ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

חקירת ההצתות: השב"כ והמשטרה עצרו חשודים

אחרי ההערכות כוחות הכיבוי כי מרבית השריפות פרצו כתוצאה מהצתות מכוונות, הורה המפכ"ל על הקמת צוות מיוחד • "איפה שיש הצתות, זה הולך לכיוון לאומני"

אלשיך. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אלשיך. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המפכ"ל הנחה להקים צוות ארצי משולב לריכוז הטיפול בחקירת אירועי הדליקות ברחבי הארץ, כאשר עד כה כבר נעצרו מספר חשודים על ידי המשטרה והשב"כ.

המפכ"ל התייחס גם לגורמי השריפות והחשד להצתות ואמר "אני ער לכותרות ולאמירות השונות בנושא ההצתות. אני לא אפרט איפה אנחנו חושדים שמדובר בהצתה ואיפה לא בכדי לא להפריע לחקירות ולשבש אותן. סביר להניח שמי שהצית לא מצית רק מתוך פירומניה, וזה ככל הנראה הולך לאזור הלאומני. אנחנו במציאות שמי שרואה בחדשות שיש לו הזדמנות מנסה לנצל אותה".

עוד הוסיף "יש גם מעצרים ואני לא חושב שזה נכון לפרט מעבר לכך בשלב זה. אני רק מציע להשאיר את זה בפרופיל הרלוונטי בכדי לאפשר לנו לעשות את העבודה בצורה מקצועית ולא לפגוע בחקירה".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, הורה לראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, להקים צוות ארצי משולב לריכוז הטיפול חקירת אירועי הדליקות ברחבי הארץ, לרבות היבטי חקירות, מודיעין, טכנולוגיה ופורנזיקה (זיהוי פלילי).

בראש הצוות יעמוד ראש מדור חקירות בדרגת סגן ניצב ויהיו בו נציגים מהחטיבות השונות. הצוות ירכז את תמונת המצב המתעדכנת, יבצע ניתוח רוחבי של האירועים והממצאים, יתאם ויסנכרן בין צוותי החקירה במחוזות המשטרה, יבצע הערכות מצב ויגבש ממצאים ארציים אשר יתורגמו להמלצות והנחיות מקצועיות ואופרטיביות, בדגש על מאמצי סיכול ומניעה של הישנות האירועים, בין היתר באמצעות איתור וחשיפה של כוונות מעורבים פוטנציאליים.

בשלב זה השב"כ והמשטרה עצרו מספר חשודים שהועברו לחקירה, בחשד שהיו מעורבים בהצתות של כמה מוקדים בגל ההצתות.

כבר אתמול נעצרו ארבעה עובדי קבלן שהציתו אש באיזור נטף בגזרת ירושלים, אולם בית משפט השלום בירושלים בחליט לשחרר את החשודים ונזף במשטרה על המעצר.
שריפות הצתות חשודים שבכ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד