כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

פרשת הצוללות: מבחינת נתניהו, זו עלולה להתברר כתסבוכת אחת יותר מדי

בדיקת היועמ"ש מתווספת לים של פרשיות פתוחות, בחלקן עלומות ונסתרות העוסקות בו וברעייתו, שרה. חקירה של עו"ד שמרון היא הדבר הכי קרוב לחקירה של ראש הממשלה עצמו

ראש הממשלה בנימין נתניהו (פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (פלאש 90) צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90

אין לבוא בטענות ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שהמתין שבוע ימים עד שהורה על פתיחת "בדיקה משטרתית" — אותו מונח מכובס ומדיף ריח רע השמור לפוליטיקאים — בפרשת רכש הצוללות מגרמניה. זהו פרק זמן סביר גם אם הצחנה שעלתה מהסיפור כבר בתחילתו היתה כבדה.

יש בהחלט מה לתהות ולתמוה על הזריזות שבה הוא מיהר להודיע לתקשורת, לפני כמה ימים, כי אין עילה לחקור את הפרשה. מה בער לו? החיפזון במקרה הזה היה מהשטן. מישהו עוד עלול לחשוד בו שהוא ביקש להקדים ולסתום את הגולל על מה שיש לו פוטנציאל להתגלות כתיבת פנדורה של ממש ולהרתיע מעורבים ויודעי ח"ן מלגשת למשטרה עם המידע שבידיהם.

החקירה המכונה בדיקה תתמקד בתחילה לפחות בעורך הדין דוד שמרון, קרוב משפחתו של ראש הממשלה, פרקליטם ואיש סודם שלו ושל רעייתו, ויועצו הקרוב של נתניהו בעניינים מפלגתיים פוליטיים וקואליציוניים.

מבחינת ראש הממשלה, זו עלולה להתברר כתסבוכת אחת יותר מדי. היא מתווספת לים של פרשיות פתוחות, בחלקן עלומות ונסתרות העוסקות בו וברעייתו, שרה. חקירה של שמרון היא הדבר הכי קרוב לחקירה של ראש הממשלה עצמו. היא כמטווחי יריקה מהמעון הרשמי ברחוב בלפור ומלשכת רה"מ על סודותיהם הכמוסים. מתישהו, הכמות הופכת לאיכות.

הערב (רביעי), ניתן היה לשמוע בדבריהם של שרים בממשלה וראשי מפלגות בקואליציה הרהורים נוגים לגבי תוחלת חייה של הממשלה הנוכחית. הם תהו אם נתניהו יבקש לפרק את הממשלה ולהקדים את הבחירות על מנת לבלום את החקירה. שניים מהם גם טענו כי הם מרחמים עליו.

שמרון יבקש לשכנע את המשטרה כי נתניהו לא ידע — משום שהוא לא עדכן אותו — על הקשר העסקי והמקצועי בינו לבין נציג המספנה הגרמנית המייצרת את הצוללות שישראל ביקשה לרכוש. כך מסר גם נתניהו. אולם ראיות שנחשפו בימים האחרונים על ידי העיתונאי רביב דרוקר בחדשות ערוץ 10 מעלות ספקות לגבי הגרסה המשותפת וללא ספק מצדיקות חקירה.

אם החוקרים ישתכנעו שנתניהו הושאר מחוץ ל"לופ" ולא היה לו מושג שהאדם הכי קרוב אליו, אחרי רעייתו ובניו, פרקליטו האישי מסתובב במשרדי ממשלה ועוסק בענייני רכש צוללות אסטרטגיות מגרמניה — הוא ינוקה. אך הדבר יעורר שאלות לגבי המתרחש בסביבתו הקרובה של ראש הממשלה.

מהערב, נתניהו ושמרון אינם יכולים לשוחח באופן חופשי בנושא הצוללות מבלי שיבצעו עבירה לכאורה של שיבוש הליכים ותיאום גרסאות. יהיה עליהם לגלות זהירות שלפחות עד כה ולפחות צד אחד, לא גילה.

בהינתן יחסיהם הקרובים זה עשרות שנים והמעורבות הטוטאלית של שמרון בכל דבר ועניין שקשור לנתניהו (למעט הנושאים המדיניים בהם עוסק שותפו למשרד עורך הדין יצחק מולכו) זוהי משקולת רצינית על יכולת התמרון היומית של נתניהו בשורה של סוגיות.

קישורים:
''לתת העדפה ברורה לזוגות צעירים בדירות''
המלצות ליצמן: במבה בחוץ, סימון סוכר בפנים
''קידוחים חדשים? קודם תפתחו את מאגרי הגז שמצאתם''
פרשת הצוללות נתניהו חקירת דוד שמרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד