כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בת שגריר התרשמה מהנגיד - ואביה תמך בישראל

בתו של השגריר הדרום קוריאני באו"ם עבדה אצל הנגיד החרדי ר' שלמה ורדיגר, במה שהשפיע רבות על הצבעותיו של אביה ויחסו ליהודים

ורדיגר. צילום: קובי הר צבי
ורדיגר. צילום: קובי הר צבי

פגישה מסתורית שיזם שגריר דרום קוריאה, או ג'ו, עם הנגיד ר' שלמה (סול) ורדיגר, מראשי אגו"י של אמריקה, חשפה את הסיבה לאופן הצבעתה באו"ם של דרום קוריאה בכל הנושאים הקשורים לישראל וגרמה קידוש ה' עצום.

באחד הימים צלצל השגריר למשרדו של ר' שלמה, וביקש להיפגש במסעדה כשרה במנהטן. למרות שר' שלמה לא ידע את מטרת הפגישה הוא הסכים להיפגש עמו. בפגישה סיפר השגריר כי "מאז ומתמיד שמעתי סטריאוטיפים שליליים על ישראל ועל היהודים והאמנתי למה ששמעתי, ואז באחד הימים החלה בתי לעבוד בחברה שבבעלותך, היא עבדה שם במסגרת ה'התמחות' שלה בעיצוב. במשך שנה שלמה היא הייתה מספרת לנו כמה נפלא זה לעבוד בחברה בבעלות חרדית".

לדברי השגריר, "היו ארבעה דברים שמאוד הרשימו את הבת שלי. האחד, מדי יום בשעה אחד ושלושים בצהריים מתקבצים כל הגברים לחדר הישיבות עם גברים מהמשרדים האחרים, ומתפללים תפילת מנחה בכוונה. הדבר השני שריגש אותה היה שכל יום שישי העבודה מסתיימת בצהריים והמשרד סגור כולל ביום שבת, וכולל העובדים הלא יהודים. הדבר השלישי שממנו התרשמה בתי היה שכל יום הגיעו למשרד אנשים שביקשו צדקה, כל אחד מהם התקבל בכבוד ובברכה, ואף אחד לא יצא מהמשרד בידים ריקות. והדבר הרביעי שהרשים אותה במיוחד היה היחס המכובד והחם שקיבלה במשרד, ההתייחסות המכובדת של העובדים אליה, למרות שהיא לא יהודייה".

בהמשך, שלף השגריר את פנקס הצ'קים שלו ואמר לר' שלמה כי עתה משסיימה את תקופת ההתמחות שלה, הוא רוצה להחזיר את כל הכסף שבתו הרוויחה בחברה, אך ר' שלמה סירב לקבל את ההמחאה בטענה כי בתו הרוויחה את משכורתה ביושר ועבדה על זה.

בשלב זה, חשף השגריר: "כפי שידוע לך יש לי זכות הצבעה בהחלטות של האו"ם. בגלל שדעותיי כלפי היהודים השתנו נמנעתי מלהצביע בשלוש הצבעות שעסקו בהחלטות נגד ישראל באו"ם, באחת ההצבעות נגד ישראל, הם היו צריכים תשע קולות כדי להעביר אותה. אני הייתי הקול התשיעי ובכוונה נמנעתי".

מסתבר שר' שלמה ואיש מהעובדים הבכירים בחברה שבבעלותו, מעולם לא ידעו שהקוריאנית הצעירה היא בתו של השגריר, "אנחנו מיישמים את מה שלמדנו מאברהם אבינו לקבל כל אחד בסבר פנים יפות וזה הקוו המנחה אותנו", סיכם ורדיגר.
דרום קוריאה שלמה ורדיגר שגריר הצבעות עובדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד