י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הבלאק פריידי הציל את הקניונים בישראל

לפי ריס, המכירות בסוף השבוע של 'יום שישי השחור' היו גבוהות ב-24% לעומת אשתקד • המכירות בחיפה היו גבוהות רק 8% • "נובמבר התחיל רע מאוד. הרשתות היו חייבות את זה"

הבלאק פריידי הציל את הקניונים בישראל



קונים במבצע: המכירות בקניונים בסוף השבוע של 'בלאק פריידיי' (יום שישי השחור) הסתכמו בעלייה של כ-58% בפדיון למ"ר, לעומת סוף שבוע הקודם ועלייה של כ-24% לעומת אירועי בלאק פריידי אשתקד. כך עולה מנתוני חברת ריס, המסתמכים על נתוני הקופות של כ-350 חנויות בקניונים ומרכזי מסחר פתוחים ברחבי הארץ (הבדיקה כללה את ימים חמישי עד שבת לעומת ימים מקבילים בשבוע שעבר ובתקופת בלאק פריידי 2015).

הגידול במכירות הוא תוצאה של אימוץ המסורת האמריקאית וזאת במטרה לנסות ולגבור על הקיפאון במכירות שאפיין את החציון הראשון של חודש נובמבר, שהסתמן בענף כ'נובמבר השחור' עבור החנויות והקניונים, עם ירידה של כ-6% במכירות.

הסיבה לקיפאון ולהאטה בצריכה נעוצה גם בחורף שאיחר להגיע, בעוד שהחנויות בקניונים כבר מציעות למכירה קולקציות חורפיות. ברשתות ובקניונים החליטו על העלאת הרף במדיניות המבצעים שלהם בימים האחרונים, הן מבחינת אופי המבצעים לעומת 'יום שישי השחור' אשתקד והן מבחינת מספר העסקים שהציעו מבצעים והפרסום הנרחב לו שהושקע בהם.

"השנה כמעט כולם השתתפו במשחק. הרשתות עשו מבצעים מאוד משמעותיים והקניונים נתנו להם", אומר חי גאליס, משנה מנכ"ל ביג מרכזי קניות, וטוען שהקניות שנעשו בסוף שבוע האחרון לא יבואו ברובן על חשבון קניות עתידיות בקניונים: "נובמבר התחיל מאוד רע לחנויות האופנה ברחבי הארץ שחיכו לחורף שלא הגיע ויש רשתות שהיו חייבות את המכירות האלה. לדעתי זה הכניס את האנשים להלך רוח של קניות ונראה המשכיות בקניות מעתה והילך. הציפייה היא שהמכירות של השבוע האחרון יפצו על חודש גרוע".

לדברי עופר ירום, מנהל השיווק של קניוני עזריאלי, "הרשתות היו צריכות את זה כי החורף לא הגיע. פנינו לרשתות וביקשנו מהן שיעשו מבצעים ייחודיים לכל השבוע, אישרנו להן להוציא דוכנים והצענו קופונים באפליקציה. התוצאות היו מצוינות וגם העובדה שהיה מדובר בסוף שבוע קר יחסית עזרה. עיקר הגידול היה בתחומי החשמל והאלקטרוניקה, אך גם בחנויות האופנה ויתר התחומים בקניון".

לדבריו, למרות הרצון להגדיל מכירות, "חשוב לשים לב לא לעשות מבצעים בתדירות שתשחוק את המבצע. עשינו מבצע בבלאק פריידי, עכשיו יהיו כמה שבועות שקטים ואז באמצע דצמבר נעשה את ה'עזריאלי סייל' (ימי מבצע מרוכזים של הקבוצה). אמא מבקרת בממוצע פעמיים בחודש בקניון וכך יש סבירות טובה שהיא לא תתקל במבצע בכל ביקור שלה בקניון".

עם זאת, עופר שחטר, מנכ"ל חברת פרומול לניהול מרכזי מסחר , מסייג ומזכיר: "גם אצלנו המכירות היו מצוינות עם גידול של עשרות אחוזים אבל בסוף השאלה היא איך יסתיים כל חודש נובמבר. לסוף שבוע בודד אין משמעות. יכול להיות שהגידול נבע מכך שאנשים לא קנו לפני כן כי הם חיכו למבצעים או שהם לא יקנה אחרי. לכן חשוב לחכות לסוף החודש כדי לדעת מה המגמה".

גידול קטן משמעותית מהממוצע באזור חיפה

בשל השריפות, הגידול במכירות באזור חיפה היה נמוך משמעותית מהממוצע הארצי והסתכם בגידול של כ-8% בלבד לעומת סופ השבוע של בלאק פריידי בשנה שעברה. לדברי רני בנדר, מנכ"ל קניון 'סיטי סנטר' בחיפה, "במהלך השבוע לקראת יום חמישי כבר ראינו עלייה מאוד יפה במכירות, אולם בשל השריפה והפעילות הבטחונית בימים חמישי ושישי חלה ירידה אל מול שבוע קודם של למעלה מ-10%, כאשר בכל הארץ למעט בחיפה רשתות סיפרו על עליה של עשרות אחוזים במכירות. בשבת האחרונה המכירות בקניון כבר הראו עלייה של 8% מול שבת קודמת".

קישורים:
''לתת העדפה ברורה לזוגות צעירים בדירות''
המלצות ליצמן: במבה בחוץ, סימון סוכר בפנים
''קידוחים חדשים? קודם תפתחו את מאגרי הגז שמצאתם''
בלאק פריידי קניות מבצעים יום שישי השחור גידול במכירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד