י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כחלון על פיצוי לחיפאים: "שלא יטבעו בניירות"

השר כחלון בחיפה: "גם אחרי שהעשן יתפוגג נהיה פה. במהלך השנה אנחנו גובים מסים מהאזרחים כאן - עכשיו הם צריכים אותנו"

כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון, קיים הערב (מוצ"ש) בחיפה ישיבת צוות חירום משותפת למשרד האוצר, משרד ראש הממשלה, עיריית חיפה, משרד הפנים, משרד הבטחון ורשות החירום הלאומית להערכת מצב על רקע גל השריפות.

במקביל, הורה כחלון על פיצוי של 2,500 לכל אדם שאינו יכול לשוב לביתו בשל נזקי השריפה.

דברי השר כחלון בפתיחת הישיבה: "אני מבקש מכל הנוגעים בדבר לפעול לפי סולם הרגישות הגבוה ביותר של אנשים שמשתתפים במצוקה מתוך הבנה לגודל השבר. האנשים שיגיעו מולכם עברו אירוע קשה. הטיפול בנפגעים אינה מלאכה קלה אבל אנחנו חייבים לעשות את זה במקצועיות ובמהירות המירבית. זו חובתינו כלפי האזרחים הטובים האלה שאנחנו יודעים לגבות מהם מסים במהלך השנה - עכשיו הם צריכים אותנו.

"אל תתנו להם לטבוע בניירות, לא לשלוח אותם ממשרד למשרד, לא לטרטר אותם. לעשות את זה בצורה הכי מתחשבת שיש. איתנו הם צריכים לבנות את חייהם מחדש. אנחנו נלווה כל אחד ואחד, צעד אחר צעד."

"בעקבות המידע שחלק מהשריפות נבעו מהצתות החלטנו שקרן מס רכוש תפעל כדי לתת מענה לאזרחים שנפגעו. שמאים, מהנדסים וכל אנשי המקצוע הדרושים יפעלו יחד עם עיריית חיפה על מנת לאמוד את הנזקים ולתת את הטיפול הדרוש."

"משרד האוצר וממשלת ישראל תהיה פה לצד האזרחים שנפגעו גם כשהעשן יתפוגג. הנהלת האוצר תתכנס כאן בחיפה במהלך השבוע כדי לבצע הערכת מצב. נציג אישי מטעמי יהיה כאן ויטפל בכל הנושאים שדורשים טיפול יחד עם אנשי המקצוע. כל תושב שיש לו בעיה לא פתורה, אנחנו נהיה כאן בשבילו."
כחלון משרד האוצר רשויות המס פיצויים שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד