כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

ח"כים, תפסיקו להתרפס בפני 'גב האומה' // דעה

נציגי ציבור יקרים, תחשבו עוד פעם לפני שאתם נותנים יד למשהו שלא רק מבזה אתכם אלא את ציבור הבוחרים שלכם. לא חייבים ללכת לכל ראיון ולהיענות לכל הצעה מהתקשורת, וותרו לפעמים, במיוחד כשמדובר במשהו שלא תורם ולא משרת לא אתכם ולא את האג'נדה אותה אתם מייצגים // דעה

מנחה 'גב האומה' ליאור שליין (צילומסך)
מנחה 'גב האומה' ליאור שליין (צילומסך)

מוצאי שבת, סמס שכבר התרגלתי לקבל: "תראי איך הם לא מתביישים שם ב"גב האומה" להשפיל ככה חבר כנסת בישראל...". אני למסרון הזה כבר לא עונה, אך שואלת את עצמי שוב ושוב ושוב, למה. למה חברי הכנסת משתפים פעולה עם הביזיון הזה, על אחת כמה וכמה ח"כים מהימין.

"גב האומה" למי שלא מכיר זו תכנית סאטירה (כביכול), בהנחיית ליאור שליין (בן זוגה של ח"כ מירב מיכאלי), יחד עם פאנל מכובד של פרשני הומור למיניהם כמו: אורנה בנאי, גורי אלפי, עינב גלילי ועוד.

תגידו סאטירה, תגידו הומור, תגידו חופש ביטוי ועדיין, אף אחד מהביטויים האלו לא מצדיק בעיניי חבורה של אנשים בעלי דעה אחת, לא אובייקטיבית בעליל, שיושבים ומטיחים עלבונות בנציגי הציבור שלנו; עלבונות שכלל, אבל כלל לא מצחיקים, גם אם אני ממש מנסה להתאמץ.

בתכנית האחרונה הגיע להתארח ח"כ מוטי יוגב, איש רציני לכל הדעות, שאני פשוט לא מבינה מה עשה שם. אבל להגנתו אומר שהוא רחוק מלהיות היחיד. אם נסתכל על הרשימה הארוכה של חברי הכנסת מהמפלגות השונות, עם דגש על הצד הימני של המפה הפוליטית ושמות כמו: יהודה גליק, ציפי חוטובלי, בצלאל סמוטריץ, דויד ביטן, מיקי זוהר ועוד ועוד, כולם כמו במסדר סדור, מתייצבים מדי שבוע בכדי לרצות את הפארסה הזו. מישהו מוכן להסביר לי למה?

הרי כל אותם חברי כנסת, סגני שרים ושרים – כולם ככולם מתלוננים יום ולילה על התקשורת השמאלנית, שלא מרפה משטיפת המח החד צדדית שלה, למה ריבונו של עולם שמישהו יסביר לי, הם מוכנים להגיע אחד אחרי השני ולשבת מול חבורה אליטיסטית ומנותקת, שמייצרת אך ורק פופוליזם שמאלני זול, משולהב בדמגוגיה מהזן הנחות ביותר – וכל זה על חשבונם. בשביל עוד קצת חשיפה? או אולי כי כולם עושים, אז אי אפשר להפעיל מעט שיקול דעת ולא ללכת אחרי העדר.

אותי לימדו להצביע בשלט. את לא מסכימה ולא נוח לך לראות – תעבירי ערוץ ותתני את דעתך למדד הרייטינג. כך לדוגמה עשו לאחרונה צופי פוקס ניוז בארה"ב, כשהמגישה מייגן קלי החליטה לצאת כנגד הנשיא הנבחר דונלד טראמפ בתקופת הבחירות וכך, בכל פעם שהתוכנית שלה הייתה מתחילה, תומכי טראמפ העבירו ערוץ וכשחזר אחריה המגיש שון האניטי לתוכנית שלו הם העבירו חזרה.

מדדי הרייטינג שלה ירדו דראסטית ושל הבא אחריה עלו פלאים. פה בישראל, הציבור עדיין לא השכיל לעשות את הבחירה הזו, אולי כי אין באמת אלטרנטיבה מספיק ראויה, או אולי בגלל עצלות והרגל, אך זה עדיין לא מסביר למה לגבות ולספק תכנים לתוכנית שכל מהותה היא השקפת דעה שמאל קיצונית, שרוצה להשפיל ולבזות את הממשל הקיים.

אז יגידו לי לא נכון. גם ח"כים מהשמאל מגיעים מדי פעם ואני אגיד אז מה, למה שמצעד של ממשלת ישראל יגיע לשתף פעולה עם מי שהם מתלוננים עליו באותה נשימה, כי זה עטוף בעטיפה של סטנד אפ? זה אולי הדבר הכי מצחיק שיש בכל הסיפור הזה, מעבר לזה, לא מצחיק כאן כלום ושום דבר.

נציגי ציבור יקרים, תחשבו עוד פעם לפני שאתם נותנים יד למשהו שלא רק מבזה אתכם אלא את ציבור הבוחרים שלכם. לא חייבים ללכת לכל ראיון ולהיענות לכל הצעה מהתקשורת, וותרו לפעמים, במיוחד כשמדובר במשהו שלא תורם ולא משרת לא אתכם ולא את האג'נדה אותה אתם מייצגים. מה יוצא מלשבת מול ליאור שליין כשהוא זורק לעברכם משפטי אופוזיציה שמאלנית, מהולים בהערות מטומטמות ולא קשורות לנושא של חבריו לפאנל ההזוי שהורכב שם וכל זה למשמע צחוק מזוייף ומוקלט.

הבוחרים שלכם לא יעריכו אתכם יותר ובטח לא אלו שמתלבטים אם לבחור בכם גם בפעם הבאה.

הרי מספיק היה לראות את המונולוג התוקפני והמלעיז של המנחה ליאור שליין נגד שר החינוך נפתלי בנט במוצאי שבת האחרון וזאת רק על כך שהעז בנט לבקר חזרה את המבקרים הכי צבועים וגדולים. שליין במונולוג שמוכיח עד כמה הוא שיכור מכח (למה לא בעצם, כשכולם, גם אלו שהוא תוקף ומשפיל, ממשיכים להריע לו...), התגבר כבר די מהר על סירובה של קרית ארבע לאפשר לו לצלם תוכנית במקום, (דבר שאני חייבת לציין נטע תקוות בליבי שאולי יעורר את דעתם של הסובבים להשכיל ולהפנים) והמשיך היישר אל הפרובוקציה השמאלנית הבאה באג'נדה שלו.

אולי לי אישית זה קשה יותר מלאחרים לראות שיתוף פעולה עם דמגוגיה שכזאת, אבל אי שיתוף פעולה לא רק יגרום להם לחשוב פעמיים (ואולי גם יחסוך מצופים רבים את התענוג בלצפות בהומור חסר טעם), אלא גם ישלח מסר - שהסתיים לו עידן ההתרפסות ההמונית של ח"כים מהימין, שלהזכירכם, ניצחו בבחירות האחרונות ואלו שלפניה ומנהלים את הממשלה הנוכחית לאחר שקיבלו את אמון הציבור לעשות כך באופן דמוקרטי, אז אין באמת סיבה מהותית לחיבוק הדב הזה עם תקשורת שמאל עוינת, לא משנה כמה העטיפה שלו (במקרה הזה הומור חסר משמעות), יפה ונוצצת.

ואם אתם לא רוצים להקשיב לי, אולי תקשיבו לקול ההיגיון שאומר שאם הערך בויקיפידה של "גב האומה" מגדיר אותה במשפט הבא: "התוכנית מביאה את אירועי השבוע בחדשות באופן סאטירי ומזווית חילונית ושמאלנית...", תבינו שאולי עדיף להשקיע את המרץ והאנרגיה שלכם במשהו שיתרום יותר לציבור מאשר תכנית רדודה, של חבורת אנשים שחושבים שהם נורא חכמים כי הם בטלוויזיה, אך שכחו שאת השטויות שלהם כבר מזמן אין מי שיקנה. עובדה; עיין ערך #בחירות בישראל.
גב האומה ליאור שליין נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד