י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הרב בוארון: "גל השריפות - בגלל חילולי השבת, נהיה פה הפקר"

על רקע גל השריפות הנרחב ברחבי הארץ, הגאון רבי ציון בוארון והראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר מתייחסים לנושא • הרב בוארון: "גל השריפות בגלל חילולי השבת. נהיה עניין פרוץ כמו באירופה" • הרב עמאר: "עת צרה היא ליעקב"

הרב בוארון (יונתן זינדל, פלאש 90)
הרב בוארון (יונתן זינדל, פלאש 90)

הגאון רבי ציון בוארון נשאל במה יש להתחזק ועל מה הדברים באים לעורר והשיב כי בוודאי "אין זה מקרה, אלא הדברים באים כדי לעורר על שמירת השבת". הרב הביא את הגמרא במסכת שבת בה נאמר 'אין הדליקה מצויה אלא במקום שיש חילול שבת' והוסיף, "היום חילולי השבת נהיה עניין פרוץ על ידי פתיחת חנויות בשבת שזהו פירצה נוראה שהולכת ומתרבה ברחבי הערים פה בארץ, עד כדי שזה נהיה כמו באירופה, כאשר כל אחד פותח בשבת וזה נהיה כמין הפקר והשריפה רומזת על כך שצריך להתחזק".

לדברי הרב, "החיזוק צריך להיות בלימוד הלכות שבת, כאשר אנחנו בני התורה נתחזק יותר בלימוד הלכות שבת וכן יותר להקפיד בשמירתה, והקפידא היא בעיקר על בני התורה משום שהחילוניים קשה שיבינו את הדברים, וה' יעזור".

בתוך כך, הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר פרסם הודעה מיוחדת בה הוא מבקש להעתיר בתפילה הן על עצירת הגשמים בחודש חשוון והן על השריפות הפוקדות את רחבי הארץ.

"שאנו עומדים בשלהי חדש מרחשון, ועדיין לא המטיר ה' א-ל-הים מטר על ארץ ישראל, נשיאים ורוח וגשם אין, בעוונותינו הרבים, ולא זו גם זו, והנה להבות אש ותמרות עשן עולים מכל צד ופינה, מארבע רוחות ארצנו הקדושה, אבן הראשה, ורוח סערה נוספה גם היא על צרותינו, ומלבה באש להגבירה ולהעבירה מכל מקום ומקום, ה' ירחם את עמו ואת נחלתו, כי לא יטוש ה' עמו, ונחלתו לא יעזוב".

עוד קורא הרב עמאר במכתבו: "ואבקשה נא מכל אחינו בני ישראל לערוך תפילות בפתיחת ההיכל, ויאמר נא ישראל בעת רצון, ושומע תפלות ישמע תפילותינו ויחיש ישועתנו ופדות נפשנו בחסד וברחמים אמן. מהררי ציון וירושלים שלמה משה עמאר הראשון לציון ורב העיר ירושלים".

מוקדם יותר היום פורסם 'בחדרי חרדים' על הגר"ש כהן הגר"מ מאזוז הגר"א שטרן והגר"ד לאו שקראו להתפלל ולשמוע להוראות כוחות הביטחון.



הרב שלמה משה עמאר שריפות עצירת גשמים רוחות אש להבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד