י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חיל האוויר חיסל מחבלי דאעש שפתחו באש על חיילים בגבול סוריה

אש נפתחה לעבר חיילי צה"ל ששכבו במארב בשטח ישראל, בסמוך לגבול הסורי - ככל הנראה על ידי לוחמי שלוחה של הארגון הרצחני דאעש, הפועל לצד המורדים במלחמת האזרחים בסוריה • חיל האוויר הגיב בחוזקה והשמיד את הרכב על יושביו

חיל האוויר, פלאש90
חיל האוויר, פלאש90

תקרית ביטחונית חמורה בגבול סוריה: אש נפתחה הבוקר (א') על כוח צה"ל מגדוד הסיור של גולני, ששכב במארב - מצידו הסורי של הגבול. בחסד השם אין נפגעים.

הכוח הגיב בירי מנשק קל לעבר התוקפים. כלי טיס של חיל האוויר ירה לעבר הרכב, שנשא מקלע כבד, והרכב הושמד. ארבעה מחבלים שנסעו ברכב, המשתייכים לשלוחת דאעש "שוהדא אל יארמוך" הפועלת באזור, חוסלו.

יצויין כי זו הפעם הראשונה ששלוחות דאעש, המעורבות במלחמת האזרחים בסוריה, מפנות את לוחמיהן נגד ישראל. התגובה המהירה של חיל האוויר אכן תגרום להרתעה, ובמערכת הביטחון מקווים שאין במקרה זה משום בשורה לבאות. נוסף לירי, נורה פצמ"ר לא רחוק מהשטח, וטרם ידוע האם מחבלי דאעש שחוסלו אחראים אף לירי הזה, שלא סיכן את חיילי צה"ל.

שלוחת "שוהדא אל יארמוך" של דאעש שולטת באזור דרום רמת הגולן, אך עד עתה לא מוכרת פעילות חריגה שלהם כנגד ישראל. "אנחנו נחושים להגן על שטחה הריבוני של ישראל", אמר גורם בכיר בצה"ל על התקרית, והוסיף כי - "קשה להניח שזהו צבא סורי".
דאעש גבול סוריה חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד