י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מרגש: בר המצווה של נבו בצל השריפה בביתו

המשפחה המורחבת הגיעה לנווה צוף לרגל בר המצווה של נבו רייזמן - אך השריפה שפרצה אילצה אותם להתפנות למושב "עטרת" הסמוך, שם עשו הכל כדי שהחתן הצעיר לא יפספס את החגיגה

חתן בר מצווה (צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש90)
חתן בר מצווה (צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש90)

בני משפחת רייזמן המתגוררים בישוב נווה-צוף לא דמיינו מעולם שכך תראה שבת בר המצווה של בנם נבו, אליה התכוננו למעלה משנה.

שריפת הענק שפרצה במהלך השבת בישוב נווה-צוף, שהייתה אמורה להרוס את שבת החתן בשל פינוי המשפחה מהבית, לא מנעה מבני המשפחה לחגוג את שבת החתן בישוב הסמוך עטרת אליו פונו -
שם בני המשפחה עשו את הלילה על מזרנים, ובבוקר אספו מכל בית סוכריות כדי לזרוק על החתן בבית כנסת. לאחר שאת האוכל, הבגדים והסוכריות נאלצו להשאיר בביתם בשל השריפה והפינוי המהיר.

פנינה רייזמן אמו של נבו סיפרה ל"ידיעות אחרונות": "הזמנו 15 משפחות שיחגגו איתנו את שבת הבר־מצווה של נבו. אחרי שסיימנו את ארוחת ליל שישי, כשכולנו שבעים ומרוצים, שמענו דפיקות בדלת. אמרו לנו שמפנים אותנו מהבית בשל שריפה שמתפתחת. הבנו שאנחנו במצב מורכב מאוד. היינו צריכים לדאוג לעצמנו, אבל בעיקר לכל 15 המשפחות שבאו לחגוג עמנו".

רייזמן תיארה את הרגעים בהם היה עליהם להתפנות מהבית במהירות: "יצאנו מהר מאוד בשיירה אחת לכיוון היישוב עטרת הסמוך. היה שם קצת אי־סדר בהתחלה כשחילקו את הלינה למשפחות. הסברנו להם שאנחנו קבוצה גדולה שחוגגת שבת בר־מצווה ואנחנו צריכים להישאר יחד. לאחר כמה בדיקות מצאו לנו כמה בתים סמוכים זה לזה, שמנו מזרנים רבים על הרצפה והעברנו את הלילה.

"כל היישוב עטרת התגייס לעזור לנו. גבאי בית־הכנסת העניקו בגדי שבת לכל האורחים ואפילו אספו סוכריות כדי לזרוק על נבו כשהוא עולה לתורה. זו הייתה התגייסות מדהימה. נבו היה מאושר בסיום האירוע. הייתי קצת עצוב ופחדתי שכל השבת נהרסה בגלל השריפה, אבל בעטרת הייתה לנו חוויה יוצאת דופן. זו שבת שלא אשכח בחיים".
בר מצווה נווה צוף נבו רייזמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד