כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

אחרי פרישת פלח: סוד הקסם של 'קו עיתונות'

יהיו שיגידו זכות ראשונים, ויהיו שיגידו רוטינה ועקשנות. אנוכי מצדדת בדעה, שהאנשים שם, אלו שמחזיקים מעמד בקו עיתונות, הם פשוט אנשים טובים המצליחים להתגבר על קשיים רבים בכישרון ותוך גיוס אינטליגנציה רגשית שלא תיאמן בימינו אנו. ויום אחד, תזכרו שאמרתי, עוד יחקרו עוד את זה לעומק

ינון פלח
ינון פלח

בראשית היה העולם כולו נייר ודיגיטל אין, ובעולם החרדי שלטו יתד, המודיע, משפחה, ועוד עיתונים למיניהם - כשהם באים והולכים, לובשים צורה ופושטים צורה. אנחנו מדברים על שנות ה90.

עיתונים תפסו את מרכז הבמה, מרכז היקום ומרכז הרווחים הפרסומיים.

רשת קו עיתונות דתית הייתה חידוש מרענן וחינמי בבני ברק, שמקימיה השכילו להבין כבר אז, שתקשורת היא מוצר בסיסי ומן הראוי שתחולק להמוני הציבור התורני חינם. וכך היה, בכל יום חמישי חולק כל העיר בתיבות הדואר, והעם קרא וביקש עוד ועוד.

כך דרך כוכב יעקוב. רבלין, הפרשן הפוליטי השנון, שהיום מחליף אותו אבי בלום השנון לא פחות (אין אפס, מבחינת סיקור פוליטי קו עיתונות תמיד הייתה מעולה).

גם אייקוני תקשורת חרדים נוספים החלו את דרכם שם - מרדכי לביא, יעקוב אייכלר, רחל קליין פסטג, ועוד רבים וטובים.

מי שהתבלט כמעט מייד ככותב משובח הוא ינון פלח, צעיר בני ברקי, מוכשר ואמביציוזי, שבהתחלה שימש כרכז מערכת, וכמה שנים אחר כך, כאשר ישיש ויינר פרש והחליף אותו אבי רוזן, הועלה מיד לדרגת עורך משנה.

שנים ארוכות שימש ינון כעורך משנה, כשהטור ההומוריסטי המפורסם שלו, הוא הדבר הראשון שפותחים, קוראים ומחייכים.

העיתון התפתח גם לירושלים, אחר כך הוצא המותג 'ביזנס' - מוסף כלכלה המצורף לעיתון, שאותו יזם הסמנכ"ל האגדי דאז אבי בנטוב, ומיד לאחריו גם "שביעי" - מגזין כרומו שצורף לעיתון לשמחת הנשים והילדים.

בשנת 2011, לאחר עשר שנות עריכה, עזב אבי רוזן את העיתון ובמקומו מונה ינון לעורך ראשי.
מאז ועד היום עבר העיתון דרך ארוכה, מלאה סערות, פיתולים ושינויים. אנשים עזבו, הגיעו, באו והלכו, והעיתון בעינו עומד. כמו סלע ג'יברלטר, שאין להזיזו לעולם.

מה מקור היציבות חסרת הערעור של קו עיתונות דתית? רבים ניסו לפצח ולהבין.

ימי הדיגיטל מערעריי העיתונות הכתובה לא הצליחו לפגוע בהם, וגם לא שמועות על קריסה, פשיטת רגל ותחרויות עם עיתוני חינם אחרים.

יהיו שיגידו זכות ראשונים, ויהיו שיגידו רוטינה ועקשנות. אנוכי מצדדת בדעה, שהאנשים שם, אלו שמחזיקים מעמד בקו עיתונות, הם פשוט אנשים טובים המצליחים להתגבר על קשיים רבים בכשרון ותוך גיוס אינטליגנציה רגשית שלא תיאמן בימינו אנו. ויום אחד, תזכרו שאמרתי, עוד יחקרו עוד את זה לעומק.

היום ינון עוזב. הבשורה מכה גלים, מי יהיה במקומו ולאן יפנה הוא? נעדכן מיד כשנדע.
ינון פלח קו עיתונות דתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד