כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרב לוין: "הרפורמים איבדו את דור ההמשך"

מאות השתתפו במעמד הדינר לציון 73 שנה לייסוד ישיבת 'חפץ חיים' בארגנטינה: הגרש"א לוין אמר במשאו כי "הרפורמים איבדו את דור העתיד משום שלא חינכו את בניהם ללימוד תורה ושמירת ההלכה"

הרב לוין בכניסתו לאולם הכנס
הרב לוין בכניסתו לאולם הכנס

בליל שישי האחרון התקיים מעמד הדינר לציון 73 שנה לייסוד ישיבת 'חפץ חיים', ו-65 שנה לייסוד מוסדות 'היכל התורה' בבואנוס איירס. מאות מבני היהדות התורנית בארגנטינה נטלו חלק בדינר המרומם, בהם עשרות רבנים ואישי ציבור מכלל הקהילות בארגנטינה ומחוצה לה, ובראשם הגרמ"צ ברגמן שהגיע לארגנטינה יחד עם בנו הגרב"צ ברגמן, בכדי ליטול חלק במעמד.

בשיאו של הערב הוקרא מכתבו של ראש הישיבה הגאון הגדול רבי שמואל אויערבך שנשלח לדינר ע"י ראש כולל 'כבוד חכמים' בבני ברק הגרח"ש אויירבך. במכתבו בירך את באי הכנס, וחיזק את ידיו של הגרש"א לוין בביצור חומות הדת באמריקה הלטינית.

מעמד הדינר מתקיים השנה בצלו של משפט המתנהל כנגד קהילה היהודית הדתית בארגנטינה, ע"י עסקני הקהילה הרפורמית בבואנוס איירס בראשם השר לאיכות הסביבה בארגנטינה מר סרחיו ברמן.

הגרש"א לוין הדגיש בנאומו שלא יועילו לרפורמים לשר ברמן, ולא מערכת המשפט המשוחדת - היהדות הנאמנה נחושה לנצח, ולהמשיך ולהנהיג את כל ענייני הקהילה בארגנטינה על פי כללי ההלכה. "אתם", זעק הגרש"א לוין, "איבדתם את דור ההמשך כי לא חינכתם לערכי היהדות, אנו קיימים ונמשיך להתקיים בזכות החינוך התורני אותו אנו מעניקים לבנינו".



הרב לוין רפורמים ארגנטינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד