י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

סטודנטים יהודים הותקפו - ההנהלה מטייחת

שלושה סטודנטים יהודים, חובשי כיפה, הלומדים באוניברסיטת קיימבריג' היוקרתית בבריטניה, הותקפו מילולית ופיזית על רקע אנטישמי, אך הנהלת האוניברסיטה מטייחת את המקרה. כך דווח ב"טלגרף" הבריטי

(גוגל מפות)
(גוגל מפות)

שלושה סטודנטים יהודים, חובשי כיפה, הלומדים באוניברסיטת קיימבריג' היוקרתית בבריטניה, הותקפו מילולית ופיזית על רקע אנטישמי, אך הנהלת האוניברסיטה מטייחת את המקרה. כך דווח ב"טלגרף" הבריטי.

שלומה ג'סנר (25) סטודנט לממשל, סיפר היום (ראשון) ל"טלגרף" כי המקרה אירע כאשר שלושת הסטודנטים חובשי הכיפה נכנסו לבניין ללימודי תואר שני, שם התקיימה מסיבה סגורה לאגודות הספורט של מכללת ישו.

"פתאום הם זיהו את הכיפות שלנו והחלו לצעוק 'יהודי לך מכאן'" סיפר. "התחלנו לצאת מהמקום אבל קבוצת הסטודנטים שעמדה שם החלה לקלל אותנו ולקרוא לעברנו קריאות, ואז החל ההמון לדחוף אותנו ולגרור אותנו אל מחוץ לבניין. אחד מהם אף הסיר את הצעיף שעל צווארו וניסה לחנוק את החבר שלי. אני וחבר אחר ניסינו להגן עליו אבל המתקיפים דחפו אותנו כשהם מבטיחים ל'רסק לנו את הפרצוף'".

במייל ששלחו לפרופ' ג'יין סטפלטון מהנהלת המוסד, יום לאחר התקרית, דיווחו המותקפים על שאירע: "שמענו צעקות וראינו שבעה בריונים שממש קיללו שם מחוץ לבניין". עוד סיפרו כי שמעו גם קריאות אנטישמיות, כפי שתיאר רויטר-ג'סנר, "יהודי מלוכלך, אתה לא שייך לכאן".

במייל הם אף פירטו כיצד ניסו הבריונים לחנוק אחד מהם בצעיף והותירו אותו שם בעודו מתקשה לנשום. "הם דחפו אותי ואת החבר הנוסף למרות הניסיונות שלנו להרגיע את הרוחות. לבסוף הם עזבו את המקום לא לפני שאיימו עלינו ש'יכסחו לנו את הפרצוף'".

סטפלטון השיבה להם כי עומדת להם הזכות לפנות למשטרה, אך אם יבחרו לא לעשות זאת - המכללה תפתח בחקירת האירוע מטעמה. "אני מתחייבת כי במכללה לא מחשיבים התנהגות כמו זו שתיארת כמקובלת, ולפיכך ננקוט צעדים משמעתיים כנדרש".


אלא שלאחר מכן, ב-18 בנובמבר, קיבל רויטר-ג'סנר תגובה מהפרופ' שכתבה כי "הבדיקה הפנימית שערכנו עלתה יפה מבחינת זיהוי המעורבים בתקרית - שניהם הודו כי השתמשו בשפה בוטה וכי השתתפו בתגרה, אך הם הכחישו רקע אנטישמי למעשה והכחישו שנהגו באלימות יזומה".

ג'סנר אמר היום ל"טלגרף" כי האוניברסיטה פשוט ניסתה לטייח את נושא האנטישמיות: "הם פשוט טיטאו את העניין מתחת לשטיח".
אנטישמיות קיימבריג' אוניברסיטה בריטניה סטודנטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד