כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

השר ארדן מנע מחאה נגד 'חוק המואזין'

הסיבה: מדובר במחאה הממומנת ומופעלת על ידי הרשות הפלסטינאית - ובניגוד לחוק

ארדן. צילום: המשרד לביטחון פנים
ארדן. צילום: המשרד לביטחון פנים

השר לביטחון הפנים, ח״כ גלעד ארדן, חתם אתמול (שישי) מתוקף סמכותו, על צו המורה על איסור לקיום אירוע של הרשות הפלסטינית במזרח ירושלים - אירוע שתוכנן במחאה על חוק המואזין.

החלטת השר ארדן, התקבלה בעקבות מידע מודיעיני שהובא לידיעתו ובו נמצא כי יש כוונה לקיים אירוע מחאה לחוק המואזין במועדון "אלקודס" בשכונת ואדי ג׳וז במזרח ירושלים, בחסות ומטעם הרשות הפלסטינית.

על פי המידע שהתקבל, שני ארגונים ובהם פעילים מטעם הרשות הפלסטינית ביקשו לקיים אירוע מחאה תחת הכותרת "לא ניתן להשתיק את התפילה במסגדים".

הוצאת הצו, היא מתוקף סמכותו של השר לביטחון הפנים, והינה צו המורה על איסור לקיום אירוע במזרח ירושלים, או בכל מקום אחר במדינת ישראל, בחסות ובמימון הרשות הפלסטינאית. וזאת מבלי שניתן לכך היתר בכתב כנדרש בחוק יישום הסכם הביניים בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה.

בעקבות הוצאת הצו והנחיית השר ארדן, פעלה משטרת ירושלים למניעת האירוע. כוחות המשטרה פשטו היום, על המועדון ומנעו את קיום האירוע.

השר ארדן אמר כי "לא אאפשר שום פגיעה בריבונות של מדינת ישראל ומתן דריסת רגל לרש״פ בשטחי המדינה. במהלך השנה האחרונה ניסתה הרשות הפלסטינית, בכמה הזדמנויות, לקיים אירועי הסתה במזרח ירושלים ובמטרה ברורה להניח דריסת רגל בשטחים הריבוניים של מדינת ישראל. גורמי האכיפה יפעלו באפס סובלנות וביד נחושה מול כל ניסיון כזה גם בעתיד".
פחסטינים גלעד ארדן חוק המואזין משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד