י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לוחם אש מתחיל מקבל 9,500-8,500 שקל בחודש - והביקוש גדול

כמה שעות עובד ברציפות לוחם אש, כמה ימי חופש הוא מקבל - ולאיזו משכורת אפשר להגיע?

לוחמי האש בפעולה. צילום: רויטרס
לוחמי האש בפעולה. צילום: רויטרס



לאחר השריפה בכרמל הוחלט להעצים את מעמד הכבאים ולכנותם לוחמי אש. השכר הממוצע ללוחם אש מתחיל נע בין 8,500 ל-9,500 שקל בחודש. לוחמים ותיקים משתכרים יותר, לעתים הרבה יותר - כ-20 אלף שקל בחודש. לוחמי האש נחשבים לעובדי מדינה ונהנים מהסכמים ייחודיים. רדיוס השירות המומלץ שלהם הוא עד 50 ק"מ מהתחנה שבה הם עובדים, אך בזמן אירועים חריגים, כמו גל השריפות הנוכחי, הם מוזעקים לסייע לתחנות רחוקות לפי "נוהל סיוע הדדי".

לוחם אש עובד במשרה של 24/48, כלומר משמרת רצופה של יממה, ואחרי כן שתי יממות חופש. בכל תחנות הכיבוי הראשיות והמשניות קיימים תנאי לינה, מזון, מקלחות ובחלק מהן גם חדר כושר. לפני גל השריפות הנוכחי, לא היו משרות פנויות של לוחמי אש. הרשות הארצית לכבאות והצלה הודיעה כי המכרז הבא לתפקיד של לוחמי אש יתפרסם רק ב-2017. בשל תנאי העבודה הטובים - 20 ימי חופש בחודש, והמשכורות הטובות - יש ביקוש רב לעבודה כלוחמי אש.

עם הרפורמה במערך הכבאות ב-2011 החל להתבצע שינוי של ממש בסדרי הכוחות הייעודים לכיבוי והצלה, כאשר מספר לוחמי האש גדל, הועמדו לרשותם כבאיות חדשות וציוד כיבוי מתקדם, שודרגה מערכת הקשר המבצעית, הוקם מערך שליטה ובקרה ארצי והוקמה טייסת כיבוי אווירי. בנוסף, הועמק שיתוף הפעולה בין מערך הכבאות לגורמי חירום אחרים. הוקם גם קשר ישיר עם ארגוני החירום, עם קק"ל ועם רשות הטבע והגנים לזמן שריפות ולכל הקשור לטיפול מונע שריפות, ונרכשו חליפות מיגון לכל לוחמי האש בעלות של 15 מיליון שקל.

בראש הנציבות, שמקום מושבה בראשון לציון, עומד נציב כבאות והצלה בדרגת רב־טפסר. הוא מקביל בדרגה לרב־אלוף בצה"ל, והמשכורת בהתאם - כ-80 אלף שקל בחודש. הנציב ממונה בידי השר לביטחון פנים, באישור הממשלה. לראש הנציבות הראשון מונה איילון, שהתמודד קודם לכן על תפקיד המפכ"ל (מול יוחנן דנינו) והפסיד. הנציב, כגורם הפיקודי העליון, מתווה את עקרונות הפעילות של כוחות הכבאות וההצלה, ואת הוצאתם לפועל.

קישורים:
''לתת העדפה ברורה לזוגות צעירים בדירות''
המלצות ליצמן: במבה בחוץ, סימון סוכר בפנים
''קידוחים חדשים? קודם תפתחו את מאגרי הגז שמצאתם''
משכורת לוחם אש ימי חופש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד