י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

טראמפ מחכה לסבן בפינה עם מכשולים בפני עסקיו

יוניוויז'ן, חברת הטלוויזיה של סבן, אמורה לצאת להנפקה בקרוב וביקשה להגדיל נתח בחברה מקסיקאית; הסנאט ביקש מהרגולטור לחכות עם אישור לעסקה עד שטראמפ ייכנס לתפקיד

חיים סבן. צילום: רויטרס
חיים סבן. צילום: רויטרס



המיליארדר הישראלי-אמריקאי חיים סבן הניח את כל הקופה על הילרי קלינטון במרוץ לנשיאות השנה, בהשקיעו את כספו, השפעתו ואף נכסי התקשורת שלו בארה"ב בתמיכה במועמדת הדמוקרטית. עתה, משיריבה הרפובליקאי דונלד טראמפ עומד להיכנס לבית הלבן, סבן עלול לשלם על כך בפגיעה בעסקיו.

ועדת הסנאט למסחר, מדע ותחבורה קראה ל-FCC (נציבות התקשורת הפדרלית), רגולטור התקשורת בארה"ב, להימנע מקבלת החלטות הנוגעות ליוניוויז'ן, חברת הטלוויזיה בשפה הספרדית שבבעלות סבן, עד כניסת הנשיא החדש לתפקידו. יוניוויז'ן, הרשת הרביעית בגודלה בארה"ב, מיועדת לצאת להנפקה ראשונה לציבור בחודשים הקרובים, וביקשה לאחרונה כי חברת הפקות הטלוויזיה המקסיקאית טלוויזה תוכל להגדיל את נתח בעלותה בה ל-40% מ-10% שיש לה כעת.

לפי החוק בארה"ב בעלות זרה על רשתות טלוויזיה ארציות בארה"ב מוגבלת. טראמפ צפוי למנות יו"ר חדש לנציבות התקשורת עם כניסתו לתפקיד בעוד כחודשיים. לא רק שטראמפ עשוי לגלות עוינות לסבן בשל תמיכתו בקלינטון, יוניוויז'ן עצמה, בהיותה רשת המשרתת קהל היספני ברובו, העניקה לטראמפ סיקור עוין. טראמפ תבע את יוניוויז'ן ב-500 מיליון דולר לאחר שיוניוויז'ן ביטלה את החוזה לשדר את תחרות מיס יוניברס שבבעלותו, מכיוון שטראמפ קרא למהגרים מקסיקאים והאשמים אותם במעשים חמורים. כמו כן סילק טראמפ את חורחה ראמוס, העיתונאי הכוכב של יוניוויז'ן, מעצרת בחירות שלו.

קישורים:
''לתת העדפה ברורה לזוגות צעירים בדירות''
המלצות ליצמן: במבה בחוץ, סימון סוכר בפנים
''קידוחים חדשים? קודם תפתחו את מאגרי הגז שמצאתם''
חיים סבן הילרי קלינטון דונלד טראמפ ארצות הברית יוניוויז'ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד