כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"השריפות - בגלל המצעד בי-ם; זה נגד הטבע, כמו הפרה המשוגעת"

הגאון רבי מאיר מאזוז, ראש ישיבת כסא רחמים, התייחס לגל השריפות ותקף בחומרה את 'המצעד בי-ם': "זה נגד הטבע. זה כמו ה'פרה המשוגעת'. פעם אומות העולם היו שורפים אנשים על כאלו דברים. אני יודע שבאינטרנט אחר כך ידברו עלי" • צפו

הרב מאזוז על רקע השריפה בחיפה (צילומים: רויטרס ופלאש 90)
הרב מאזוז על רקע השריפה בחיפה (צילומים: רויטרס ופלאש 90)

הגאון רבי מאיר מאזוז, ראש ישיבת כסא רחמים, נשא אתמול (מוצאי שבת) דברים חריפים בשיעורו בלווין המועבר בשידור במוקדים רבים, והתייחס לגל השריפות שפקד את המדינה והעניק גיבוי מלא לדבריו של הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר נגד "כת התועבה".

"השבוע היה לנו גם עצירת גשמים וגם הצתות רבות" פתח הרב, "אבל צריך לחפש סיבה לדברים האלה. יש אומרים שזה "סתם בגלל מזג האויר", ויש אומרים: "עיוור הוא שחושב שזה בא סתם במקרה, זה לא במקרה, יש הצתות מכוונות!", אבל למה באו ההצתות האלו?



"יש לנו הסבר פשוט ממה שלמדנו שבוע שעבר על 'סדום ועמורה' שם אמרו: "אַיֵּ֧ה הָאֲנָשִׁ֛ים אֲשֶׁר־בָּ֥אוּ אֵלֶ֖יךָ הַלָּ֑יְלָה הוֹצִיאֵ֣ם אֵלֵ֔ינוּ וְנֵדְעָ֖ה אֹתָֽם", פשוט בפומבי כמו 'מצעד התועבה', ומה קרה? "וַֽה' הִמְטִ֧יר עַל־סְדֹ֛ם וְעַל־עֲמֹרָ֖ה גָּפְרִ֣ית וָאֵ֛שׁ". פה בארץ אי אפשר לומר שאף פעם לא היה הדבר הזה, אבל היה בצנעה היה עם בושה, אבל הם אומרים "אדרבה נדבר על זה בפומבי".

הגאון רבי מאיר מאזוז (פלאש 90)צילום: הגאון רבי מאיר מאזוז (פלאש 90)
הגאון רבי מאיר מאזוז (פלאש 90)

הרב מאזוז הוסיף, "תמיד התורה מתחשבת ברגשות של בן אדם. "וְרָאִיתָ֙ בַּשִּׁבְיָ֔ה אֵ֖שֶׁת יְפַת־תֹּ֑אַר וְחָשַׁקְתָּ֣ בָ֔הּ וְלָקַחְתָּ֥ לְךָ֖ לְאִשָּֽׁה". אם כן מדוע כאן התורה לא מתחשבת? כי זה פשוט נגד הטבע. זה כמו ה'פרה המשוגעת', איך עושים פרה משוגעת, לוקחים פרה משגעים אותה? לא! אלא נותנים לה אוכל משונה, נותנים לה אוכל עשוי מבשר שחותכים אותו לחתיכות שלא תדע שזה בשר של אבות אבותיה, וכשהיא אוכלת את זה משתגעת וכל מי שאוכל ממנה מת".

לדברי הרב, "אתה עושה בן אדם משוגע ועוד מתפאר, 'מצעד התועבה'. המצעד הזה יותר גרוע כי אלה "לא נין לו ולא נכד בעמו ואין שריד במגוריו". מה אדם מתפאר בדבר הזה? מה הטירוף הזה? מה השיגעון הזה שאחז בכם? זה הכל העתקה מאומות העולם. בזמנו היו אומות העולם דנים בשרפה מי שעשה מעשה כזה, (לא ב'עדים והתראה', מספיק 'עדים' לא צריך 'התראה'). ושאנחנו נתפאר בדבר הזה? אפילו הערבים לא עושים כדבר הזה, ולפחות מי שעושה דבר כזה מענישים אותו".

הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר (יונתן זינדל, פלאש 90)צילום: הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר (יונתן זינדל, פלאש 90)
הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר (יונתן זינדל, פלאש 90)

כאמור, הרב מאזוז גיבה באופן מוחלט את דבריו של הראשל"צ ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, בנוגע ל"כת התועבה שחייבת מיתה". "כשהרב עמאר אומר שיש על זה חיוב מיתה, קמה כל המדינה כולה" אמר הרב, "איזה טיפשים, איזה כסילים. חשבו שהרב אומר "חייב מיתה" פירוש הדבר לקחת כל אחד מהם ולשחוט אותו. לא ככה הפירוש, הם לא יודעים שאף על פי שיש עונש על זה, והעונש שנכתב על זה בתורה חמור מאד, אבל צריך שיהיו סנהדרין ויהיו עדים ותהיה התראה, אפילו אם היו סנהדרין אם אותו אחד שעשה את זה לא רוצה לשמוע את ההתראה, אי אפשר להעניש אותו עד שיאמרו לו: "תשמע! אתה חייב סקילה!", והוא אומר להם: "כן! אף על פי כן, אני מוכן!" ויש עדים שראו אותו, רק אז אפשר להעניש אותו, אבל בלי זה אי אפשר להעניש כלום".

הרב הוסיף והסביר: "הכוונה "חייב מיתה", שרשום בשמים שהאדם הזה יש עליו חיוב מיתה. ולא סתם מיתה, סקילה. ולמה סקילה ולא שאר המיתות, מכיון שהדבר הוא נגד הטבע, ה' לא ברא בטבע כך. אצל הבהמות אין דבר כזה. וכשאדם עושה עבירה נגד הטבע זה כבר מוזר ועונשו קשה. הבהמות לא הולכים ככה. לא עושים כדבר הזה, מעולם לא שמענו כדבר הזה, ה' נתן טבע באדם".

"שידעו להם כל המדינה הזאת כל הגועשים כל הרועשים כל חברי הכנסת כל השופטים, ועד שופטי בג"צ ולמעלה מבג"צ, מי שחולק על התורה סופו לאבדון סופו לכריתה, לא ישאר ממנו שום דבר, ויש כמה דוגמאות לזה".

לסיום אמר הרב: "אני יודע שבאינטרנט אחר כך ידברו עלי... שידברו. ילכו הם וכל האיטרנטים שלהם. דיברנו על מה שקרה באסון בתל אביב ואמרו לי "הביאו דברים שלך, וכתבו..." שיכתבו. לא צריך לפחד כשאומרים את האמת".
הרב מאזוז הרב עמאר מצעד התועבה גל השריפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 60 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד