י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

לפני ואחרי: כך נשרף ביתו של יואב דילאון

שדרן 'קול חי' ומשפחתו פונו בחופזה בליל שבת - דקות ספורות לפני שביתם הושמד בלהבות שהציתו נערים ערבים

אילוסטרציה: יונתן זינדל ודורון הורביץ, פלאש 90
אילוסטרציה: יונתן זינדל ודורון הורביץ, פלאש 90

 

גל השריפות פוגע בכל המגזרים והשכבות בחברה הישראלית: יואב דילאון, שדרן רדיו 'קול חי' שביתו נשרף במהלך השבת בישוב נווה צוף, מספר לבחדרי חרדים על אשר אירע.

״בליל שבת בשעה 11:45 אני אשתי והילדים ישנים, לפתע דפיקות חזקות בדלת, התעוררתי בבהלה, ניגשתי לדלת, שני בחורים מהיישוב אומרים לי ׳חייבים להתפנות עכשיו, הייתה הצתה, שני בקבוקי תבערה נזרקו לעבר הישוב׳. בהוראת רב היישוב כל התושבים התפנו ברכבים, הערתי את אשתי והילדים, רצנו במהירות עם פיג׳מות לרכב ונסענו מחוץ לישוב. כבר לפני כניסת השבת נדרשו כל תושבי היישוב להשאיר מכשירי סלולר דלוקים למקרה חירום״.

״הישוב שלנו הוא בתוך יער, וגבוה מאוד כ-700 מטר. קל להצית אותו למרות האבטחה מסביב. ע״פ הערכות תפסו את שני הערבים שזרקו את בקבוקי התבערה", מספר דילאון. "כל תושבי היישוב פונו - כ-1000 משפחות בתוך 10 דקות מאז ההצתה. תוך דקות הגיעו 20 כבאיות וכוחות ביטחון והצלה. כל המשפחות עומדות מחוץ לישוב ורואות איך הבתים נשרפים. הייתה רוח נורא חזקה, זה היה מטורף, להבות בגובה 20 מטר וחוטי חשמל שנפגעו".

הספקת לקחת משהו מהבית?

״לא היה זמן לקחת כלום, גם אם הייתי רוצה לא הייתי מספיק. ברחנו כל המשפחה עם כפכפים ופיג׳מות. לא נשאר כלום, הכל נשרף - כולל תפילין, טלית וספרים, פשוט הכל״.

לסיום מספר דילאון לבחדרי חרדים: "משראינו שהאש לא פוסקת, ולא היה ניתן לחזור לבתים. כל תושבי היישוב המשיכו ליישובים הסמוכים שם התארחנו עד סוף השבת. צוות צח״י (צוות חירום ישובי) הפועלים בהתנדבות סייעו לתושבים. כ-40 בתים בישוב נשרפו עד היסוד, ביניהם הבית שלי. הכבאים אמרו לי שהיה לי ולמשפחתי נס, כי 10 דקות אחרי שעזבנו, הוא נשרף ב-25 שניות מאחר והיה בנוי מעץ. בינתיים אני מתארח אצל אחותי, ונראה איך נשתקם אט אט, העיקר שניצלנו בנס. הישוב יתמוך במשפחות שניזוקו כלכלית״.

 



יואב דילאון בית שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}