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד