י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

החרדים נעדרו: ניצחון ענק לרפורמים בירושלים

מועצת העיר ירושלים אישרה הקצבה של 100 אלף שקל לגופים המקיימים שיעורי 'התחדשות ישראלית', זאת לאחר שחלק מהנציגים החרדים נעדרו מההצבעה, שאושרה על חודו של קול בודד

ראש העיר ניר ברקת (ליאור מזרחי, פלאש 90)
ראש העיר ניר ברקת (ליאור מזרחי, פלאש 90)

מועצת העיר ירושלים אישרה הערב (חמישי) את הצעתו של חבר המועצה, חנן רובין (התעוררות) להקצות תמיכה כספית בסך של 100,000 שקלים ל'בית המדרש' 'אלול' ול'ישיבה החילונית' המקיימים שיעורי 'התחדשות ישראלית'.

העברת התקציב אושרה על חודו של קול בודד - 12 תומכים מול 11 מתנגדים. ל"בחדרי חרדים" נודע כי חלק נכבד מחברי המועצה החרדים, שהיו אמורים לסכל את ההצעה, לא הופיעו, מה שגרם לאישור ההעברה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי חבר המועצה ישראל קלרמן נעדר בגלל הלוויית אחיו, שהלך הערב לעולמו. סגן ראש העיר צביקה כהן נעדר בגלל חוליו, חבר המועצה יעקב הלפרין שוהה בחו"ל, כמו גם חבר המועצה מיכל הלברשטם.

מדובר בניצחון גדול לחילונים ולארגונים הרפורמיים. כזכור, כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים" חלק מהארגונים שיקבלו את התקציב נמצאים בקשרים הדוקים עם הארגונים הרפורמיים, כמו "הישיבה החילונית בינה".

חנן רובין, יו"ר ועדת התמיכות, אמר בתגובה: "אישור תקציב התמיכות לגופים אלו, מראה כי לכל יהודי, ללא הבדל של השתייכות מגזרית, יש שייכות וחלק במורשת ישראל. אני שמח שלמרות הקשיים שבדרך, הצלחנו להעביר את התמיכות המבוקשות, שיאפשרו לגופים להמשיך ולפעול למען קיום שיח אמיתי בין הרבדים השונים בחברה הירושלמית והישראלית ולהעמקת הקשר והזהות היהודית."

אריה קינג, יו"ר סיעת ירושלים מאוחדת, אמר בתגובה: "הערב ביזה ראש העיר ירושלים את הרב הראשי האשכנזי של ירושלים, הרב אריה שטרן. לפני 4 ימים שלח רה"ע את חברי המועצה לברר מה עמדת ראש העיר לגבי 2 הארגונים, לאחר שהתברר שהרב פסל כל אפשרות להעביר לארגונים אלה כספי תמיכות, מבלי שיבצעו שינויים בהתנהלותם, אמר ראש העיר ש"עמדת הרב שטרן לא רלוונטית".

"כספי התמיכה לשנת 2016 עברו ל-2 ארגונים שישנה תמימות דעים בקרב רבני הציונות-הדתית שהם רפורמים ומעורבים בפעילות רפורמית, הכספים יועברו בשל היעדרות מי שמתיימרת להיות נציגת הציבור הדתי-לאומי בעיר, חגית משה".

לסיום אמר קינג: "אני מבקש את סליחת הציבור כיו"ר הסיעה שבה חגית חברה, על שהיא נעדרה מההצבעה ואיפשרה בכך להעביר את כספי התמיכה לארגונים שהרב שטרן הורה שלא להעביר וכן שאר רבני הציונות הדתית הבכירים בעיר".
עיריית ירושלים הישיבה החילונית בינה רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד