י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ברזילי: מאות נבדקו לאיתור מחלת ריאה חסימתית

ממחלה זו נפטרים מידי שנה כ-3000 איש בישראל • מנכ"ל ברזילי ד"ר חזי לוי: "אנו מקדמים את הפעילות למניעת מחלות ריאה"

ברזילי: מאות נבדקו לאיתור מחלת ריאה חסימתית

לרגל יום COPD העולמי, ניצלו מאות מתושבי הדרום את קריאת מנהלי המרכז הרפואי ברזילי להגיע ולהיבדק את תפקודי הריאה ללא עלות.

המרכז הרפואי ברזילי פתח בשבוע שעבר את שעריו לציבור הרחב לבדיקת תפקודי ריאות ללא עלות וזאת במסגרת המעורבות בבריאות בקהילה.

מחלת ריאות חסימתית כרונית – COPD היא מחלה הנגרמת לרוב מעישון כבד או מחשיפה מוגברת לעשן וזיהום אוויר. מבחינה פיזיולוגית מדובר במצבים בהם יש הפרעות באוורור ובחילוף הגזים בריאות. בישראל נפטרים מידי שנה מהמחלה 3,000 חולים, כאשר על פי המחקרים, עלולים ללקות בה מעשן אחד מכל 5 מעשנים שגילם 45 או יותר.

במסגרת יום המודעות הגיעו לברזילי אזרחים אשר להם סימפטומים של קוצר נשימה, שיעול , ליחה ועוד, כמו גם אנשים מעשנים או כאלה שעישנו בעבר וביקשו להיבדק על מנת לשלול את היותם חולים.

עשרות מקרים מבין הנבדקים הועברו להמשך ברור ומעקב, ובדיקות נוספות בעקבות ממצאים שנמצאו.

לדברי ד"ר אמיר בר –שי מנהל מכון הריאות בברזילי "יש חשיבות רבה ביום הבדיקות שבוצע מאחר שעשרות אנשים גילו ממצאים שונים שמצריכים בירור מעמיק, וייתכן שחייהם יינצלו הודות לבדיקה שביצעו".

מנכ"ל ברזילי ד"ר חזי לוי בירך על הפעילות ואמר "אנו מקדמים את הפעילות למניעת מחלות ריאה ולכן ביצענו את יום הפעילות לבדיקת תפקודי ריאה ללא כל עלות, וזאת כחלק מפעילותנו למען הקהילה".
ברזילי בדיקות מעשנים ריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד