י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הילרי: ספירה חוזרת; טראמפ: שוקל העמדה לדין

על רקע הדרישה לספירה חוזרת במספר מדינות מפתח, נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ כנראה עדיין לא אמר את המילה האחרונה בעניין כוונותיו לפתוח בחקירה נגד יריבתו הילרי קלינטון ב"פרשת המיילים"

דונלד טראמפ (רויטרס)
דונלד טראמפ (רויטרס)

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ כנראה עדיין לא אמר את המילה האחרונה בעניין כוונותיו לפתוח בחקירה נגד יריבתו הילרי קלינטון ב"פרשת המיילים". כך מסתבר היום (ראשון) מראיון שהעניקה אחת מהיועצות הבכירות שלו, קלי-אן קונווי.

לדבריה, הנשיא טראמפ אינו שולל פתיחת חקירה פלילית בפרשיית האי מיילים ובפרשיית קרן קלינטון.

הדברים מגיעים על רקע דרמה של ממש בבחירות בארה"ב, עם הדרישה לספירה חוזרת במספר מדינות שהסתיימו בפער קטן, זאת על רקע שורה של דיווחים וטענות לאי סדרים בהצבעה באותן המדינות. לאחר שמפלגת הירוקים הודיעה כי היא דורשת ספירה חוזרת, במטה קלינטון הצטרפו לדרישה וכעת מגיעה תגובת טראמפ.

לדברי קונווי, "זה ממש לא יאומן שעכשיו, אחרי שבחירתו של טראמפ הוכחה סופית ואחרי כל השבחים שהרעיף טראמפ על הילרי לאחר נצחונו, אנשיה עדין מבקשים ספירה חוזרת".

כזכור, מיד לאחר ניצחונו הצהיר טראמפ כי אין בכוונתו לחדש את החקירה בפרשת המיילים. יצויין כי עם היוודע התוצאות, הנשיא אובמה שיגר מסר לטראמפ לבל ינצל את כוחו להתנקם ביריביו הפוליטיים, כשכוונתו היתה לאיומים ששיגר טראמפ במהלך קמפיין הבחירות, לפיהם הוא מתכוון למנות ועדה מיוחדת שתחקור את השחיתויות של משפחת קלינטון.

כאמור, טראמפ, שיכור ניצחון, הרגיע ואמר כי אין בכוונתו לפתוח מחדש את תיק החקירה נגד קלינטון. אלא שטראמפ כמו טראמפ, אמרותיו אינן מחייבות, איים היום באמצעות יועצת התקשורת שלו, ש"הכל פתוח" והוא עדיין יכול לקיים את הבטחתו לפתוח מחדש את פרשת המיילים.

כאמור, הסאגה החדשה החלה כאשר מועמדת מפלגת הירוקים לנשיאות ארה"ב, ג'יל שטיין, דרשה ספירה חוזרת בוויסקונסין, פנסילבניה ובמישיגן בטענה שהייתה הונאה בבחירות. לדבריה, ייתכן שהאקרים זרים היטו את התוצאות באמצעות השגת מאגרי הבוחרים ומילוי פתקי הצבעה שקריים בשם בוחרים שלא הצביעו, זאת על רקע ניצחונה של קלינטון בהצבעות שנעשו ידנית, בעוד בהצבעות שנעשו אלקטרונית ניצח טראמפ.

היום הודיעו אנשי המטה של קלינטון כי הם תומכים בדרישתה של מועמדת הירוקים וכי המטה יצטרף לסטיין וייקח חלק במאמצים לדרוש ספירה חוזרת בכמה מדינות מפתח נוספות. טראמפ לא אהב את הרוח הגבית שהעניקה קלינטון לסוגית ה"ספירה החוזרת" ומיהר להגיב בציוצים בטוויטר בהם טען בין היתר כי בנאום ההפסד אמרה קלינטון לבוחריה כי "עלינו לקבל את התוצאות ולהסתכל לעבר העתיד. דונלד טראמפ יהיה הנשיא שלנו ואנחנו חייבים לגלות פתיחות ולתת לו הזדמנות להנהיג".

"כל כך הרבה זמן וכסף ייזרקו – והתוצאות יישארו אותו דבר. עצוב", צייץ היום טראמפ.
דונלד טראמפ הילרי קלינטון ספירה חוזרת הבחירות בארה''ב פרשת המיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד