י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הכאוס באל-על נמשך, ושר התחבורה עוקץ: "מתקוטטים כעת מי יקח אחוז גדול יותר מהרווחים"

נמשכים השיבושים באל-על - טיסות ובהם נוסעים חרדים רבים נדחו בשעות רבות. שר התחבורה: במקום להמשיך ולהמריא באל על מתקוטטים כעת מי יקח אחוז גדול יותר מהרווחים

צילום: משה שי פלאש 90
צילום: משה שי פלאש 90

אחר שביממה האחרונה נראה היה שהעימות בין טייסי אל-על להנהלת החברה לקראת פתרון, נרשמת התלקחות נוספת בשעות האחרונות (ד'), הכוללת הודעה נוספת של החברה נגד הטייסים. לטענתה בגלל עיצומיהם, בוטלו ונדחו הערב טיסות. בתוך כך גם שר התחבורה תקף את הסאגה המבישה המתנהלת בתקופה האחרונה בחברת התעופה של ישראל, על גבם של הנוסעים.

הטיסות שעל ביטולן או דחייתן הודיעו היום באל-על, הן: 075 להונג קונג, 095 לבייג'ין ו-005 ללוס אנג'לס. טיסות 027 ו-001 לניו יורק יצאו במטוסים חכורים, והנוסעים מייחלים שבזמן. טיסה מספר 029 לטורונטו נדחתה לשעות הבוקר והיא תצא באיחור של 8 וחצי שעות".

מוקדם יותר התחולל לו עוד סיבוב בקרב בין ועד הטייסים להנהלת החברה שבסופו ההנהלה הדגישה כי לא ייחתם הסכם לפני התחייבות לשקט תעשייתי ו"הפעלת כל הטיסות כסדרן באופן מלא, הלוך ושוב לאורך כל תקופת ההסכם". גם הפעם הפיצה החברה את רשימת ה'שיימינג' - שמות הטייסים שסירבו או חמקו מלהטיס.

מי שעקץ היום ובחריפות את שני הצדדים היה הממונה הממשלתי עליהם, שר התחבורה. השר ישראל כץ שהשתתף בועידת ענף הרכב, אמר: "רפורמת השמיים הפתוחים מצליחה ובניגוד לחששות של 'אל על' מספר הנוסעים לא רק שלא ירד אלא עלה. 'אל על' כל כך מרוויחה שיש לה זמן לריב אחד עם השני. במקום להמשיך ולהמריא באל על מתקוטטים כעת מי יקח אחוז גדול יותר מהרווחים. אני מציע להפסיק את הסכסוך הזה ולשמר את הנכס הגדול של הלקוח המעדיף לנסוע בחברה ישראלית".

השר כץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90צילום: השר כץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
השר כץ. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקרב היומי בין אל-על לטייסיה
המתח היום פרץ מחדש אחר שבוועד טייסי אל-על שיגרו את ההודעה הבאה: "לאחר פגישה שארכה 11 שעות בגישור ההסתדרות במהלכה הושגו סיכומים כמעט בכל הנקודות, מנכ"ל אל על החליט שלא לסכם לפני שיתייעץ עם המעסיקה שלו – תמי מוזס-בורוביץ. עד לרגע זה לא נחתמו ההסכמות. לאחר פרסום תוצאות הרבעון הודלפו פרטים שבפועל לא נחתמו, כנראה במטרה ליצור מחדש מתחים בין העובדים.

"בנוסף, זמן קצר לאחר מכן גם הועלו על ידי ההנהלה דרישות חדשות, שמעידות על כך שנכתבו על ידי מי שאינו בקיא בהפעלת חברת תעופה ומטרתן לטרפד את הסיכומים שכבר הושגו. נראה שלתמי מוזס-בורוביץ', חברת הדירקטוריון והמושכת האמיתית בחוטים בצמרת אל על, אין שום כוונה להביא לסיום המשבר שיזמה והעצימה".

"ההנהלה בורחת מההסכמות שהושגו וכעת היא מעלה דרישות נוספות. בוועד מדגישים כי "לאחר פרסום תוצאות הרבעון הודלפו פרטים שבפועל לא נחתמו, כנראה במטרה ליצור מחדש מתחים בין העובדים".

בתגובה, הוציאה חברת אל-על הודעה ועקיצה משלה: המידע שהופץ על ידי ועד הטייסים הוא שקרי וחבל שמידע מסולף יוצא החוצה במזיד, רק מתוך כוונה להפעיל לחץ על החברה. מראש תוכננה פגישת המשך בין הצדדים לאור העובדה שבפגישה הקודמת לא הושגו הסכמות סופיות עם ועד הטייסים, בניגוד לנטען על ידם.

ההנהלה מדגישה, כי לא ייחתם הסכם לפני התחייבות לשקט תעשייתי והפעלת כל הטיסות כסידרן באופן מלא, הלוך ושוב, למשך כל תקופת ההסכם. בואו לא נשכח, שטובת הנוסעים צריכה להיות בראש ובראשונה לעיני כולם
כאוס באל על טייסים מול הנהלה השר עקץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד