י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

רגע לפני שאתם רוכשים דירה או נכס

איה סופר עם טיפים לרכישת נכס - באדיבותו של שמאי המקרקעין חיים מסילתי / איה סופר

רגע לפני שאתם רוכשים דירה או נכס



אתם ברי מזל, או מאוד שקולים אבל אתם בדרך הנכונה להגשים את החלום שלכם לנכס נדל"ן, אם זאת דירה יד שנייה, חדשה, קרקע חקלאית, או מבנה המיועד למסחר. לפני שאתם חותמים על הניירת נשמח להאיר את עיניכם בעזרת טיפים מועילים באדיבותו של שמאי המקרקעין שמאי המקרקעין חיים מסילתי.

בדקו את ייעוד הקרקע

בישראל החוק מחייב כל מבנה במסמכי ייסוד עיקריים, האחד תכנית מתאר או מפורטת שאושרה בוועדה המקומית לתכנון ובניה והיא זו שקובעת, בין היתר, את ייעוד הנכס. כאשר עומדים לרכוש נכס יש לבדוק שאכן הוא בנוי בהתאם לייעוד המותר. כמו כן חובה לבדוק את היתר הבנייה והתכנית הנלוות אליו ולוודא שאכן המבנה תואם את ההיתר שניתן עבורו.

הכשרת קרקע לייעוד הנדרש

חשוב לדעת כי בחלק מהמקרים ניתן להכשיר נכס רטרואקטיבית בהתאם לצרכים אך לשם כך יש להביא בחשבון עלויות התאמה. בחלק מהמקרים ההתאמה עלולה לפגוע בכדאיות העסקה. למשל ניתן למצוא לא מעט דירות פנטהאוז בתל אביב ש"התחילו" כחדרי כביסה על הגג והתרחבו עם השנים לכדי "דירה". כדי לעמוד בתנאי החוק קיים חשש שרוכשי נכס כזה יאלצו להרוס אותו מהייסוד.

דרשו התאמה בין נסח הטאבו לתשריט הבית המשותף

נסח טאבו הוא מושג המוכר כמעט לכולם ורובינו יודעים "לבקש" אותו. חשוב לדעת הוא כי לכל נסח טאבו בבית משותף קיים גם תשריט. התשריט והנסח חייבים להיות תואמים. לצערי בלא מעט מקרים מהמבנים בישראל קיימת בעיה עם הנסח או התשריט ולעיתים אף עם שניהם. בפועל יש לבדוק שהנכס בנוי בדיוק כפי שהוא מתואר בתשריט ושהוא מוגדר בנסח ובתשריט באותו אופן.

הזמינו בדיקת שווי

אתם עומדים להוציא את סכום הכסף הגדול ביותר שתוציאו בחיים. אל תחתמו על עסקה לפני ששמאי מקרקעין יבצע עבורכם בדיקה שמאית מקדימה מקיפה לנכס. למרות ריבוי אנשי המקצוע הסובבים אתכם: מתווכים, יועצים, עורכי דין ועוד הרי שאת בדיקת שווי הנכס מוסמך לבצע עבורכם רק שמאי מקרקעין.

קבוצות רכישה

רבות כבר נאמר בכל הנוגע לקבוצות רכישה בשנים האחרונות מדובר בנושא סבוך ומפותל ורק בדיקה משולבת של עורך דין ושמאי מקרקעין תוכל לבחון כראוי את כדאיות העסקה. האם קיימת כדאיות כלכלית? אם לא – מתי תיתכן כזו? ועוד.

קרקע חקלאית

המתעניינים בנושא כבר מנוסים. קיימות אין ספור הצעות לקרקע חקלאית "במחירים אטרקטיביים". לפני שתוציאו את סכומי העתק שאותם חסכתם שנים רבות חשוב שתבדקו את סיכויי ההפשרה של הקרקע ותתרגמו את סיכויי ההפשרה לשווי נכס. בדיקה על ידי שמאי מקרקעין תימנע מכם לשים כספכם על "קרן הצבי".

לפרטים>>
רכישה דירה נדל שמאי מקרקעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד