כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נחשף: המברק ששלח הנשיא לקרוב משפחתו

וגם: סיקור נרחב מועידת המודיע ומאחורי הקלעים, הסיבה האמיתית שחיפה נשרפה והדיאטה הבלתי אפשרית של ראש העיר - כולל תיעוד לפני ואחרי • וגם: מי הרקיד את ישי ודרעי בחתונה אחת? • איפה מחלים סגן ראש העיר הירושלמי? • ואיזה שלב נוסף ערכו בתאגיד 'כאן'? • ויש גם את הפינות הקבועות ועוד הפתעות

נחשף: המברק ששלח הנשיא לקרוב משפחתו
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

את השבוע פתח לייבל'ה כמובן בוועידה המפורסמת של עיתון המודיע, שטיבל כלכלי שהסתיים בנאום לקקני של ראש הממשלה. אבל לייבל'ה בא למטרות שונות לחלוטין, ואותן הוא השיג במלואן. תחילה תיעד מאחורי הקלעים את החרדים שקיבלו את ביבי - בבצ'יק מ'איפה בבצ'יק' ושלומי פלס, שליח שלוחי חב"ד.


ומי שמלווה את הבחירות של ש"ס ולוחש על אזנו של היו"ר כבוד שר הפנים, הלא הוא היועץ האסטרטגי יענקי ביכלר, תועד בוועידה צמוד צמוד לדרעי.


עוד בועידת המודיע: המחנך מוטקה בלוי והמפרק אבישי בן חיים תועדו בויכוח סוער על המגזר החרדי. מוטקה: בא נבדוק כעת. כמה חרדים מחזיקים כאן בטלפון לא כשר. בן חיים: בסדר. מוטקה: אבל נבדוק את אלו שהם 'משלנו', לא כל אחד שכאן הוא חרדי...


ואי אפשר להיפרד מועידת המודיע בלי שאלתו האלמותית של נתניהו 'איפה פרוש?' כך זה נראה בעיני המאייר יוסי חיים בגירסת 'המודיע' של יום אחרי.

הפינה הפוליטית
את השבוע הפוליטי תכנן לייבל'ה לפתוח בניחום אבלים את ותיק הפרשנים הפוליטיים במגזר, ר' יעקב ריבלין מבקהילה, שישב 'שבעה' בעקבות פטירת אביו. לביש מזלו תקף את לייבל'ה צינון עז והוא נאלץ להסתפק בסקופים שזרמו משליחי לייבל'ה הרבים שפקדו את הבית.

מזה שנים תוהה לייבל'ה האם קיים קשר דם בין נשיא המדינה רובי ריבלין ליענקל'ה שלנו, את התשובה סיפק ריבלין עצמו, כלומר נשיא המדינה, במברק תנחומים מיוחד ששלח לריבלין, כלומר לעיתונאי, והתגלגל בדרך לא דרך לידי לייבל'ה. רובי משתפך בשבחים על האב ר' יצחק אלתר ריבלין ז"ל, ולייבל'ה נזקק לממחטה.


ובין הררי המנחמים, בלט יו"ר ועדת הכספים ח"כ מוישה גפני שישב שעה ארוכה לשיחת תנחומים מרתקת עם עורך 'חדשות בקהילה' והאיש שמסקר אותו מקרוב קרוב כבר כמה עשורים.


ובינתיים בסיעה החסידית, יו"ר סיעת יהדות התורה מנחם לייזר מוזס חזר ביום שלישי מארה"ב - לשם נסע לרגל חתונת נכדתו, ואף הספיק ללוות בשדה התעופה קנדי את הרבי מויז'ניץ. הרבי גם השתתף בשמחת השבע ברכות לנכדה שנערכה במונסי, והאציל על מוזס רוב ברכות.


עם זאת, לייבל'ה יודע לספר כי מוזס חזר 'עצבני אש' על יעקב אשר, שלטענתו החליט לגנוב לו את נושא הדיור. "מה זאת אומרת? אני כבר לפני שנים הקמתי שדולה לדיור". ולייבל'ה מסביר למוזס שכנראה חשב מי שחשב שהשדולה שהקמת מיועדת לסיוע לדיור במירון...

ואפרופו יעקב אשר, השבוע תועדו סמוך למזנון החלבי שני יריבים קשים - יונה יהב מחיפה הבוערת ויעקב אשר מדגל התורה. במהלך השיחה רוויית אמוציות וכעס, סינן יהב לעבר אשר: "תדע לך שמיכי הוא נוכל", ועל זה לייבל'ה אומר - אם אלפר לא סגן, שתישרף חיפה.


וקצת מהאגף הספרדי בכנסת: עוזרו המסור של סגן שר האוצר, איציק לוי, נתפס ברגע של נחת כשהוא יושב על הררי מסמכים שעתיד עולם התורה תלוי בהם, וכאן השאלה למי הקרדיט והאם גם החודש תתבצע ההעברה החודשית לעולם התורה והראיון הקבוע שבעקבותיה.


ועוד מאותו אגף, והפעם לקח ללייבל'ה זמן להאמין למראה עיניו: הכתב הפוליטי של קול חי איתי גדסי תועד משוחח עם חבר הכנסת יואב בן צור ומנכ"ל רשת החינוך של התנועה חיים ביטון במסדרונות הכנסת. ולייבל'ה שואל – גואטה אייכה?


ואילו את כתב הבית של 'בחדרי', יעקב גרודקה, מצא לייבל'ה כשהוא פותח לשכה בתוך לשכתו של סגן שר החינוך מאיר פרוש, וסוגר דילים עם בכירי משרד החינוך.

הפינה המוניציפאלית
קוראיו הנאמנים של לייבל'ה ודאי זוכרים את מהדורת בין הזמנים בדיווח הנרחב מדבריו של מוישה אבוטבול באחד הקעמפים, שם הבטיח להשיל ממשקלו בדיוק כמו עמיתו הגוראי מבני ברק. לייבל'ה עקב ועקב והשבוע הוא הגיע לפסגה, בהשוואה מהירה בין התמונות של לפני ואחרי מתברר כי אכן אבוטבול שינה גזרה.


ובעיריית ירושלים, סגן ראש העיר יוסי דייטש נצפה בשבת האחרונה באתרא קדישא מירון, שם התפלל בחב"ד בבוקר ובליל שבת השתתף בטיש של המהרי"ד מלעלוב, וכמובן, לייבל'ה המתין למוצ"ש ותיעד.


ואותו דייטש לא הצליח להתחמק מלייבל'ה גם בירושלים, בשעת חצות בבית הכנסת 'אור הצפון', שם נצפה מתפלל בכוונה גדולה, אולי יסתייע בידו לעזור ל'עדה' לשנות את רוע הגזרה בהפיכת רחוב שבטי ישראל ושמואל הנביא לדו סטרי.


ועדיין בעיריית ירושלים, מי שנצפה השבוע חוזר לשגרה ולעבודה בכיכר ספרא, הוא סגן ראש העיר צביקה כהן שמחלים אט אט, ולייבל'ה פגש אותו השבוע כשהוא מתדלק לבדו. כעת אפשר להחזיר את מתחם התחנה להצבעה.

פינת התקשורת
למי שתהה לאן נעלם השבוע שותפו של יקי אדמקר בהגשת תוכנית הצמד החזק של קול ברמה, לייבל'ה מצא בלב ליבה של שכונת בורו פארק הירושלמית, את איש הרדיו דודי שוומנפלד יחד עם הרב ראובן חיים וינברגר, מחשובי חסידי בעלזא בניו יורק ואביו של הדובר הבעלזאי הנודע.


ואילו העיתונאי בני רבינוביץ' לא זנח את התאגיד גם ממרגלות הקרמלין ומארינה ראצ'ה במוסקבה, שם חתם על ספר האורחים של הממלכה הגדולה במרכז החסד היהודי.


וסגן עורך משפחה, אריה ארליך, מיד לאחר שכתב טור ביקורתי על תופעת האדמו"רים החדשים, המריא לניו יורק בטיסה חכורה היישר לכנס השלוחים של חסידות נטולת אדמו"רים בכלל.


ואילו שדר הרדיו מנחם טוקר, הראה השבוע איך הוא מצליח בעזרת פלאי הטכנולוגיה לשדר שידור חי ברדיו ממכסיקו סיטי. כך זה נראה.


ובפינת המעקב אחרי תאגיד 'כאן', נראה כאילו לא שמעו שרוצים לסגור אותם. השבוע ערך הכתב החרדי בדסק הכלכלי ובוגר 'בחדרי' עקיבא וויס טסט באולפני התאגיד במודיעין, לאחר שהספיק כבר לפרסם בשבוע שעבר כתבת עומק על כלכלת האברכים. מברוק.


ואילו ברבנות הראשית לישראל, כבר הספיקו לקיים השבוע ישיבת מנהלי מחלקות בהשתתפות הדובר החדש והיעיל שנבחר לתפקיד - עו"ד קובי אלתר. לייבל'ה מאחל לקובי בהצלחה ונפרד מהדובר הקודם והחביב.

מן הגורן ומן היקב
לאחר שזכה לסעוד על שולחנו של רובי בנט בליל שבת, זה נחתם במזל וברכה: האמן והמשפיע החסידי מנדל ראטה, שהרעיד לבבות בשיריו האחרונים, מצטרף לקבוצת הייצוג של בנט הפקות בניהולו של רובי, שהכריז: ״אני נרגש לצרף לשורת האמנים המיוצגים על ידנו אמן מוכשר ומבריק שכבש את לבבות הקהל. מנדל הוא מהאמנים המוכשרים שפגשתי. עתידו הגדול עוד לפניו״. לייבל'ה יודע לספר שבפגישה השתתף גם המייצג של בנט הפקות מוישי ביכלר.


כינוס ענק תחת המותג 'דורותינו' יתקיים ביום רביעי הקרוב לקהל מחזיקי הדת בעלזא בהיכל 'אגרויסע שטוב' בירושלים, והוא יכלול את כל הדיינים והעסקנים בחסידות, תחת יו"ר הקהל הרב מרדכי בריסק. חשף מי שחשף באזני לייבל'ה כי בצוות ההפקה ניתן לראות את טיפ הפקות, ואכן, בסיור שערך לייבל'ה בכנסת הוא מצא את צמד האחים הקדושים – חיים, הרל"ש של אייכלר, ומוטי בעל הביצועים יושבים על ארוחה עסקית במזנון ובונים את הועידה.

פינת המזל טוב
לא פחות מחמישה מחברי מועצת גדולי התורה, כולל עסקנים רבים ואישי ציבור, הגיע ברביעי האחרון לשמחת נישואי בתו של מיקי ברזל, מנכ"ל ובעלים של חברת נתיב, באולמי כתר הרימון בבני ברק.


חיים מאיר כץ, חבר הנהלת העיר אלעד ומנכ"ל מוסדות 'צמח צדיק' ויז'ניץ שנושא גם בתואר יו"ר אגודת ישראל באלעד, בנו של הרה"ח ר' הערשל כץ משב"ק האדמו"ר מויז'ניץ, לרגל שמחת נישואי בתו שתתקיים ביום רביעי הקרוב באולמי מודיעין המחודשים בב"ב.

כל מי שחיפש השבוע מנהל בית חולים או סתם פקיד רפואי, יכול היה לעשות זאת באולמי 'גני הדקל' בבני ברק, שם חגג חיים יוסטמן, רמ"ט שר הבריאות יעקב ליצמן, את שמחת נישואי בנו. רגע מרנין נרשם כשהעוזר הבכיר של ליצמן והאיש שהביא את ביבי להמודיע, מוטי בבצ'יק, הסביר לגפני איך עובדים עם ראש הממשלה.


ובשבע ברכות של בית בריסק בולטון פוטנציאל – פריד הידברות שנערכה ביום שני בוגשל, נפגשו שניים - אבא טורצקי ומוטקה בלוי, כשהאחרון מספר לאבא, שמוטי שטיינמץ שהופיע במקום הוא סלב חרדי ששומר על קדושה וטהרה. לייבל'ה התרגש.


חבר מועצת עיריית בני ברק ומחזיק תיק התשתיות מיכאל קקון, איש 'דגל' ולשעבר 'קד', חגג את שמחת אירוסי בנו השבוע וערך מעמד 'לחיים' ללא הערינג בעירייה.


בליל שישי לפנות בוקר רטט מכשיר הפלאפון של לייבל'ה עם ההודעה הבאה: ברכות ליוסי צימט עוזר ראש העיר בני ברק חנוך זייברט, לרגל הולדת הבת‏ בשעטו"מ. לייבל'ה מאחל מזל טוב וכבר הספיק להתעדכן שהקידוש הגדול יהיה בשבת פרשת תולדות.

שמחה גדולה בחסידות פרמישלאן: משב"ק האדמו"ר הרב מיכאל בנימין שטרנקוקר אירס את בתו עם בנו של סופר עיתון משפחה ירוחם יצחק לנדסמן, שנחשף שהוא גם מנהל רוחני בתלמוד תורה של פרמישלאן. ועל זה נאמר ענבי הגפן בענבי פרמישלאן.

ואילו העסקן חיים מרדכי פריד, יו"ר ביקור ועזרת חולים של חסידות בעלזא ומי שמכונה בפי כל מוטי פריד הקמב"ץ, חגג השבוע את שמחת נישואי בתו הראשונה. כיאה לאשכנזי משופשף שמתמרן היטב בין היריבים הספרדים, הופיע אלי ישי לחופה ואילו השר דרעי הגיע לסעודה.


מי אמר שאין אחדות מלאה בין היומונים? ביום שני בערב, בשבע ברכות לבנו של אברהם ברסקי באולמי בית ישראל, תועדו לוזר קנופף מהמודיע, מוישי פרוש מהמבשר וחיים ריגר מיתד נאמן בפריים אחד.


מזל טוב גם בגזרה הספרדית, לאיש הרבנים בש"ס יהודה חזן שחגג את הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת.

ושרשרת השמחות של העורכים בתחנות הרדיו לא נפסקת לרגע: איש המוזיקה ארי המניק, עורך 'חדש על הבוקר' של נועם זיגמן ב'קול ברמה', חבק בן בשעה טובה. לייבל'ה מאחל להמניק שהילד יעיר אותו רק בשעות הבוקר, סמוך ונראה לשידור...

וגם נתי עטר, עורך 'פילפוליטיקה' ב'קול ברמה', חבק השבוע בת בשעה טובה. למזלו השבוע לא שודרה התוכנית, בעקבות פטירתו של אבי הפרשן יעקב ריבלין.

ויש גם מי שחוגג יום הולדת: עורך 'מהדורת הבוקר' בקול חי צביקה גרוניך חגג חצי יובל להולדתו ויצא לחגוג בלונדון. לייבל'ה הרגיש בהיעדרותו ושולח ברכת מזל טוב.
לייבלה ריבלין ועידת המודיע ליצמן גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד