כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מחיר ההסתה: דין דניה כדין עמונה

כל עוד נאפשר את החינוך המסית לשנאת יהודים במגזר הערבי, בל נתפלא מתוצאות איומות כמו אלו שבחיפה

מחיר ההסתה: דין דניה כדין עמונה

מדינת ישראל בוערת, עטופה והלומת עשן של אי ודאות. ביומיים הראשונים כולם ניחשו אך לא אמרו. לא רצו לתת רעיונות, ליצור מומנטום והחמרה. התעלמות טופחת על הפנים, גם הפעם. זו כבר מכת מדינה שמשנה מדיניות, יוצרת עדיפויות, מטלות חדשות ועבודה נוספת לכוחות הבטחון והשב״כ.

הכתובת לא הייתה על הקיר. צירוף של מזג-אוויר נדיר ותנאי טבע מתאימים. לצד הסתה פלשתינאית נמשכת וגלויה וקריאות חוזרות ונשנות לפגיעה ביהודים ובחייהם. חברו לשנאה קיצונית, רצון להרע ולפגוע, להחריב, לקלקל ובכל מחיר. כל האפשרויות והביטויים מתאימים.

לאורך השנים ידענו שאנו על פתחו של הר געש. חשבנו שנשלוט בעוצמת הלהבות. טעינו. האינתיפאדה לא תעצר ביהודה ושומרון. ואינה נגד הכיבוש! היא נגדנו בכל מקום שהוא. הם לא רוצים אותנו כאן.. הם רוצים אותנו בים. דין שכונת-דניה בחיפה, כדין עמונה. האש שהוצתה בשער הגיא וצומת סביון, לא מבדילה בין מצביעי מר״ץ לתומכי הבית היהודי.

כשמביטים במראה לעצמנו בעיניים, אנו חייבים להבין ולהפנים. כל זמן שנתעלם ונאפשר את ההסתה הגזענית באמצעי התקשורת הערביים ובספרי הלימוד בכל הרמות והכיתות, מרמת הגן-גנון ועד האוניברסיטה, אנו בסכנה מוחשית, יומיומית.

בחכמה עשו חה״כ מהרשימה המשותפת, שהתנערו פומבית מהאשמה ה״כמעט גלויה״. זאת הייתה יכולה להיות ״אלומת הקש״ שתצית את מדורת המחלוקת והקיטוב ללא דרך חזרה. הצעת הרשות, לסייע בכבאיות וכוחות כיבוי משתלבת באבחנה, ש'גבול האין חזור' התקרב בצורה מסוכנת.

כשיהודים באשר הם שם, בארץ וברחבי העולם. מוצגים בספרי לימוד ומצגות חינוכיות כקופים, חזירים ומוצצי דם, הפוגעים להנאתם במסגדי הר-הבית, לוחמים באיסלאם ומאמיניו. כל זאת גם בתוך תחומי הקו הירוק ובחסות משרד החינוך והשר הממונה נפתלי בנט! אנו יושבים על חבית חומר נפץ כשהמרעום חי ומאיים.

תחנות טלביזיה ושידור ערביות, פיראטיות לצד תחנות ממוסדות וחוקיות, שוטפות את מוחות המאזינים בשנאה עיוורת ליהודי ולדתו, על רקע דתי ולאומני, יום יום, שעה שעה, ואנו שותקים ואיננו עושים דבר, נוצרת אווירה ה״דורשת״, לא רק מאפשרת, אינתיפדה פעילה מכל סוג שהיא. חיי יהודים בארצם זולים. דמם מותר, רכושם מופקר, ההצתות מבורכות, אולי מצוות הדת.

מטיפים ודרשנים במסגדים, גם בישראל רבתי, שחלקם ממומנים ע״י מדינת ישראל ככוהני דת רשמיים. מפצירים במאזיניהם לנקום ולפגוע בבני הקופים והחזירים הארורים המאיימים על דת האיסלאם ופוגעים במאמיניה ואנו מושכים בכתף ומתעלמים. התוצאה בוערת, שורפת ומכלה.

במסגרת עבודתי אני נפגש יומיום עם ערביים ישראלים, שגדלו התחנכו ומגדלים את ילדיהם בישראל שבתוך הקו-הירוק. משכילים, אנשי עסקים, קבלנים ופועלים. אני נדהם מחדש מעומק ועוצם ההסתה השיקרית בהם הם מולעטים, מאמינים וחיים. הם ״בטוחים״ שאנו רוצים להחריב את ״אל אקצה״! הם ״יודעים״ שיש בצבא הוראות ברורות להרוג ילדים פלשתינאים. ״אין להם ספק״ שאנו מרעילים בארות מים ועוקרים עצים להנאתנו ביהודה ושומרון. הם מקבלים את השקרים ישר לוריד. במערכת החינוך, במסגד, בכל אמצעי השידור האלקטרונים והראיה, איננו עושים מאמץ כלשהו להפריך את ה״עובדות. כל זאת תחת שלטון יהודי במדינה הישראלית, לעיתים במימונה. השייח ראהד סאלח ראש הפלג הצפוני, המבלה כיום על חשבון משלם המיסים הישראלי בכלא, הינו ראש וראשון למסיתים. כלאו, מעט מדי מאוחר מדי. כפפות המשי שעטו בטיפול בו, הצמיחו את יורשיו ממשיכי דרכו.

אי אפשר להעמיד שוטר ליד כל עץ ופינת רחוב. חובה למנוע את ההסתה והשקרים הנלוזים. להפסיק להתעלם, לפתוח אזנים ולעקוב אחרי הפרסומים והפוסטים באמצעי התקשורת האלקטרונים והדיגיטליים. לנקוט יד ברזל כנגד המסיתים וכותבי פוסטים פוגעניים. לסגור כל אמצעי שידור מסית. גם באם הינו בתחומי הרשות.

פעולות מדגמיות, נעשו. לא מספיק ולא בתכיפות נדרשת. ידע כל אמצעי שידור מסית, שמשדריו וציודו יוחרם. האנטנות תפורקנה וקולו יעלם.

נושא ההסתה הממוסדת במוסדות החינוך ובחומר הלימוד, ברשות ואף בתחומי מדינת ישראל מחייב הערכות מיידית וטיפול שורש כואב. הענשת האשמים, פיטורי מורים ומנהלים. בדיקה מיידית של חומרי ותכני הלימוד ומעקב שוטף אחריהם.

מוסדות החינוך והמסגדים לא יכולים להיות חממה ובתי ספר לטרור. קיני הסתה לכל שקר מתועב. ידע כל מסית ומטיף לשנאה ורעה, שאחריתו עונש כבד, שלילת זכויות סוציאליות, אזרחות, מעמד, כלא ומייד.

אלו מקצת הצעדים ש״חובה״ וצורך קיומי שעל החברה הישראלית לבצע. יהיה קשה להתנגד להם. בהצגה נכונה של העובדות, גם העולם יבין. בנוסף ל״זכויות האזרח״ שמעוגנות בחוק ובפסיקה, כלפי כל אזרח ישראלי ללא הבדל דת ומין, קיימת זכות הציבור להגן על עצמו, חייו ורכושו.

פרי הביאושים תוצר החינוך המסית והשיקרי, מסכל כל עתיד משותף וניסיון לפתרון מוסכם. ההצתות, הינם פרי ההסתות, שלא מנענו. לא עוד.
הצתה חינוך פלסטינים עמונה דניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד