כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

בימין מאשימים: גל טרור של הצתות מכוונות

השרים כץ, רגב ושקד וחברי הכנסת אורן חזן ונאוה בוקר כבר מצאו את האשמים בגל הלהבות ששטף את ישראל - הטרור הפלסטיני

צילום: כבאות מחוז חוף
צילום: כבאות מחוז חוף

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב הבוקר (ה) בעמוד הפייסבוק שלו כי "שוחחתי לפני זמן קצר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הנשיא פוטין נענה לבקשתי לסיוע בכיבוי השריפות, ואמר כי רוסיה תשלח אלינו באופן מיידי 2 מטוסי ענק לכיבוי שריפות (מדגם be-200 Beriev). הודיתי לנשיא פוטין על ההיענות והסיוע".

שר הפנים אריה דרעי שנמצא בדרך לחיפה, שוחח עם ראש עיריית חיפה יונה יהב והודיע לו שכל פעולות העיריה שקשורות לכיבוי השריפה ימומנו על ידי משרד הפנים. השר דרעי אמר לראש חיפה כי שוחח בעניין עם אנשי האוצר ואנשי משרד ראש הממשלה.

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ התייחס לגל השריפות שפוקדות את ישראל בימים האחרונים ואמר כי "שריפות רבות שמשתוללות כעת ברחבי הארץ, מקורן בהצתה. בכוונתי ליזום את שינוי החוק ולאפשר לחלט את ביתו ורכושו של מי שיורשע בהצתה, כדי לפצות את הנפגעים ולהרתיע. אני מחזק את ידיהם של העוסקים במלאכת הכיבוי ומודה לכל המסייעים".

שרת המשפטים איילת שקד צירפה בפייסבוק את סעיף 448 לחוק העונשין המתייחס להצתת רכוש, צמחיה או נכס, "המשלח אש במזיד בדבר לא לו, דינו - מאסר חמש עשרה שנים: שעה כן במטרה לפגוע בנכס של המדינה, בנכס המשמש את הציבור, באתר טבע, בצמחיה או בבטחת דרי הסביבה או במטרה לפגוע בבני אדם, דינו - מאסר עשרים שנה".

שרת התרבות והספורט מירי רגב: "כל מי שעיניו בראשו וכל בר דעת יודע, שהשריפות במוקדים הרבים בישראל אינן דרך הטבע. לוחמי האש האמיצים ואנשי כוחות הביטחון וההצלה, עושים עבודת קודש ופועלים בנחישות ובמקצועיות מסביב לשעון. חייבים לשים יד על הטרוריסטים שמבעירים את היערות שלנו ומסכנים חיי אדם!"

ח״כ אורן חזן (ליכוד) יוזם הצעת חוק להחמרת הענישה נגד מציתי שריפות על רקע לאומני, עד כדי מאסר עולם. חזן אמר כי גל השריפות ברחבי הארץ הוא ״אינתיפאדת הצתות״ של גורמים עוינים ה"חמורה בעיני מאינתיפאדת הסכינים", לדבריו, "נראה כי מרבית השריפות המשתוללות ברחבי הארץ - נגרמו כתוצאה מהצתות מכוונות, יש לתפוס את המציתים ולמצות איתם את הדין כאילו היו מחבלים שביצעו פיגועי טרור. הדבר חמור בעיני כי הצתות יכולות לגרום למוות המוני. לכן אסור לנו להתייחס אליהן בשוויון נפש", הוסיף ח"כ חזן.

לדבריו, "המציתים בחרו להצית את החורשות והיערות מתוך כוונה ברורה 'לשרוף את המדינה׳. מה שלא הלך להם בפיגועי התאבדות וחבלה, הם מנסים כעת באמצעות אש השריפות".

גם ח"כ נאוה בוקר התייחסה לגל השריפות וכתבה: "200 שריפות ביום. הגיע הזמן לומר בפה גלוי- זהו טרור אקולוגי".

ח"כ מאיר כהן כתב: "מילה טובה במיוחד ללוחמי האש. בזמן שאנחנו מנהלים שגרת חיים, יש בינינו אנשים שמפלסים את דרכם דרך האש השורפת והעשן הסמיך. דואגים שהאש לא תגיע אלינו ונלחמים בה בגופם. המעט שאנחנו יכולים לומר להם זה תודה ושאנחנו כאזרחי המדינה מעריכים באופן מיוחד את מה שהם עושים. גם אם זו העבודה שלהם, היא ראויה להערכה שקשה לתאר במילים. יישר כוח, ושתזכו לשוב למשפחותיכם בשלום".

ח"כ איציק שמולי בתגובה לגל השריפות: "אני קורא ומבקש מהציבור המתפנה מאזורי הסכנה לפקוח עיניים ולוודא כי אנשים או בעלי חיים חסרי ישע לא נותרים מאחור באזורי הסכנה. רבע מהקשישים חיים לבדם ויש צורך שהציבור סביבם יוודא כי ביכולתם להתפנות. מבקש לחזק את לוחמי האש במאבקם העילאי בשעה זו."

ח"כ אמיר אוחנה, חבר ועדת החוץ והביטחון, בתגובה לגל השרפות: "אם נכונות ההערכות המסתמנות כי חלק ניכר מהשריפות הפוקדות את ישראל הן הצתות מכוונות, ומתוך הנחה שאלה אינם הנורווגים שעושים זאת, הדבר מראה מי באמת אוהב את הארץ, נופיה וסביבתה - ומי עוסק בפרויקט חייו החולני - לרצוח, לשרוף ולמוטט את ישראל על שכונותיה, תושביה ועציה. אני שולח חיזוק לכל התושבים שנפגעו מההצתות - יהודים וערבים כאחד - ומחזק את כוחות ההצלה והכיבוי הפועלים באומץ ותחת קשיים אדירים".

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה הגיב לשריפות בחיפה וברחבי הארץ: ״קשה להסתכל על הר הכרמל שעולה בלהבות והשריפות הקשות בכל רחבי הארץ. כולי תקווה כי השריפות יעצרו במהרה לפני שחלילה תהיה פגיעה בנפש, ועוד פגיעה בטבע היפה של ארצנו. לצערי, יש מי שהחליט לנצל את המצב הנורא הזה בשביל להסית ולהשתלח בציבור שלם. מי שאוהב את המולדת שלנו צריך להתמקד עכשיו בכיבוי השריפות ועזרה לנפגעים ולא בליבוי השנאה.״
אש הצתה חיפה שריפות טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד