כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הצעת חוק חדשה: הצתה תיחשב פעולת טרור

השר ישראל כץ וח"כ שירן השכל יוזמים: תיקון החוק כך שיאפשר חילוט רכוש למחבל שיפעל באמצעות הצתה

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

בעקבות גל השריפות שפוקד בימים אלו את ישראל, ובעקבות החשד כי רובן נגרמו מהצתה מכוונת, שר התחבורה ישראל כץ יוזם יחד עם ח"כ שרן השכל הצעת חוק חדשה, על פיה, מפגעי הצתה יטופלו במלוא החומרה כפעילי טרור.

המצב כיום הוא שמדינת ישראל איננה מחילה על מפגעי הצתה הוראות דין דומות לאלה החלות על מבצעי עבירות חמורות כנגד בטחון המדינה - לרבות חילוט והריסת רכוש. התיקון לחוק בא לתקן את ה"ואקום המשפטי" והוא יאפשר לבצע חילוט והריסת רכוש של פעילי הטרור שהציתו את השרפות על רקע לאומני.

הצעת החוק קובעת שמפגעי הצתה יטופלו במלוא החומרה שבה מטופלים פעילי טרור הפוגעים בביטחון המדינה, על מנת להגביר את ההרתעה מפני פעולות שכאלו. יצוין, כי ככל ויחולט רכושו של מפגע הצתות, חוק זה קובע כי פדיון שיקום כתוצאה מחילוט כאמור יש להפנות לפיצוי ושיקום נפגעים בגוף וברכוש לרבות שיקום תשתיות ואזורים שנפגעו מהצתות כאמור.

השר כץ אמר על הצעת החוק כי "יש לפעול במלוא חומרת הדין כנגד מפגעי ההצתות ולהרתיע", ח"כ שרן השכל אמרה אף היא כי "גל ההצתות האחרון שבו פונו יותר מ 75,000 אזרחים מהווה עליית מדרגה חמורה ועלינו להתייחס עליו בהתאם. התיקון להצעת החוק יאפשר לחלט ולהרוס רכוש של מציתים שפגעו בביטחון המדינה ולהגדירם כפי שהם פעילי טרור".
ישראל כץ הצתה תיקון חוק מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד