כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

פרסום ראשון: זעם בעיתון הבית של ש"ס - דרעי צונזר מהגליון

מחאה יוצאת דופן בעיתון 'יום ליום' - בטאונה של תנועת ש"ס, בעקבות השבחים שהרעיף יו"ר התנועה אריה דרעי על המודיע והתעלמותו מעיתון הבית • העיתון יפיץ מחר מהדורה יוצאת דופן, בלי אזכור של דרעי בעוד השר יעקב ליצמן מככב בעמוד הראשון

פרסום ראשון: זעם בעיתון הבית של ש"ס - דרעי צונזר מהגליון

פרסום ראשון: בצעד מחאתי, עיתון יום ליום - העיתון של הציבור הספרדי ובטאונה של תנועת ש"ס, יוצא מחר במהדורה יוצאת דופן, כשהפעם, לראשונה אין בו ולו שמץ של כותרת, ידיעה או תמונה של יו"ר תנועת ש"ס השר אריה דרעי, או אי מי מחברי הכנסת של המפלגה. במקום זאת, בכותרת הראשית מככב שר הבריאות הרב יעקב ליצמן בידיעה חדשותית וגם בתוך דפי עיתון החדשות של תנועת ש"ס.

בעיתון ישנם אזכורים אגביים בתוך ידיעות בלבד לנציגי ש"ס, למעט הנציג המקומי אוריאל בוסו שזוכה לראיון אישי.

כזכור, בנאומו בוועידת 'המודיע' השבוע, עמד יו"ר תנועת ש"ס השר אריה דרעי, והילל ושיבח את עיתון המודיע, כשבמקביל ביטל את עיתון המפלגה שלו - יום ליום. בנאום אמר דרעי: "כל בוקר אני קורא את עיתון המודיע, ובמיוחד בשבתות שאי אפשר לקרוא עיתונים, אני נהנה במיוחד מהמוסף התורני של המודיע. כל יום מיד על הבוקר אני שואל את העוזר שלי, נו, האם כבר הגיע עיתון המודיע? ומבקש ממנו שיביא לי אותו למשרד. הלוואי שאצלנו הספרדים היה עיתון ברמה כזו כמו המודיע".

גם ביום שני בערב השבוע, שב השר דרעי ותקף את העיתון של הציבור הספרדי באירוע 'פורום סגנים ונציגי תנועת ש"ס', בפני קהל רחב של פעילים, סגנים ונציגי ש"ס. השר דרעי טען בין היתר, כי נציגי תנועת ש"ס אינם מקבלים ייצוג הולם מספיק בעיתון של המפלגה - יום ליום.

בעיתון יום ליום רתחו מזעם. לדברי גורם בעיתון, "עיתון יום ליום הוא שופרו הבלעדי של תנועת ש"ס בברכתו ומשענתו של מרן הרב עובדיה יוסף, העיתון היחיד שמשרת את נציגי ש"ס ובעיקר את יו"ר התנועה השר דרעי, כאשר דפים שלמים של העיתון מקיפים דיווחים ותמונות על פעילותו של יו"ר התנועה וחברי הכנסת של ש"ס כמו גם את ראשי המועצות ורבני ערים, מוסדות החינוך ועוד... עד כדי כך, שבשלב מסוים קוראים מתלוננים על דיווח יתר של אירועים וידיעות הקשורות לתנועת ש"ס והיו"ר בראשותה. בנוסף, יום ליום מתהדר במוסף תורני מהודר וייחודי ליהדות ספרד, בשם "עונג שבת", מוסף שאין כדוגמתו באף עיתון אחר בציבור החרדי".

אותו גורם ממשיך ומאשים כי "יחסו של יו"ר התנועה כלפי עיתון יום ליום אינו בגדר סוד. מזה למעלה משנתיים וחצי שיו"ר תנועת ש"ס, יוצא בפומבי מול ערוצי התקשורת וכנסים של התנועה ומספר על כוונותיו לפתוח עיתון חדש, כאשר הוא ממעיט בערכו של עיתון יום ליום. השבוע, עשה זאת שוב בוועידת המודיע מול קהל אשכנזי גדול, שם החמיא רבות לעיתון המודיע, בה בשעה שהטיל דופי בעיתון של המלפגה בראשותו. יו"ר התנועה גם מעולם לא ביקר במערכת העיתון מאז חזר לתפקיד יו"ר התנועה".

ביום ליום טוענים, כי דיבורים מסוג זה של היו"ר גרמו וממשיכים לגרום לנזק בלתי הפיך לעיתון, במיוחד מול משרדי הפרסום שמתקשים לשתף פעולה עקב אי וודאות לגבי עתיד העיתון.

כאקט חריף של מחאה, ולאחר שחלק גדול מהעובדים אף שקלו התפטרות, יצא אמנם העיתון לאור, אך במהדורה מצונזרת, שבה אין אזכור של ממש ליו"ר התנועה או לנציגי ש"ס בכנסת.

אותו גורם מציין בלעג כי "השר דרעי רצה מאוד המודיע, השבוע הוא קיבל את המודיע בעיתון יום ליום, כששר הבריאות ליצמן מככב בכותרת הראשית של העיתון".

העורך הראשי של העיתון יצחק קקון הגיב לדברים: "שקר וכזב. יש קמפיין גדול של בריאות עם משרד הבריאות ולכן ההבלטה של ליצמן השבוע".

מש״ס מסרו בתגובה: ״ברכת ישר כוח גדול לעורכי וכתבי יום ליום על עבודתם המסורה עד כה, וכפי שאמר היו״ר הרב אריה דרעי בכמה הזדמנויות, עיתון ׳יום ליום׳ יהיה בקרוב הגדול והנפוץ ביותר בציבור החרדי בעזרת ה׳, וישמש שופר לרבבות עמך בית ישראל״.
יום ליום שס אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד