ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

יוזמה: כתובה חדשה למשפחות שבתיהן נשרפו

כדי למנוע מהמשפחות הללו לחיות באיסור, יזם ארגון הקירוב 'בנועם' אספקת כתובה לכל משפחה בתוך שעות מרגע הבקשה

שטר כתובה. צילום: שוקי לרר
שטר כתובה. צילום: שוקי לרר

גל השריפות שהחל באמצע השבוע - גבה מחיר יקר ממאות משפחות שנותרו ללא קורת גג. עתה המשפחות מתמודדות עם התחושות הקשות, ומעבר לנזק הכלכלי, הרבה מתוכן מתמודדות גם עם הנזק הרוחני, כגון אובדן התפילין ושטר הכתובה.

מאז התגלו ממדי טרור ההצתה, התעורר פולמוס הלכתי האם מותר לזוג ללון יחד ללא כתובה - מאחר וזו נשרפה בביתם. ב"שולחן ערוך" נפסק כי שטר הכתובה הוא מגילת הזכויות של האישה, שבה מופיעות כל ההתחייבויות של הבעל כלפי אשתו. מסיבה זו קבעו חכמים שאסור לאדם לשהות עם אשתו ללא כתובה.

לאור זאת הוחלט בארגון הקירוב "בנועם", המאגד את כל רבני הערים מרחבי הארץ, לפעול לטובת אותן משפחות - וללא כל תמורה הן יוכלו לקבל את הכתובה לבתיהן תוך שעות ספורות.

מייסד הארגון הרב ישראל מאיר ריאני אומר כי "התקבלו עשרות פניות ממשפחות שתכולת ביתם נשרפה וביקשו לקבל כתובה חדשה מהרבנות הראשית לישראל, ומייד נכנסו לפעולה כדי לעזור לאותן משפחות שגם כך נמצאות בתחושות קשות ובהתמודדות כלכלית להתחיל לחיות מחדש".

על פי הערכות, כ-1,600 אזרחים נותרו ללא קורת גג עקב גל ההצתות שסיומו טרם נראה. משרדי הממשלה ורשות המיסים פועלים שעות נוספות כדי שאותן משפחות תוכלנה להשיב את האובדן בהקדם. עד אז הן נעזרות באזרחים ובארגונים הפועלים באחדות מעוררת השראה.
שטר כתובה הצתה לינה שריפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד