כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

נמלטו מהכולל: "התפוצץ פה בלון גז"

אברכי הכולל בבית הכנסת אחוזה נמלטו מהלהבות ברגע האחרון - תוך שהם מחלצים ילדי גן השוכן בסמוך לבית הכנסת

חיפה. צילום: אהרן ברוך ליבוביץ'
חיפה. צילום: אהרן ברוך ליבוביץ'

 

שריפת הענק בחיפה: אברכי כולל השוכן בישיבת 'מבשר שלום', סמוך לבית הכנסת הספרדי 'אחוזה' ברחוב אידר בעיר, היו באמצע הלימוד של 'סדר בוקר' כשהלהבות התחילו להשתולל, והם הצליחו להיחלץ בנס מהמקום.

הרב אבידן חזני, רב בית הכנסת שבמסגרתו נמצאת הישיבה, מספר בשיחה עם בחדרי חרדים על הדרמה: ״הגענו 20 אברכים לעוד יום שגרתי ללמוד בכולל, אלא שלקראת הצהריים במהלך הלימוד, הרחנו ריח שריפה חזק, בהתחלה חשבנו שהריח מגיע מהמזגן, אלא שלפתע אחד האברכים גילה שריפה שפרצה בסמוך מתקרבת לכיוון בית הכנסת, במרחק 7 מטר״.

הרב חזני ממשיך ומספר לבחדרי חרדים: ״מיד כשראינו שהשריפה מתקרבת לבית הכנסת, חילצנו את כל אברכי הכולל, הוצאנו את ספרי התורה וחילצנו ילדים מגן הילדים ששוכן בסמוך אלינו - תוך שאנחנו מנסים לכבות את האש שהתקרבה לבית הכנסת, אך לא הצלחנו ונאלצנו לנוס על נפשנו. בלון גז התפוצץ מטרים מהאברכים, ניצלנו בנס״.

לסיום, הרב חזני אומר בבכי לבחדרי חרדים: ״לצערי מחסן בית הכנסת נשרף. מה עלה בגורלו של בית הכנסת אנו לא יודעים עדיין, היינו חייבים לברוח כי בית הכנסת התמלא בעשן. מדובר בבית כנסת שנבנה ביזע, כעת אני באי ודאות מה עלה בגורל בית הכנסת. בטוח שבית הכנסת ניזוק, אבל אומדן הנזק עדיין לא ידוע, כי אפשר להתקרב לשם״.

בית כנסת חיפה אברכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד