כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ההורים שלי גרושים, ותתפלאו: גם לי יש מה להגיד

"לא הייתי רוצה לראות פוסטים של אבא שלי שכותב שאמא שלי שותה לו את הדם בקשית, לא הייתי רוצה לראות פוסטים שאמא שלי מטנפת על אבא שלי שלא שילם לה מזונות" • חשבתם פעם איך זה נראה מנקודת מבט של הילד?

ההורים שלי גרושים, ותתפלאו: גם לי יש מה להגיד



השבוע האחרון סוער, ולא רק בגלל מזג האוויר ושריפות הענק שמשתוללות בירושלים ובצפון הארץ. שיח על מצב הגירושין בישראל הצליח לעורר דיונים כואבים מאוד והציג פצעים פתוחים ומדממים. לאחר שהבאנו ב'לובי נשי' את הפוסט של יעל מזרחי שקרא לנשים לשחרר קצת את העול מעל גרונם של אבות - אנו מביאים לכם את הפוסט של שרי יונה, כפי שכתבה בתור ילדה להורים גרושים.

"כל הפיד שלי מלא בפוסטים של גרושים גרושות. אבל לא ראיתי ולו פוסט אחד שמראה את הצד של הילד שעומד באמצע. תרשו לי להיות לרגע הפה של אותם אלפי ילדים שקולם אינו נשמע?
כבת להורים גרושים.

אני אכתוב כמה דברים בנושאים כלליים ולא את הסיפור האישי שלנו:

1.אני הילד שלכם ואוהב אתכם, גם אם אני אומר אחרת.

2.אתם אומרים לי שזה שהתגרשתם זה לא אומר כלום, כי מילדים אי אפשר להתגרש אבל עדיין, הילד שלכם לא רואה את שני ההורים כל יום, אז כן! הוא גם חווה סוג של גירושין מההורים שלו.

3.לא הייתי רוצה לראות פוסטים של אבא שלי שכותב שאמא שלי שותה לו ת'דם עם קש.

4.לא הייתי רוצה לראות פוסטים שאמא שלי מטנפת על אבא שלי שהוא לא משלם לה בזמן.

5.בכלל, בא לכם לפרוק את הסיפור האישי שלכם? שאלתם אותי? למה אני צריך שחברים שלי בכיתה ידברו ויכירו את כל הפרטים שאפילו אני לא תמיד יודע? אפשר לבקש שתשמרו קצת על כבודי?

6.שני בתים זה יכול להיות סיוט ויכול להיות דווקא נחמד וכיף. בבקשה! תהיו חכמים, אם כבר זה המצב, תדאגו שיהיה לי כיף, טוב?

7.רלוונטי בעיקר לציבור החרדי:
משפחה שמאבדת לא עלינו את אחד ההורים, כולם ישר קמים לעזרתם, מקימים קרנות צדקה וחסד לטובת עתיד הילדים, מוחקים חובות של המנוח, הרי הילדים מסכנים, הם הרי לא אשמים שאבא או אמא נפטרו, נכון? ואני שההורים שלי גרושים, מה אני אשם? גם ההורים שלי לא אשמים אגב, והם לא התגרשו סתם, כפי שהלשונות הרעות אוהבות לטעון. ברוב המקרים כשמפרקים משק בית אחד לשני משקים, כל בר דעת מבין שיש המון כסף שהולך לפח בדרך וזה כמעט תמיד נותן נקודת פתיחה די גרועה לחיים החדשים שיוצאים אליהם אחרי התופת.
אז למה אף אחד לא מרים את הכפפה הזו? למה ארגוני החסד המוכרים מתעלמים ולא תומכים בנוהל בבקשות של גרושים, גרושות וילדי גרושים? (אני אשמח לשמוע שאני טועה ושמשהו השתנה).

8.כשאגדל ואתבגר אני אבין הכל. גם את הדברים שרציתם וגם את מה שלא.

9.משפחה שבה ההורים גרושים יכולה להיות חמה ומלוכדת, זה לא בהכרח משפחה מפורקת.

10.שוב רלוונטי בעיקר לציבור החרדי:
שידוכים.
סוג ב' תקראי לאחותך, סבבה"?
גירושין גרושים הורים גרושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד