י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אינתיפאדת הלהבות: מצב חירום, עשרות אלפים מפונים בחיפה

העיר הצפונית נמצאת במרכזו של גל הלהבות שפקד את ישראל: עשרות אלפי תושבים מפונים מבתיהם וכוחות הכיבוי נאבקים במוקדי האש • היערכות לפינוי בתי חולים ובתי סוהר • ביממה הקרובה: גל מטוסי כיבוי יגיעו לישראל מאירופה

צילום: דותן שגב
צילום: דותן שגב

פקודת "לפיד אדום": לאור מצב השריפה בחיפה, הוחלט על הכרזת מצב חירום כללי וגיוס מלא של כל לוחמי האש ועובדי הרשות בכל הארץ וסגירת תחנות הקצה, כל רכבי הכיבוי שמשמשים את המתנדבים יופנו לטובת שימוש לוחמי האש המקצועיים.

בעקבות השריפה בחיפה, השכונות שתושביהן מתבקשים להתפנות - רמות ספיר, רמת חן, רמת אלמוגי, רמת בן גוריון, אחוזה, מרכז חורב, רוממה, רמת אשכול, בגין, רמת גולדה ונאות פרס. התושבים מתבקשים להתפנות מבתיהם באופן מיידי, על מנת לאפשר לכוחות הביטחון לבצע את עבודתם.

שירות בתי הסוהר נערך לפינוי בתי סוהר מאזורי שריפה: הערכת מצב מיוחדת נערכה היום בראשות נציבת בתי הסוהר, רב גונדר עפרה קלינגר, ובה הנחתה כי בית הסוהר "כרמל" ובית הסוהר "דמון" ייערכו מידית לפינוי כ-600 אסירים וכ-150 אנשי סגל שב"ס. פעולות הפינוי, אם יתרחשו, יתבצעו בהוראת המשטרה וכב"ה ובהתאם להנחיותיהם.

יחידת "נחשון" של שב"ס ערוכה ברכבים ייעודיים להסעה מאובטחת של האסירים, שיועברו לחמישה בתי סוהר אחרים ברחבי הארץ אשר ערוכים לקליטתם. בנוסף לפינוי אסירים וסוהרים, יפונו מבתי הסוהר בעלי החיים – כלבים וסוסים.


צילום: דוברות כב"ה מחוז חוף, קבוצת העיתונאים רוטרניק, דותן שגב, rhinoz, מדברים תקשורת, אביתר אלקובי ורותם אביטל

בעקבות השריפה בחיפה, כוחות הביטחון פינו את מקבץ הדיור לקשישים עולים אשר בשכונת רוממה בו גרים 228 קשישים. העולים פונו למרכז הקונגרסים בתחתית העיר בעוד כוחות של פיקוד העורף עברו חדר חדר ובדקו כי אף קשיש לא נשאר מאחור.

פרופסור רפי ביאר, מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה אמר: "העלינו רמת כוננות, פתחנו מטה חירום שמתעדכן ומבצע הערכות מצב כל העת. קלטנו 8 נפגעי עשן במצב קל ואנו ערוכים לכל התרחשות".

החשמל הופסק בכמה אזורים בעיר חיפה, בשל הפרעות בכמה קווי מתח. עובדי חברת החשמל פועלים לאיתור פגיעות ותקלות.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, פנה לראשי הרשויות בזיכרון יעקב ובחיפה והציע סיוע לוגיסטי: משאיות, גיזום, אנשי רווחה, הזמנה לקליטת תושבים וכל מה שנידרש למצב החרום.

סיוע מלא מאירופה
במהלך הלילה הגיעו לישראל ארבעה מטוסי כיבוי ממדינות אירופה, 3 מיוון ו-1 מקפריסין. במהלך היום צפויים להגיע מטוסים נוספים, כדי לסייע במאמצי הכיבוי.

מטוס כיבוי רוסי מסוג "ברייב 200", מטוס אשר יכול לנחות על המים ונושא 12 טונות חומר מעכב בעירה, עושה בשעות אלו דרכו לישראל, כך גם 2 מטוסי כיבוי נוספים, האחד מקרואטיה והשני מאיטליה, אשר צפויים להגיע לישראל בשעות הקרובות.

היתרון של מטוסי הסיוע מהמדינות השכנות, בכך שהם בעלי יכולת קיבולת גבוהה יותר ממטוסי הכיבוי הישראלים והם צפויים לסייע משמעותית לכוחות הכיבוי הישראלים בהשתלטות על מוקדי האש ברחבי הארץ.

מוקדים נוספים
במקביל, מוקד שריפה נוסף ביישוב טלמון: החל פינוי של 300 תלמידים מבית הספר בישוב. נזק נגרם לשני בתים ומספר כלי רכב.

מוקדי שריפה גם בנטף ובשער הגיא: במקום פועלים מטוסי כיבוי במטרה לכבות את השריפות.

בכל המוקדים, פועלים שוטרי משטרת ישראל יחד עם כוחות כיבוי האש.

בהנחיית ראש עיריית נשר הוחלט על סגירת פארק נשר-קק"ל (הגשרים התלויים), לרבות כניסה ויציאה של כלי רכב עד יום ראשון, 27.11.16. הודעה נמסרה לקק"ל.

תחנת הכיבוי בגבעתיים נסגרת, תחנת כיבוי רמת גן תופסת פיקוד. כל תחנה אזורית של כיבוי האש משאירה מספר צוותים על פי שיקול מפקד התחנה וכל האחרים קיבלו הוראה להגיע לשטח כינוס המרכז הקונגרסים בחיפה.

שריפה הצתות טרור חיפה פינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד