כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מה תעשו במקרה של שריפה בשבת קודש?

במקרי שריפה בשבת בקרבת יישוב, חובה להזניק את כוחות החירום והצלה - בעקבות גל השריפות הענק ומזג האוויר הקיצון: וועדת הרבנים העבירה הנחיות הלכתיות מיוחדות לרבני הסניפים לקראת השבת הקרובה

השריפה בחיפה. צילום: אהרן ברוך ליבוביץ
השריפה בחיפה. צילום: אהרן ברוך ליבוביץ

נערכים לשבת: סופת האש עקב גל ההצתות מכה בעוצמה במוקדים רבים ברחבי ישראל, ולקראת שבת בה צפוי לשרור מזג אוויר דומה, מתעוררות שאלות הלכתיות רבות בכל הקשור להתנהלות על פי ההלכה במצבי חירום במהלכה, בפרט לאור החשש הגדול מהמשך גל ההצתות וחשש מוחשי מסיכון חיי אדם.

בעקבות הסכנה של גל השריפות המשתולל בעוצמה ומכה עדיין בשעות אלו בחורשות ושדות העלולות לפגוע במקומות יישוב ומהוות סכנה לחיי אדם, נשיאות ההלכה של "איחוד הצלה" בראשות הגאונים רבי עזריאל אויערבך, רבי שריאל רוזנברג, רבי יהודה סילמן ורבי אריה דביר יוצאת בקריאה לציבור בכל רחבי הארץ כי "קיימת חובה להזניק את כוחות כיבוי האש בכל מקרה של שריפה באיזורים סמוכי יישוב, בחורש או במקומות שיש חשש שתתפשט האש. ומדגישים כי בכל מקרה של סכנת חיים מיידית, יש להתקשר גם במקביל למוקדי החירום- למכבי האש ובמקרה של חשש סכנה או מקרי חירום רפואי, גם למוקד איחוד הצלה 1221 להזנקת כוננים."

"המציאות בימים אלו", הורו פוסקי ההלכה "היא בכלל סכנה ובפרט שישנם בכל ריכוזי יישוב חוטי חשמל רבים וכן צוברי דלק ובלוני גז המהווים סכנה רבה ולכן לובה להזעיק עזרה בכל ספק פיקוח נפש".

באגף ההלכה מבקשים גם מהתושבים המתגוררים באזורים רגישים בהם קיימים שטחי חורש או חלילה סיכון להצתה, להניח מראש בערב שבת טלפונים זמינים בבתי הכנסת, בכדי להיות ערוכים לכל מקרה חירום חלילה. ההנחיות הועברו לכלל מתנדבי החירום, כאשר הרבנים יורו וידריכו את המתנדבים במקרה חירום ואירוע חריג ח"ו.
ועד רבנים שריפה בשבת כוחות החירום יישוב איחוד הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד