י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הסיפור המופלא על הכפר שהתעשר בלילה אחד - והתרושש מיד

מיליארדר ערירי בחר להעניק את ירושתו לכפר מולדתו, ולהעשיר את תושביו - כך פרסמו כלי תקשורת מרכזיים באירופה; אך העושר, כך הסתבר, צפון לבעליו

חלומות נוסח אירופה, צילום: פלאש90
חלומות נוסח אירופה, צילום: פלאש90

80 תושבי הכפר סרזאלס במחוז ליאון שבצפון ספרד, לא האמינו למשמע אוזניהם כששמעו כי המיליארדר יליד הכפר אנטוניו פרננדז, יצרן בירה "קורונה" שהיה ערירי ונפטר בקיץ האחרון בגיל 99, הותיר את הונו לתושבי הכפר בו נולד, וכל אחד מהתושבים יקבל 2.6 מיליון דולר.

הידיעה על הכפר הקטן שהתעשר בין יום התגלגלה כמו כדור שלג, והופצה במדיה החברתית ובכלי תקשורת - אלא שעד מהרה התברר כי מדובר באי הבנה, והמיליארדר הותיר את הונו לבני משפחתו.

אנטוניו פרננדז אמנם היה ערירי ללא ילדים, אבל היה אחד מ-13 הילדים שנולדו להוריו. בגיל 14 נאלץ להפסיק את לימודיו ולצאת לעבודה כדי לעזור לפרנסת הבית, ולאחר נישואיו הציע לו גיסו לעבור למקסיקו ולעבוד במפעל "גרופו מודלו" - יצרנית הבירה שדודה של אשתו עמד בראשה.

פרננדז התחיל כעובד יצור פשוט ועד מהרה הגיע לגדולות והתמנה למנהל החברה שהפכה ברבות השנים לבירה הטובה ביותר. במשך השנים לא שכח את אנשי הכפר שבו נולד, ונהג לבקר בכפרו לפחות אחת לשנה עם בני משפחתו להתארח למשך כמה ימים. הוא גם הרבה לתרום לצרכי הכפר ואף תחזק את הכנסייה המקומית.

בני הכפר, שכבר היו "שיכורים מאושר", התאכזבו מן הסתם כשנודע להם שהם לא התעשרו בין לילה. יו"ר הקרן שהקים המיליארדר בכפר אמרה שלרוע המזל הסיפור אינו נכון, אבל הוא כן הותיר כסף למימון מוסדות וארגונים בכפר, ולא לאזרחים.
ירושה מילארדר בירה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד